  • 1. Data: 2016-01-20 05:37:07
    Temat: Akumulator
    Od: "jotemon" <j...@i...pl>

    Klema "+" akumulatora ma plastykową nakładkę. Czy jest to tylko zabieg
    estetyczny, czy też ma istotne znaczenie?

    jotemon

  • 2. Data: 2016-01-20 07:40:23
    Temat: Re: Akumulator
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    -
    > Klema "+" akumulatora ma plastykową nakładkę. Czy jest to tylko zabieg
    > estetyczny, czy też ma istotne znaczenie?
    >
    > jotemon

    Chroni przed przypadkowym zwarciem gdy leży w magazynie

  • 3. Data: 2016-01-20 08:38:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 05:37, jotemon pisze:
    > Klema "+" akumulatora ma plastykową nakładkę. Czy jest to tylko zabieg
    > estetyczny, czy też ma istotne znaczenie?
    Zrób eksperyment: zdejmij nakładkę i połóż np. długi metalowy klucz, tak
    by dotykał do + i - :->

    Maciek

  • 4. Data: 2016-01-20 09:17:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-20 o 05:37, jotemon pisze:
    > Klema "+" akumulatora ma plastykową nakładkę. Czy jest to tylko zabieg
    > estetyczny, czy też ma istotne znaczenie?
    >
    > jotemon

    Absolutnie nie wierz w to, co piszą Koledzy!
    Nakładka zapewnia dłuższą żywotność akumulatora. Pod żadnym pozorem jej
    nie zdejmuj. Bez nakładki akumulator szybciej się rozładowuje.
    Jacek

    PS
    ta nakładka to jest jeszcze w sklepie, czy w aku już założonym w aucie?

  • 5. Data: 2016-01-20 09:27:11
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > Jacek
    >
    > PS
    > ta nakładka to jest jeszcze w sklepie, czy w aku już założonym w aucie?

    Sugerujesz, że trollował? Hmmm nie poznałem się.

  • 6. Data: 2016-01-20 12:09:03
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > Zrób eksperyment: zdejmij nakładkę i połóż np. długi metalowy klucz, tak
    > by dotykał do + i - :->

    Mój kumpel z pracy wykonał kiedyś taki eksperyment, tylko między kluczem a
    drugą klemą znalazła się przypadkowo obrączka, którą miał na palcu...
    Efekty - obrączka przepalona, a palec goił się przez pół roku. Tak się na
    nim zemścił Trabant za sprzedanie komu innemu ;-P

    Axel

  • 7. Data: 2016-01-20 17:43:43
    Od: "jotemon" <j...@i...pl>

    Będę musiał się za taką oglądnąć, bo wpadła mi do środka przy odpalaniu
    przez kable. Łapy zgrabiałe i pooooszła.

    jotemon

  • 8. Data: 2016-01-20 20:50:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 20 Jan 2016 12:09:03 +0100, Axel napisał(a):

> [...]
    > Efekty - obrączka przepalona, a palec goił się przez pół roku. Tak się na
    > nim zemścił Trabant za sprzedanie komu innemu ;-P

    No to jeszcze inny typowy efekt takiej zabawy, to najpierw przyspawanie
    metalowej rzeczy do klem akumulatora, a potem poparzenie przy próbie
    porządnego złapania żeby daną rzecz oderwać.

  • 9. Data: 2016-01-20 20:57:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 12:09, Axel pisze:
    > znalazła się przypadkowo obrączka
    A ja znam wersję z bransoletą zegarka. Efekt ten sam. Tylko tu była
    Dacia. :-)

    Robert

  • 10. Data: 2016-01-20 21:04:33
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-01-20 12:09, Axel pisze:

> [...]
    > Efekty - obrączka przepalona, a palec goił się przez pół roku. Tak się
    > na nim zemścił Trabant za sprzedanie komu innemu ;-P

    Jak to jeszcze trabant przed VW to akumulator byl 6V. Wiec na zwyklym
    12V efekty by pewnie byly lepsze:)

    Pozdrawiam,
    Marcin