    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Abs zawiódł
    Date: Sun, 12 Dec 2010 21:35:46 +0100
    <idbcaa$hmd$1@inews.gazeta.pl> <idd1b9$527$3@news.mm.pl>
    <c...@4...com> <idr1qr$civ$1@news.onet.pl>
    <6...@4...com> <idr981$keh$1@news.mm.pl>
    <2...@4...com> <idtksa$46v$1@news.mm.pl>
    <idu67j$pvm$1@inews.gazeta.pl> <idu79j$1bth$1@news.mm.pl>
    <ie05v3$6ja$1@inews.gazeta.pl> <ie06g5$em2$1@news.mm.pl>
    <ie0p21$j93$1@inews.gazeta.pl> <ie0res$1tl$1@news.mm.pl>
    <ie1ual$24a$1@inews.gazeta.pl> <ie27i3$12jm$1@news.mm.pl>
    <ie3317$j3e$1@inews.gazeta.pl> <ie39cd$18v7$1@news.mm.pl>

    Karolek pisze:
    > Nie masz sprawdzac czy ABS dziala, tylko skoro chcesz ominac przeszkode,
    > a kola masz zablokowane to masz puscic hamulec i ominac przeszkode, jak
    > nie masz mozliwosci ominiecia to i tak nic lepszego niz hamowanie nie
    > wymyslisz, a na tym lodzie to przy zablokowanych kolach lepiej samochod
    > hamuje niz przy dzialajacym ABSie.
    > Wiec przestan szukac problemu w ABSie, ktory nie istnieje.

    Istnieje bo chcę hamując "wstrzelić się" w wolne miejsce gdzie zrobię
    najmniejszą krzywdę sobie i innym. Do tego służy ABS. Dlaczego zawężać
    jego działanie i to w dodatku w losowy sposób? Chciałbym po prostu
    wiedzieć na czym stoję. Teraz nie wiem. No chyba że dokładnie poznam
    metr po metrze to po czym mam jechać. Wiem że to szczegół ale on biorąc
    pod uwagę nadchodzącą ciężką zimę, sprawność drogowców i natężenie ruchu
    nabiera większego znaczenia. Nie jeżdżę dla przyjemności, dojeżdżam do
    pracy i przedszkola.

    > To zmienia wszystko wlasnie.
    Wszystko to zmienia nie wychodzenie z domu.

    > Ale skad wiesz od jakiej predkosci dziala w Twoim samochodzie?

    Działa do samego zatrzymania (no może pół sekundy) Sprawdziłem to nie
    raz dlatego ten jeden mnie bardzo zdziwił.

    > Moze jakbys chociaz napisal jaki to samochod, z ktorego roku to moznaby
    > sprawdzic jaka wersje ABSu posiadasz.

    Napisałem Almera N16 2003 to pierwszy albo drugi rok produkcji tego modelu

    > Tak czy siak, to nie jest niedorobka, to tak po prostu dziala.

    Widzę, że to Ciebie ogromnie dziwi ale z punktu widzenia człowieka który
    cokolwiek liznął programowania to jest wada, którą likwiduje się w kilka
    sekundy. Że występuje raz na 100-1000 razy ale dalej wada.
    Jeśli podjęto decyzję, że ma być ABS i ma działać do samego zatrzymania
    to niech to robi.