  • 21. Data: 2015-05-04 16:57:45
    Temat: Re: Akumulator Li-Pol końcowe napięcie rozładowania - kompromis 3,0V v 3,5V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Mon, 4 May 2015 15:17:23 +0200, "J.F."
    >No żesz.... właśnie o tym mówię. Nie ma takiego przypadku, że ogniwo
    >długotrwałe i pod obciążeniem (co źle wpływa na jego żywotność) jest
    >"undervoltage", bo pcb ogniwa robi cutoff w okolicach 3V.

    Ktos tu sugerowal nawet 2.5V.

    A ja tylko zwracam uwage ze 2.5V pod duzym pradem, to moze byc
    odpowiednik 3.5V pod malym pradem ... i nie ma co fabryki poprawiac.

    J.

  • 22. Data: 2015-05-04 16:58:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 04 May 2015 16:27:24 +0200, "Andrzej W."
    <a...@w...pl> wrote:
    > Zarówno prąd ładowania jak i rozładowania ma znaczenie dla
    końcowego
    > napięcia odcięcia.
    > Tak jak piszesz krytyczna jest wartość napięcia na ogniwie a nie na
    > zaciskach.

    Są do lipoli dedykowane pcb (protection battery circuit) montowane
    bezpośrednio na łączach ogniwa i większość ma ten sam cutoff przy ~3V
    bez względu na ich C, innych
    nie spotkałem.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-05-04 17:40:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 May 2015 16:57:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > odpowiednik 3.5V pod malym pradem ... i nie ma co fabryki poprawiac.

    No "rence opadajom". I co z tego, że pod małym prądem 3.5? Pod tym
    małym prądem może zejść spokojnie do 3.0, nic ogniwie się nie stanie.
    Powód 3.5 już Alexy opisał, głupota i tyle. Sporo ogniw w ten sposób
    używam, bez względu czy ciągne z tego samego ogniwa 10A czy 10mA
    wystarczy, że odcinam przy 3.0, ogniwa tak traktuję już 2 lata i
    jakiś znacznych ubytków w ich pojemności nie zauważyłem.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2015-05-04 19:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ada.pl...
> [...]

    >wystarczy, że odcinam przy 3.0, ogniwa tak traktuję już 2 lata i
    >jakiś znacznych ubytków w ich pojemności nie zauważyłem.

    I to jest jakas informacja, ale ... duzo cykli juz przezyly ?

    Bo mozna tez spotkac np takie informacje:
    http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_pr
    olong_lithium_based_batteries

    Tych baterii duzo odmian, byc moze nieprawdziwe informacje ... ale po
    cholere wydluzac prace nawigacji samochodowej ? Na rowerze uzywana czy
    jak ?

    J.

  • 25. Data: 2015-05-05 19:48:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 03.05.2015 14:58, jedrek wrote:
> [...]
    > rozładowując go do 3,0V (?).
    > Nie robiłem prób ile jeszcze można wyciągnąć mAh z takiego akumulatora w
    > przedziale 3,5V do 3,0V. A zapewne koło 1A to sobie pobiera.
    > Większość opisów do Li-Pol podaje koniec jako 3,0V i żeby nie schodzić
    > poniżej.
    > Bo jeżeli między 3,5V a 3,0V charakterystyka by miała iść ostro w dół i
    > podziała jeszcze 5 minut dłużej, to niewarta skórka za wyprawkę coś tam
    > próbować zmieniać w nawigacji aby odcinała się dopiero przy 3,0V.
    > Akumulator 2200mAh w nawigacji Navroad q1.

    Wszyscy tu o pojemnościach baterii, prądach rozładowania itd. A mnie się
    wydaje, że jakiś chiński projektant wpadł na wspaniały pomysł, żeby coś
    co potrzebuje stale 3.3V (może RTC albo jakiś SRAM) zasilać przez LDO.

    Jakub Rakus

  • 26. Data: 2015-05-07 10:10:02
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > Tych baterii duzo odmian, byc moze nieprawdziwe informacje ... ale po
    > cholere wydluzac prace nawigacji samochodowej ? Na rowerze uzywana czy jak
    > ?

    No właśnie nieraz biorę w teren i wtedy śmiga na akumulatorze :)
    Ale jak wcześniej napisano różnica energiidla końca 3,5V - 0,699545 Wh i
    3,0V - 0,718886 Wh jest kosmetyczna i faktycznie strata czasu to zmieniać.

  • 27. Data: 2015-05-07 10:15:47
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Jakub Rakus"
    > Wszyscy tu o pojemnościach baterii, prądach rozładowania itd. A mnie się
    > wydaje, że jakiś chiński projektant wpadł na wspaniały pomysł, żeby coś co
    > potrzebuje stale 3.3V (może RTC albo jakiś SRAM) zasilać przez LDO.

    Gdybym miał schemat tej zabawki to bym to mógł ocenić, a tak z
    mikroskopijnego układu trudno coś tam wydumać.
    To nie jest odcięcie typu jest, ciach, nie ma, tylko dostajesz info, że aku
    rozładowany nastąpi za n sekund zamknięcie. Więc ewidentnie to program
    realizuje odcięcie.
    Jak to zaszyte gdzieś w programie to nic z tym nie zrobię.
    Gdyby to był jakiś tam dzielnik napięcia, to by można było zmienić rezystor
    i napięcie schodziło by ciut wyższe - w związku z czym później by się to
    wyłączało.

  • 28. Data: 2015-05-07 20:50:28
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 07.05.2015 10:15, jedrek wrote:

> [...]
    > i napięcie schodziło by ciut wyższe - w związku z czym później by się to

    Jedno w drugim nie przeszkadza - program zabezpiecza przed
    rozładowaniem, żeby zostawić energię dla systemów podtrzymania życia.

    Jakub Rakus