    From: "C.K." <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Adapter M42 do 4/3 z potwierdzeniem ostrości
    Date: Mon, 23 Mar 2009 10:43:03 +0100

    > Olkach powiększenie przy LV sprawdza się znakomicie a do tego wystarczy
    > zwykły tani adapter od "Pana z Lublina" ;-). Oczywiście do portretu takie
    > rozwiązanie się nie nadaje, zresztą podobnie jak z adapterem
    > potwierdzającym ostrość. Jaki masz korpus i szkła m42 skoro chcesz się w
    > to bawić?

    Mam E510 + kitowe obiektywy, szkieł m42 na razie nie mam. Pomyślałem że
    przydałby się jakiś jaśniejszy obiektyw do portretów. 14-54 i 50/2 kosztują
    teraz około 2 tys. Dla mnie to dość sporo, aparat służy głównie do robienia
    zdjęć dzieciakom, jakieś pamiątkowe zdjęcia z wycieczek itp.
    Podobają mi się zdjęcia z małą GO. Czytałem na grupie, że mała GO podoba się
    amatorom, którzy nie potrafią skomponować kadru, ale jakoś takie portrety
    bardziej do mnie przemawiają :).
    Byś może w końcu skuszę się na 14-54 ale najpierw chciałem trochę
    poeksperymentować. Na allegro widziałem Heliosy 58/2 po 30-60 zł. Adapterek
    od "Pana z Lublina" drugie tyle lub z dandelionem za 150 zł. W sumie
    wychodzi 100 lub 200 zł, więc jestem skłonny zaryzykować. Gdyby to jakoś
    sensownie działało pewnie dokupiłbym coś lepszego np. ze światłem 1,4. Jeśli
    okaże się pomyłką to przemyślę zakup Zuiko.
    Dlaczego adapter z potwierdzeniem ostrości nie nadaje się do portretów ?

    Pozdrawiam
    CK