  • 11. Data: 2017-07-10 18:27:57
    Temat: Re: Aku Panasonic 2700 mAh (nie Eneloopy)?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-10 o 12:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mogło tak być (z takimi czy z innymi) - co się wtedy dzieje?

    A nie wytarły Ci się one na "dupkach"? może ta blacha jest czymś pokryta
    np cynkiem i od noszenia albo upadku Ci się to uszkodziło i dlatego wylały,
    ja też mam stare enelopy i nic się z nimi nie dzieje a inne mniej
    firmowe już mi wylały.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-07-10 19:47:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-09 o 16:12, ąćęłńóśźż pisze:

    > Właśnie zaczęły mi wylewać 2,5-3 letnie Eneloopy (białe 2100 mAh,
    > przy minusowym końcu), szczęśliwie w torbie (wrzucone jako zapas), a
    > nie w lampie błyskowej czy innym urządzeniu - z której to przyczyny
    > białych eneloopów w najbliższej przyszłości nie zamierzam kupować.

    Moim zdaniem to nadinterpretacja. Osobiście zafiksowałem się na
    Eneloopach oraz na Fujitsu. Używam ich od lat w sprzęcie fotograficznym.
    Takie zastosowanie daje im nieźle popalić bo albo długo leżą w
    szufladzie w stanie naładowanym, albo po takim leżakowaniu wędrują do
    energetycznego sprzętu gdzie robią się gorące, że trudno je utrzymać w
    dłoni. Nie rozładowują się w zauważalny sposób podczas leżakowania.
    Drugie zastosowanie to lampki w garderobie, gdzie akumulatorki głównie
    nic nie robią - więc skrajnie odmienne.

    Wcześniej testowałem Ready2Use Varty jako jedyną rozsądną konkurencję.
    Próby czasu nie przetrwał ani jeden egzemplarz spośród kilkunastu.
    Wszystkie straciły pojemność w sposób niemalże skokowy.

    Odnośnie białych Eneloopów dałbym im 4 gwiazdki. Mniej więcej po w/w
    okresie eksploatacji wszystkie padły mimo ładowania specjalistyczną
    ładowarką w ręcznie dobieranymi parametrami wszystkiego. Mimo iż mają
    podobna do Varty liczbę ładowań (z tego co pamiętam to 2000) - żadne z
    nich nie dożyły nawet 10% tego. A to i tak super w porównaniu z innymi
    akumulatorami.

    Co mogło się stać? Albo kupiłeś podróby, albo doprowadziłeś je do
    długiego czasu trwania w stanie rozładowanym. Na skutkach mechanicznych
    prób wytrzymałościowych takich ogniw nie znam się więc pominę to
    milczeniem :-)

    Tak czy owak nigdy nie zdarzyło mi się aby biały Eneloop wylał. Ale
    zaznaczę, że wszystkie eksploatuję jak Bozia przykazała: nigdy nie
    trzymam ich w stanie rozładowanym. Nie wiem co się wtedy może dziać z
    nimi i nie będę sprawdzał.

    Zalecam kupowanie akumulatorów z firmy Baltrade w Gdańsku. Oni nie bawią
    się w podróby. Adres hurtowni wygooglasz sobie. Póki co wyłącznie u nich
    kupuję. Na znanym serwisie A pracownicy tejże firmy dorabiają sobie i
    czasem jest taniej ;-) Przy odrobinie spostrzegawczości można ich
    wytropić ;-)

    > Mam jeszcze czarne Eneloopy Pro, ale mimo, że Pro są bardzo dobre, to
    > jednak są drogie (ok. 100 zł za 8 szt. - tyle bym dodatkowo
    > potrzebował - czarne Eneloopy Pro można kupić też prosto z Japonii,
    > ale wychodzi drożej z wysyłką około $32 za 8 szt.),

    Ten wybór jest the best. Jeśli chcesz mieć dobrze - płać. Te akumulatory
    oraz czarne Fujitsu (młodszy i tańszy klon) tworzą moim zdaniem
    wyznacznik jakości. Nie wiem ile czasu je eksploatuję bo nie prowadzę
    badań statystycznych, ale póki co ANI JEDEN mi nie padł. Zarówno w serii
    AA jak i AAA. A wierz mi, że nie daję im komfortowych warunków
    (nawiązuję do foto-zainteresowań). Niby mają żywotność 500 ładowań, ale
    te o żywotności 2000 poległy przy ok 200. Pożegnałem się więc z nimi.
    Policz sobie ile kosztuje pranie torby z elektrolitu lub wymiana padłych
    akumulatorów na czarną serię. Szkoda czasu na eksperymenty.

    Tak na marginesie... Panasonic wykupił od Sanyo markę Eneloop.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2017-07-11 09:46:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pozostawanie w stanie rozładowanym moich aku trwa może kilka godzin (do powrotu do
    domu), ewentualnie parę dni (zostawione w torbie), nigdy dłużej, zresztą w moim
    skanerze nie rozładowują się do zera.
    Nie sądzę, aby aku na blisterach kupione w usiech przez amazon.com były podróbką.
    To wylanie to zwilgotnienie części dupki zielonym nalotem, na oko wypływającym
    spomiędzy blachy, a plastiku.
    Odkryłem też zielony nalot w pudełeczkach, w których trzymam aku (aku do pudełeczek
    zawsze lądują naładowane).

