-
Data: 2010-09-29 03:38:28
Temat: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Oficjalnie przyznaję rację wszystkim tym, którzy mi usiłowali
wytłumaczyć że automatyczna skrzynia biegów redukuje biegi gdy się
wciska gaz do dechy (bez kick-down).
Dla wytłumaczenia własnej głupoty dodam to, że użytkowałem w pełni
sprawne automaty z dużymi silnikami i zwyczajnie w świecie nie
odczuwałem zmiany biegów (np. z 5 na 3) po wciśnięciu gazu (bez KD).
Gdybym testował skrzynię w jakimś małym silniczku, np. 2 litrowym, to
bym z pewnością inaczej odczuwał zmianę biegów po wciśnięciu gazu, gdyż
wskazówka przyspieszenia dużo wolniej by się poruszała, w porównaniu do
tego jak szybko wskakuje po zrzuceniu biegu/ów. Widać to wyraźnie (na
filmikach) na przykładzie Audi A3 testowanego przez Mariusza Ch.
Obecnie posiadam BMW ze skrzynią steptronic, który charakteryzuje się
idealnie płynną zmianą biegów, bez nawet najmniejszego ich odczucia.
Gdyby nie prędkościomierz i odsłuch dźwiękowy, w ogóle by człowiek nie
czuł że automat zmienia biegi. Wynika to z zupełnie innej konstrukcji
skrzyni, w przeciwieństwie do np. tiptronica, w którym to już się
odczuwa zmianę biegów.
A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, cztery z
nich opiszę.
Test 1:
Rozpędziłem się do około 70km/h,
wrzuciłem tryb manual,
wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
Test 2:
Rozpędziłem się do 60km/h,
wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
sekund z 60 do 100 km/h.
Test 3:
Rozpędziłem się do ~15 km/h,
wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
wcisnąłem kick-down,
skrzynia zredukowała bieg do 1.
Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.
Test 4:
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
obrotomierzu),
gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
Auto testowane:
BMW M57, E39 (II lift), skrzynia biegów steptronic A5S 390R - WZ
Dziękuję za uwagę :)
Pozdrawiam
Filip
P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako
"Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język
jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę
czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.10 08:30 LEPEK
- 29.09.10 08:38 J.F.
- 29.09.10 09:52 MadMan
- 29.09.10 10:42 G Nowak
- 29.09.10 11:16 Icek
- 29.09.10 11:27 J.F.
- 29.09.10 12:34 MadMan
- 29.09.10 13:30 Brzezi
- 29.09.10 15:28 Filip KK
- 29.09.10 15:33 Filip KK
- 29.09.10 16:03 Brzezi
- 29.09.10 16:08 J.F.
- 29.09.10 16:14 Brzezi
- 29.09.10 16:57 Filip KK
- 29.09.10 16:59 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo