  • 1. Data: 2016-12-07 12:51:53
    Temat: Miernik LC
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    Nieco przespałem Mikołaja, ale kolega piętro niżej mnie zainspirował
    do zadania pytania. :)

    W budżecie 500 zł. Chciałbym móc mierzyć L i C z rozsądną dokładnością.
    R przyrząd mierzyć nie musi, bo do większych wartości doskonale sprawdza
    się multimetr za 15 zł., a do miliomów mam przystawkę. Potrzebny mi jest
    natomiast duży zakres, od co najmniej mikrohenra do henra. W okolicy uH
    dokładność powinna być możliwie największa.

    Sposób pomiaru jest mi obojętny. Może to być wolnostojące urządzenie,
    może być też częścią multimetru. Interesuje mnie urządzenie nowe, bo
    starocia, nawet dobrej klasy, nie będę miał jak skalibrować. Znajdzie
    się coś rozsądnego w tej kwocie?

    c.

  • 2. Data: 2016-12-07 13:40:55
    Temat: Re: Miernik LC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello circuitmaker,

> [...]

    > może być też częścią multimetru. Interesuje mnie urządzenie nowe, bo
    > starocia, nawet dobrej klasy, nie będę miał jak skalibrować. Znajdzie

    http://metris.abc24.pl/default.asp?kat=56158&pro=848
    991

    Nie znam sprzęta ale widze, że jedynie to mieści się w budżecie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-12-07 14:14:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-12-2016 o 12:51, circuitmaker pisze:

> [...]
    > natomiast duży zakres, od co najmniej mikrohenra do henra. W okolicy uH
    > dokładność powinna być możliwie największa.

    Ja widzę takie (nie znam ich):
    https://ndn.com.pl/mostki-rlc/2276-lcr9184-lutron.ht
    ml
    https://ndn.com.pl/mostki-rlc/2277-lcr9183-lutron.ht
    ml

    Tego:
    https://ndn.com.pl/mostki-rlc/2273-mic4070d-motech.h
    tml
    używałem przez lata, ale przełącznik przestał kontaktować i wykonanie
    pomiaru stało się drogą przez mękę.
    Od jakiegoś czasu używam tego:
    https://ndn.com.pl/mostki-rlc/2265-703-appa.html

    Nie wiem dlaczego nie wziąłem LCR9184:
    - może nie było ich w ofercie,
    - może jak doliczyłem "Produkty powiązane" to mi wyszło, że prawie jak
    APPA a 1% w stosunku do 0,2%.
    P.G.

  • 4. Data: 2016-12-07 16:22:40
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    Piotr Gałka wrote:

    Bardzo ciekawe rzeczy mi obaj podlinkowaliście, dziękuję.
    Znalezienie w google miernika LC nie jest trudne, ale chciałbym
    przyrząd, który rzeczywiście mierzy, choćby z przyzwoitą jedynie
    dokładnością, a nie tylko pokazuje jakąś liczbę z sufitu. Wasze
    propozycje są znacznie lepsze od znalezionych przeze mnie i właśnie
    czytam dokładne specyfikacje.

    Dodam jeszcze, że bardziej zależy mi na funkcjonalności niż
    na możliwie niskiej cenie.

    c.

  • 5. Data: 2016-12-07 16:54:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-12-2016 o 16:22, circuitmaker pisze:

> [...]
    > czytam dokładne specyfikacje.
    >
    > Dodam jeszcze, że bardziej zależy mi na funkcjonalności niż

    Trzeba przejrzeć oferty dystrybutorów specjalizujących się w przyrządach
    pomiarowych, a nie pytać googla.

    Rzuć też okiem tu:
    http://www.biall.com.pl/category,Mierniki-RLC,254,25
    5,10.html
    i tu:
    http://www.labimed.com.pl/index2.php?id_dzialu=15

    Ciekawa jest też:
    http://www.leasametric.com/
    To są generalnie regenerowane/kalibrowane sprzęty z typowo pół roczną
    gwarancją za odpowiednio niższą cenę, ale zdarzają się też wyprzedaże
    nowych sprzętów.
    Nigdy nic tam nie kupiłem, ale raz byłem blisko (wyprzedawali nowe
    analizatory widma (dość kiepskie GwInstek)), ale zapytany NDN zaoferował
    mi go w lepszej cenie (w katalogu mieli drożej).
    P.G.

  • 6. Data: 2016-12-07 17:06:08
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2016-12-07 o 14:14, Piotr Gałka pisze:

    > Ja widzę takie (nie znam ich):
    > https://ndn.com.pl/mostki-rlc/2276-lcr9184-lutron.ht
    ml

    Cyt. Dokładność pomiaru dla wszystkich częstotliwości pomiarowych, na
    najniższym zakresie wynosi: 1% wartości odczytu + 5 (najmniej
    znaczących cyfr)

    5 cyfr??? Ciekawe czy autor czytał co napisał? A może ten miernik
    rzeczywiście ma taką dokładność?

  • 7. Data: 2016-12-07 17:10:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-07 17:06, Bartolomeo wrote:
> [...]
    > znaczących cyfr)
    > 5 cyfr??? Ciekawe czy autor czytał co napisał? A może ten miernik

    Pewnie przetłumaczył "counts". Dość typowe podawanie jest rozjazdu
    bezwzględnego w counts czyli w pewnym sensie cyfrach ale na jednej
    cyfrze :D.