    500 ładowań Pro to i tak niewyobrażalnie dużo, wcześniej się zestarzeją.
    Natomiast różnica cenowa pomiędzy białymi, a czarnymi (u Sanyo nazwa "XX", u
    Panasonica "Pro") jest niezwykle duża (praktycznie dwukrotna), stąd moje pytanie o
    nieeneloopowe 2700mAh.
    Potrzebuję m.in. do lampy błyskowej, gdzie wydajność prądowa jest ważna (szczególnie
    przy zdjęciach seryjnych czy przy pełnych mocach błysków).

    -----

  • 14. Data: 2017-07-11 10:44:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ciekawa strona o aku:
    http://lygte-info.dk/review/batteries2012/CommonAAIn
    dividualTest%20UK.html
    porównywarka:
    http://lygte-info.dk/review/batteries2012/CommonAAco
    mparator.php
    i o ładowarkach:
    http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20Panas
    onic%20BQ-CC16%20UK.html

    -----

  • 15. Data: 2017-07-11 23:26:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dobry artykuł i wyjaśnienie, dlaczego własnie Fujitsu:
    To po prostu do Fujitsu (a nie do Panasonica) należy jedyna w Japonii fabryka w
    Takasaki, która produkuje Eneloopy:
    www.filterjoe.com/2016/02/04/best-aa-batteries-and-c
    hargers-2016/#comment-68658
    Co ciekawe Ikea Ladda podobno pochodzą też z tej fabryki.

    -----
    > Osobiście zafiksowałem się na Eneloopach oraz na Fujitsu.
    [...]

  • 16. Data: 2017-07-12 00:48:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-11 o 09:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pozostawanie w stanie rozładowanym moich aku trwa może kilka godzin
    > (do powrotu do domu),

    To jest ok.

    > ewentualnie parę dni (zostawione w torbie), nigdy dłużej, zresztą w
    > moim skanerze nie rozładowują się do zera.

    Generalnie ciężko zdefiniować bezpieczny % rozładowania. Wiem, że
    rozładowanie do zera w urządzeniu, które to potrafi (np. latarka)
    potrafi uśmiercić szybko akumulator.

> [...]
    > wypływającym spomiędzy blachy, a plastiku. Odkryłem też zielony nalot
    > w pudełeczkach, w których trzymam aku (aku do pudełeczek zawsze

    Przechowuję akumulatorki w plecaku foto, szufladzie. Eksploatuję w
    przeróżnych sprzętach. Zimą potrafią zmarznąć a latem zgrzać się. Nigdy
    żadna bateria nie tworzyła zielonego nalotu, nigdy nie wylała.

    Na amazon.com masz maga wielkie szanse na podróby. Mnóstwo Chińczyków
    daje lokalizację US, UK itd. Chyba właśnie odpowiedziałeś sobie, co
    dolega akumulatorkom :-)

    > 500 ładowań Pro to i tak niewyobrażalnie dużo, wcześniej się
    > zestarzeją.

    Też wychodzę z podobnego założenia.

    > Natomiast różnica cenowa pomiędzy białymi, a czarnymi (u
    > Sanyo nazwa "XX", u Panasonica "Pro")

    Kurcze, tego już nie pamiętam ale wydaje mi się, że XX to nie Pro. Pro
    powstało jako kolejna generacja (seria B) poprzedników.

    A białe i czarne, to zupełnie inne technologie. Białe nie bardzo nadają
    się do sprzętu foto a te czarne są głównie temu sprzętowi dedykowane. To
    nawet oficjalnie było publikowane. Nie chce mi się szukać, ale prawie na
    pewno na stronach producenta.

    > jest niezwykle duża
    > (praktycznie dwukrotna),

    ... i uzasadniona

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2017-07-12 00:51:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-11 o 23:26, ąćęłńóśźż pisze:

    > Dobry artykuł i wyjaśnienie, dlaczego własnie Fujitsu: To po prostu
    > do Fujitsu (a nie do Panasonica) należy jedyna w Japonii fabryka w
> [...]

    Ja to testowałem na własnej d... Tak więc tym testom ufam najbardziej :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2017-07-14 08:33:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    IKEA Ladda 30 zł/4 szt., plotka niesie, że to Eneloopy Pro (oryginalne Panasonic 50
    zł/4 szt.) - czy to prawda?
    www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/70303876

    Do tego tania ładowarka na USB:
    www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40303632/
    - ciekawe, jaką ma zasadę działania (czas? delta t/V)?

    -----

  • 19. Data: 2017-07-14 12:36:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >IKEA Ladda 30 zł/4 szt., plotka niesie, że to Eneloopy Pro
    >(oryginalne Panasonic 50 zł/4 szt.) - czy to prawda?
    >www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/70303876

    Eneloopy kupuje po ~30zl/4, wiec Ikea musialaby byc za 16/4, bo
    inaczej po co ryzykowac.

    >Do tego tania ładowarka na USB:
    >www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40303632/

    Tania, ale czy dobra

    >- ciekawe, jaką ma zasadę działania (czas? delta t/V)?

    albo opornik :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-07-14 15:40:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>