  • 11. Data: 2012-02-11 18:19:45
    Temat: Re: Aero2 - zagubiona karta - koszty
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    TGor wrote:
    > Realnie tyle, co piszą, DO 256kbit (tak, kbit). Starcza do poczty i
    > www. Za jakiś czas będzie 512 kbit i na tym się zatrzyma.

    Niestety - aż do końca działania usługi. Także jak już ruszy na LTE.

    > Aero/Cyfrowy Polsat - tu masz więcej: http://jdtech.pl/

    A dokładniej - z własnej sieci nadajników, choć ostatnio wieszają je już
    tylko na masztach Plusa. Technologia - na razie UMTS 900 MHz, w
    przyszłości LTE w paśmie 2,6GHz, tryb TDD, kanał 50 MHz.

    > To na pewno nie jest internet na miarę XXIw, ale jak się korzysta z
    > podstawowych elementów sieci, wystarcza.

    Ze względu na małe obciążenie sieci ciągle jeszcze działa często
    (zwłaszcza w miastach) szybciej, niż usługi innych, "szybszych"
    technologicznie operatorów. Np. w centrum wawy w wielu miejscach
    transfery ciągłe i czasy dostępu są często krótsze - zwłaszcza w czasie
    szczytów komunikacyjnych.

    > Nie wiem nic o zablokowanych usługach

    Świadczone usługi nie mogą się niczym różnić od komercyjnie dostepnych -
    czyli nic nie jest blokowane, ale tak jak dla CP - nie da się nawiązać
    połączenia od strony Internetu do klienta mimo tego, że ciągle korzystają
    z zewnętrznych (a nie prywatnych, jak u innych opów) adresów IP.

    > - chyba, że chodzi CI o te na
    > SIM (to karta tylko do internetu i dlatego min sprawia problemy w
    > niektórych "modemach").

    Blokada TS11 często psuje krew, ale jednak często da się problem
    rozwiązać. Więcej o tym wynalazku:

    http://jdtech.pl/2011/09/aero2-wyjasnilo-na-czym-pol
    ega-problem-z-kartami-sim.html

    Jakub

  • 12. Data: 2012-02-11 19:21:18
    Od: "Damian News" <s...@s...net.pl>

    Witam,

    > Powiedzmy - mam co nieco informacji, ale wyrocznią nie jestem :)
    >

    > Mogą odrzucić i nic nie powiedzieć. Wyślij jeszcze raz pocztą (jeżeli
    > taką procedurę wybrałeś) normalnie podpisany prawidłowo wniosek np. z
    > dołożoną karteczką "wysłane drugi raz - w poprzedniej zabrakło podpisu"
    > czy jakoś tak - staraj się im ułatwić pracę.
    >
    > Jakub

    OK. No trudno za błędy się płaci :(
    Tak wysłałem pocztą ale wniosek wypełniłem on-line. Czy mogłem to wysłać
    inaczej niż tradycyjną pocztą tzn. zeskanować wniosek, dowód i wysłać na
    e-maila ?

    Pozdrawiam i dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń.

  • 13. Data: 2012-02-11 20:12:13
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Damian News wrote:
    > OK. No trudno za błędy się płaci :(

    Nie jest aż tak źle, ale będą to dłużej trawić z pewnością.

    > Tak wysłałem pocztą ale wniosek wypełniłem on-line. Czy mogłem to
    > wysłać inaczej niż tradycyjną pocztą tzn. zeskanować wniosek, dowód i
    > wysłać na e-maila ?

    Procedura zamawiania z odbiorem pocztowym nie przewiduje innej metody
    przesłania oryginału wniosku. Polskie prawo z resztą też :)

    > Pozdrawiam i dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń.

    Wydaje mi się, że to jedyne skuteczne wyjście bez osobistego stawienia
    się na Lwowskiej w Wwie.

    Jakub

  • 14. Data: 2012-02-11 20:33:47
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-02-11 21:12, Jakub Danecki pisze:

> [...]
    > przesłania oryginału wniosku. Polskie prawo z resztą też :)

