  • 1. Data: 2013-11-01 09:32:45
    Temat: Akumulator i webasto
    Od: Janusz Wo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Już mam webasto w samochodzie. Teraz przyszła kolej na
    pomyślenie o stanie akumulatora. Obecny to nówka. Zasada
    używania webasto przez długie lata: ile czasu grzałeś, tyle
    czasu musisz jechać. W mieście często nie ma jednak takiej
    możliwości. Specjalista, u którego robiłem webasto twierdził,
    że nie ma sensu instalowanie dodatkowego akumulatora do
    webasto... z różnych względów.
    Czy może sprawę poprawić jakiś akumulator rozruchowy podłączany
    przez gniazdko samochodowe? Taki sprzęt można raz na jakiś czas
    zabrać do domu i podładować.
    Proszę o opinie. Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2013-11-01 11:16:43
    Temat: Re: Akumulator i webasto
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 01 Nov 2013 09:32:45 +0100, Janusz Wo napisał(a):

    > Zasada
    > używania webasto przez długie lata: ile czasu grzałeś, tyle
    > czasu musisz jechać.

    Zmierz prąd który pobiera to Webasto, i zmierz prąd ładowania akumulatora.
    Będziesz wiedział ile mniej-więcej czasu trzeba jechać, żeby naładować
    akumulator.

    > Czy może sprawę poprawić jakiś akumulator rozruchowy podłączany
    > przez gniazdko samochodowe?

    Jeśli mówisz o zapalniczce, to spalisz bezpiecznik - tam jest zazwyczaj
    10A.

    > Taki sprzęt można raz na jakiś czas
    > zabrać do domu i podładować.

    Jeśli planujesz ładowanie akumulatora, to co za różnica czy będziesz nosił
    dodatkowy, czy podstawowy?

    Ogólnie to musisz się zastanowić ile pieniędzy, czasu i utrudnień jesteś
    gotów znieść żeby wydłużyć z 5 do 6 lat czas życia akumulatora wartego
    pewnie 300zł :)

  • 3. Data: 2013-11-01 12:08:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Janusz Wo pisze tak:

    > Czy może sprawę poprawić jakiś akumulator rozruchowy podłączany
    > przez gniazdko samochodowe? Taki sprzęt można raz na jakiś czas
    > zabrać do domu i podładować.

    Jeśli chodzi Ci o to czy w zimie rano zapali czy nie to ja wprowadziłem
    osobne kable od klem do kabiny o grubości gdzieś 8mm i jeśli jest -15'c
    to przynoszę akumulator z domu. Tylko trzeba pamiętać żeby zawsze
    nakładać zatyczkę na plusowy kabel bo można spalić auto. Na lato
    odkręcam ucho od klemy i dynda aż do zimy.

    a takie wynalazki przez zapalniczkę kiedy przynosisz powiedzmy +12.6v
    podłączasz to do +12.2v i czekasz to się średnio sprawdzają. Marzniesz
    Ty, marznie akumulator. Alternator ma naprawdę spory spust bylebyś
    zawsze zapalił.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-11-01 12:15:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Jeśli planujesz ładowanie akumulatora, to co za różnica czy
    > będziesz nosił dodatkowy, czy podstawowy?

    działa alarm, działa cetralny

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2013-11-01 13:10:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-01 12:15, Użytkownik PiteR napisał:

    > działa alarm, działa cetralny

    Zacznij od sprawdzenia czy da się wymienić akumulator na taki
    o większej pojemności. Jak nie to miernik i sprawdzaj czy na pewno
    jest sens dokładania drugiego. A jeśli okaże się że tak to podłącz
    go tak aby był ładowany w czasie pracy silnika, kombinacje w stylu
    Stara 28 są bez sensu.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-11-01 15:59:12
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-11-01 09:32, Janusz Wo pisze:
> [...]
    > Czy może sprawę poprawić jakiś akumulator rozruchowy podłączany
    > przez gniazdko samochodowe? Taki sprzęt można raz na jakiś czas

    Cześć. Mam webasto w W202 2.2CDI jako dogrzewacz. Przerobiłem dwa lata
    temu na ogrzewanie postojowe. Przy 0 i poniżej 0 stopnia Celsjusza
    załączałem webasto zdalnie na pół godziny przed rozruchem samochodu.
    Płyn chłodniczy i silnik miały temp. ok 40-50 stopni C. Po odpaleniu
    samochodu chodziło jeszcze z 5-10min do osiągnięcia temp 80 stopni C.
    Droga do domu 10km. Czyli 30min pracy webasto i układu klimatronika z
    dmuchawą na drugim-trzecim stopniu przy ogrzewaniu postojowym + około
    5-10min podczas jazdy do domu. Nigdy nie miałem problemu z akumulatorem
    Odpalał bez problemu bez żadnego doładowania przez cały okres używania.
    Mam akumulator 100Ah.

    Pozdrawiam
    charwel

    ps.z tym, że w nocy stoi w garażu czyli do ogrzewania postojowego
    webasto było używane raz dziennie przy powrocie do domu :)