    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ale o so hozi...? (opis na stronie)
    Date: Fri, 9 Dec 2016 00:20:03 +0100

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:o2c9rp$knu$1@node1.news.atman.pl...

    > Chodzi oczywiście o durne tłumaczenie. W oryginale (po niemiecku) jest

    Faktycznie... ale tak jakoś mi się falami kiepsko myśli, za chwilkę OK... a
    trafiłem w dołek... i za chiny nie mogłem pojąć.

    > Kondensatormotor czyli najzwyklejszy silnik prądu przemiennego z
    > uzwojeniem pomocniczym zasilanym przez kondensator.

    Śmiejmy się - tutaj szczęśliwie nic się nie stało, ale, jak tłumacz jest
    taka pizda, albo totalna gapa, lub automat Google :P, to jesli takie
    tłumaczenie rąbnie się w jakimś poważniejszym miejscu, to spodziewam się, że
    także interpunkcja zakuleje. Najgorsze, gdy podłapie to ktoś o mentalności
    jebniętego kaprala z wojska i będzie rozgłaszać to jako prawdę objawioną...
    A jak istotny jest przecinek, obrazuje poniższy akapit:

    Oskarżony czekał na wyrok (nie: oczekiwał na wyrok, jeśli, to: oczekiwał
    wyroku).
    Wreszcie - jest.
    Jego treść...
    "Uwolnić nie można powiesić".
    I teraz zgaduj, gdzie był zgubiony przecinek... Są 3 możliwe miejsca, każda
    z wersji nadaje zdaniu diametralnie inne znaczenie.

    > BTW nie dalej jak wczoraj odkryłem na Farnellu, że warystory to
    > "ochraniacze ESD".

    Kupię 5 ton warystorów, aby uchronić najbliższą nadchodzącą burzę... ale od
    czego kwwa...? :P
    Ale, czego się dziwić od takich, co to baterie FORMATUJĄ, a dyski, a jakże,
    bo i z takim błędem już się spotkałem, FORMUJĄ...
    Może miałem z "poldona" 3=, ale to z literatury, szczerze nie cerpiałem tych
    lekcji. Z gramatyki i ortografii (udziału w debilnych "Narodowych Testach
    Ortograficznych", czy jak je zwą, nie biorę - połowa wyrazów chyba żywcem
    rżnięta z języków obcych, zestawionych we frazy, których chyba nikt nigdy
    nie spotka, sram na taki test) prosiłem kobitę o dodatkowe zadania, aby z
    nudów nie paść - i mnie trafia, że takie błędy spotykam. A jestem
    dyslektykiem, co widać.
    A tymczasem idę do apteki po środki na sraczkę... co najlepiej kupić? :)
    (pytanie nie do końca retoryczne, choć jak najbardziej "wirtualne").

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.