    > Wydaje mi się, że to jedyne skuteczne wyjście bez osobistego stawienia

    Ja nie dostałam maila potwierdzającego, a moje dokumenty mailem poszły :-(

    Zamówienie tradycyjne:
    Wypełnij czytelnie zamówienie na Bezpłatny Dostępu do Internetu wpisując
    wszystkie wymagane informacje zgodne ze stanem faktycznym (jedynie
    kompletnie wypełniony i zawierający prawdziwe dane formularz będzie
    podstawą udostępnienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu) - link do
    aktualnego od 01.09.2011 wniosku plik PDF
    Wpłać na konto o numerze: 24 1680 1248 0000 3000 1872 7122 - Depozyt w
    wysokości 20 zł (kwota obowiązuje od 01 września 2011 r.) - w tytule
    przelewu podaj poniższą informację Depozyt za kartę SIM BDI ...(numer
    PESEL dla obywateli RP lub numer paszportu dla obywateli innych państw)
    Wyślij skan wypełnionego formularza i potwierdzenie wpłaty Depozytu na
    adres: b...@a...pl
    Czekaj na e-mail z Biura Obsługi Klienta informujący o terminie odbioru
    karty SIM
    Po otrzymaniu e-maila przyjdź do Biura Obsługi Klienta w godz. 13.00 -
    17.00 (poniedziałek - wtorek, czwartek - piątek) z oryginałem (wcześniej
    wysłanego) formularza, potwierdzeniem wpłaty Depozytu i kserokopią
    dokumentu tożsamości (zgodnie z par 5.1 Regulaminu). Informujemy, że w
    środy karty SIM nie są wydawane.
    Korzystanie z Usługi jest możliwe wyłącznie po zainstalowaniu karty SIM
    w Urządzeniu telekomunikacyjnym określonym w Regulaminie

    Copyright aero2 Sp. z o. o. 2010. All rights reserved. Design by
    Lemon IT Created by Webstruments.pl

    http://www.aero2.pl/bdi-1.html

    --
    animka

  • 15. Data: 2012-02-12 11:52:56
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Animka wrote:
    > Ja nie dostałam maila potwierdzającego, a moje dokumenty mailem poszły
    > :-(

    Potwierdzenia otrzymania dokumentów nie potwierdzają. Tylko wysłanie
    karty SIM.

    Jakub

  • 16. Data: 2012-02-12 13:05:22
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net> napisał w
    wiadomości news:jh6bg0$dke$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > korzystają
    > z zewnętrznych (a nie prywatnych, jak u innych opów) adresów IP.

    Co to znaczy, że nie da się nawiązać połączenia? Przecież łącze
    internetowe samo w sobie nie może być całkowicie jednostronne.
    Rozumiem, że nie da się postawić na tym serwera, ale taki Teamviewer
    chyba będzie zadziała?

  • 17. Data: 2012-02-12 13:10:44
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net> napisał w
    wiadomości news:jh0e1o$ljl$1@inews.gazeta.pl...

    > Dużo się zmieniło od tamtego czasu. Teraz np. kaucja wynosi 20 PLN -
    > spadek z 55 PLN. Zamówienie nowej karty oznacza zawsze wpłatę nowej
    > kaucji.

    > Nie, w przypadku zagubienia/zniszczenia/utraty karty z winy klienta
    > kaucja (za kartę SIM) przepada w całości - niezależnie od jej
    > wysokości i
    > okresu (przed 1.09.2011 czy po) wydania. Na tym polega kaucja zwrotna
    > za
    > coś.
    > Polecam srtykuł na ten temat:
    > http://jdtech.pl/2011/10/aero2-karta-sim-ulegla-uszk
    odzeniu-co-robic.html

    Nie wiesz może czy blokują zagubione karty? Kolega już ma sima Aero2,
    ale rzadko z niego korzysta, a mi by się przydał tylko oczekiwanie jest
    koszmarne. Co by było gdyby np "zgubił" kartę oddając/sprzedając mnie i
    zamówił sobie drugą?

  • 18. Data: 2012-02-12 17:39:11
    Od: "Damian News" <s...@s...net.pl>

> [...]
    > rzadko z niego korzysta, a mi by się przydał tylko oczekiwanie jest
    > koszmarne. Co by było gdyby np "zgubił" kartę oddając/sprzedając mnie i

    To niech pożyczy Ci swoja kartę a Ty zamówisz dla siebie a potem mu oddasz i
    po sprawie. Pewnie okres oczekiwania będzie podobny.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-02-12 17:54:18
    Od: TGor <t...@g...peel>

    On 2012-02-11 19:19, Jakub Danecki wrote:

    > Świadczone usługi nie mogą się niczym różnić od komercyjnie dostepnych -
    > czyli nic nie jest blokowane, ale tak jak dla CP - nie da się nawiązać

    W sumie niepotrzebnie się rozpisuję, skoro Ty tu jesteś. Jak dobrze
    rozumiem postawienie serwera na Aero czy CP - niedasie?

    --
    Pozdr., TG
    "Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

  • 20. Data: 2012-02-12 19:54:16
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ciekawski typek wrote:
> [...]
    > ale rzadko z niego korzysta, a mi by się przydał tylko oczekiwanie jest
    > koszmarne. Co by było gdyby np "zgubił" kartę oddając/sprzedając mnie i

    W celu zamówienia drugiej karty musisz wysłać informację na temat
    pierwszej, a następnie zamówić nową kartę - stara powinna być blokowana,
    ale nikt nie raportował dotychczas takiej sytuacji. Po pierwsze
    oczekiwanie jest takie samo, jak przy zamówieniu normalnym, a po drugie
    nową kartę można zamówić tylko dwa razy. Więcej napisałem o tym tutaj:
    http://jdtech.pl/2011/10/aero2-karta-sim-ulegla-uszk
    odzeniu-co-robic.html

    Będę to trenował w najbliższym czasie z jednym znajomym.

    Jakub