  • 1. Data: 2016-12-08 18:52:07
    Temat: Ale o so hozi...? (opis na stronie)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    https://www.conrad.pl/?websale7=conrad&pi=826184
    Charakterystyka, przewiń stronę i trafisz na...
    "Silnik kondensatora o mocy 550 W".
    Jakieś serwo, czy selsyn do strojenia anten na odległość? Zmiana cosinus fi
    w zależności od azymutu nawietrznej?
    Tak jakoś mnie ostatnio nachodzi na czepialstwo, więc się czepiłem, a może
    to jakaś blahostka, a ja nie zakumałem?
    No, ja wiem, że w radiach to można jak ktoś chce i silnikiem popędzać
    kondzioła zmiennego, więc może i tutaj taki jest?
    Napisać do nich? Podpowiedzą mi, co to za część?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 2. Data: 2016-12-08 19:47:20
    Temat: Re: Ale o so hozi...? (opis na stronie)
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 08.12.2016 o 18:52, HF5BS pisze:
> [...]
    > kondzioła zmiennego, więc może i tutaj taki jest?
    > Napisać do nich? Podpowiedzą mi, co to za część?

    Chodzi oczywiście o durne tłumaczenie. W oryginale (po niemiecku) jest
    Kondensatormotor czyli najzwyklejszy silnik prądu przemiennego z
    uzwojeniem pomocniczym zasilanym przez kondensator.

    BTW nie dalej jak wczoraj odkryłem na Farnellu, że warystory to
    "ochraniacze ESD".

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2016-12-08 20:24:19
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-08 o 19:47, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > uzwojeniem pomocniczym zasilanym przez kondensator.
    >
    > BTW nie dalej jak wczoraj odkryłem na Farnellu, że warystory to

    Farnell bił rekordy tłumoczeń. "Interfejs typu puszka" oraz "typ
    rdzenia: ramię" można było zobaczyć tylko tam

    a.

  • 4. Data: 2016-12-08 20:30:33
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Artur Miller wrote:

    > Farnell bił rekordy tłumoczeń. "Interfejs typu puszka" oraz "typ
    > rdzenia: ramię" można było zobaczyć tylko tam

    Farnell to faktycznie liga światowa, ale do AliExpress nie ma
    podskoku... :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2016-12-08 21:59:43
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Farnell to faktycznie liga światowa, ale do AliExpress nie ma podskoku...
    > :-/

    Nie do końca czepiałbym się.
    Podaje się moc na kondensatorach.
    W tym przypadku będzie chyba chodziło o kondensator do silnika o mocy XXX.
    A oryginalnie (naocznie) widziałem kondensatory z podaną mocą w KVar. do
    kompensacji
    mocy biernej. I jest wyraźnie moc, a poniżej małymi literkami pojemność.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2016-12-09 00:20:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi oczywiście o durne tłumaczenie. W oryginale (po niemiecku) jest

    Faktycznie... ale tak jakoś mi się falami kiepsko myśli, za chwilkę OK... a
    trafiłem w dołek... i za chiny nie mogłem pojąć.

    > Kondensatormotor czyli najzwyklejszy silnik prądu przemiennego z
    > uzwojeniem pomocniczym zasilanym przez kondensator.

    Śmiejmy się - tutaj szczęśliwie nic się nie stało, ale, jak tłumacz jest
    taka pizda, albo totalna gapa, lub automat Google :P, to jesli takie
    tłumaczenie rąbnie się w jakimś poważniejszym miejscu, to spodziewam się, że
    także interpunkcja zakuleje. Najgorsze, gdy podłapie to ktoś o mentalności
    jebniętego kaprala z wojska i będzie rozgłaszać to jako prawdę objawioną...
    A jak istotny jest przecinek, obrazuje poniższy akapit:

    Oskarżony czekał na wyrok (nie: oczekiwał na wyrok, jeśli, to: oczekiwał
    wyroku).
    Wreszcie - jest.
    Jego treść...
    "Uwolnić nie można powiesić".
    I teraz zgaduj, gdzie był zgubiony przecinek... Są 3 możliwe miejsca, każda
    z wersji nadaje zdaniu diametralnie inne znaczenie.

    > BTW nie dalej jak wczoraj odkryłem na Farnellu, że warystory to
    > "ochraniacze ESD".

    Kupię 5 ton warystorów, aby uchronić najbliższą nadchodzącą burzę... ale od
    czego kwwa...? :P
    Ale, czego się dziwić od takich, co to baterie FORMATUJĄ, a dyski, a jakże,
    bo i z takim błędem już się spotkałem, FORMUJĄ...
    Może miałem z "poldona" 3=, ale to z literatury, szczerze nie cerpiałem tych
    lekcji. Z gramatyki i ortografii (udziału w debilnych "Narodowych Testach
    Ortograficznych", czy jak je zwą, nie biorę - połowa wyrazów chyba żywcem
    rżnięta z języków obcych, zestawionych we frazy, których chyba nikt nigdy
    nie spotka, sram na taki test) prosiłem kobitę o dodatkowe zadania, aby z
    nudów nie paść - i mnie trafia, że takie błędy spotykam. A jestem
    dyslektykiem, co widać.
    A tymczasem idę do apteki po środki na sraczkę... co najlepiej kupić? :)
    (pytanie nie do końca retoryczne, choć jak najbardziej "wirtualne").

  • 7. Data: 2016-12-09 00:27:02
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie do końca czepiałbym się.
    > Podaje się moc na kondensatorach.
    > W tym przypadku będzie chyba chodziło o kondensator do silnika o mocy XXX.

    OK, ale niech dupowaty tłumacz nie robi nam pierdolnika z języka ojczystego.

    > A oryginalnie (naocznie) widziałem kondensatory z podaną mocą w KVar. do
    > kompensacji
    > mocy biernej. I jest wyraźnie moc, a poniżej małymi literkami pojemność.

    Co nie zmienia faktu, że jeśli już, to kondensator (do/dla) silnika, co
    jeszcze miało by sens, bo jak nie z treści, to z kontekstu idzie się
    domyślić. Ale, z frazy "silnik kondensatora" - zgaduj z takiej sprzeczności,
    co poeta miał na myśli? Mnie nie stać na to, aby się nad każdym takim
    zdaniem zastanawiać, wolę iść kupić piwo (choć nie powinienem pić
    procentów), przynajmniej będzie chwila przyjemności, do kumpla zadzwonię i
    pogadamy. A nie zgaduj, co jest pod czym.

  • 8. Data: 2016-12-09 01:24:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys kurwa linka otworzyl to bys nie pierdolil.