    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Aku Panasonic 2700 mAh (nie Eneloopy)?
    Date: Wed, 12 Jul 2017 00:48:52 +0200

    W dniu 2017-07-11 o 09:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pozostawanie w stanie rozładowanym moich aku trwa może kilka godzin
    > (do powrotu do domu),

    To jest ok.

    > ewentualnie parę dni (zostawione w torbie), nigdy dłużej, zresztą w
    > moim skanerze nie rozładowują się do zera.

    Generalnie ciężko zdefiniować bezpieczny % rozładowania. Wiem, że
    rozładowanie do zera w urządzeniu, które to potrafi (np. latarka)
    potrafi uśmiercić szybko akumulator.

    > Nie sądzę, aby aku na
    > blisterach kupione w usiech przez amazon.com były podróbką. To
    > wylanie to zwilgotnienie części dupki zielonym nalotem, na oko
    > wypływającym spomiędzy blachy, a plastiku. Odkryłem też zielony nalot
    > w pudełeczkach, w których trzymam aku (aku do pudełeczek zawsze
    > lądują naładowane).

    Przechowuję akumulatorki w plecaku foto, szufladzie. Eksploatuję w
    przeróżnych sprzętach. Zimą potrafią zmarznąć a latem zgrzać się. Nigdy
    żadna bateria nie tworzyła zielonego nalotu, nigdy nie wylała.

    Na amazon.com masz maga wielkie szanse na podróby. Mnóstwo Chińczyków
    daje lokalizację US, UK itd. Chyba właśnie odpowiedziałeś sobie, co
    dolega akumulatorkom :-)

    > 500 ładowań Pro to i tak niewyobrażalnie dużo, wcześniej się
    > zestarzeją.

    Też wychodzę z podobnego założenia.

    > Natomiast różnica cenowa pomiędzy białymi, a czarnymi (u
    > Sanyo nazwa "XX", u Panasonica "Pro")

    Kurcze, tego już nie pamiętam ale wydaje mi się, że XX to nie Pro. Pro
    powstało jako kolejna generacja (seria B) poprzedników.

    A białe i czarne, to zupełnie inne technologie. Białe nie bardzo nadają
    się do sprzętu foto a te czarne są głównie temu sprzętowi dedykowane. To
    nawet oficjalnie było publikowane. Nie chce mi się szukać, ale prawie na
    pewno na stronach producenta.

    > jest niezwykle duża
    > (praktycznie dwukrotna),

    ... i uzasadniona