  • 1. Data: 2013-10-02 14:29:53
    Temat: AM3+ czy FM2?
    Od: inst4nce <i...@g...pl>

    Chciałbym złożyć tani komputer z 4-rdzeniowym procesorem AMD, 4GB RAM,
    1TB HDD SATA3 i grafiką zintegrowaną na płycie lub z procesorem.
    Komputer do prac biurowych, internetu, nie wymagających multimediów itp.
    (nie do gier).
    Który socket wybrać: AM3+ czy FM2?

  • 2. Data: 2013-10-02 16:20:43
    Temat: Re: AM3+ czy FM2?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 02 Oct 2013 14:29:53 +0200, inst4nce napisał(a):

> [...]
    > 1TB HDD SATA3 i grafiką zintegrowaną na płycie lub z procesorem.
    > Komputer do prac biurowych, internetu, nie wymagających multimediów itp.

    AM3 nadaje się wyśmienicie do obróbki video (szczególnie kodowanie x264 na
    ośmiu jajach dużo chodzi lepiej niż i5). Do Twoich celów zdecydowanie FM.
    Nawet FM1 będzie całkiem przyzwoitym wyborem. Tanie i stosunkowo
    energooszczędne.

  • 3. Data: 2013-10-03 18:46:00
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-02 14:29, inst4nce pisze:

    > Który socket wybrać: AM3+ czy FM2?

    Zdecydowanie FM2, najlepiej w jakiejś małej mobo by to
    upchnąć w estetycznej obudowie. Ta platforma została
    zaprojektowana właśnie do takich zastosowań, o których
    piszesz.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-10-03 18:47:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-03 18:46, Michal pisze:

    > Zdecydowanie FM2, najlepiej w jakiejś małej mobo by to
    > upchnąć w estetycznej obudowie. Ta platforma została
    > zaprojektowana właśnie do takich zastosowań, o których
    > piszesz.

    A jak powinna być zaprojektowana do zastosować wymagających silnych
    podzespołów (GRY)?

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-10-04 00:59:38
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-03 18:47, Marcin N pisze:

    > A jak powinna być zaprojektowana do zastosować wymagających silnych
    > podzespołów (GRY)?

    IMHO co najmniej:
    1. dawać możliwość instalacji CPU 8-wątkowych (patrząc na architekturę
    PS4 i XBO niedługo to będzie standard w silnikach gier).
    2. co najmniej 4 sloty na moduły RAM. Większość płyt FM2 ma tylko 2.
    3. W przypadku AMD (bo Intel zasadniczo pozbawił kupujących tego
    dylematu) CPU raczej bez wbudowanej grafiki. Niby da się to
    wyłączyć, ale CPU z głównego segmentu cenowego mają mają ograniczoną
    przez rynek/proces technologiczny liczbę tranzystorów i
    powierzchnię. Po co płacić za nie wykorzystane tranzystory w GPU
    (APU) kosztem zmniejszonej pamięci cache L3.

    --
    /MB

  • 6. Data: 2013-10-04 08:29:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 04 Oct 2013 00:59:38 +0200, Michal napisał(a):

    > 3. W przypadku AMD (bo Intel zasadniczo pozbawił kupujących tego
    > dylematu) CPU raczej bez wbudowanej grafiki. Niby da się to

    A intelowskie procki serwerowe chyba nie maja grafy? Czyli wybor jest jakis.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2013-10-04 08:59:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-04 00:59, Michal pisze:

    > IMHO co najmniej:
    > 1. dawać możliwość instalacji CPU 8-wątkowych (patrząc na architekturę
    > PS4 i XBO niedługo to będzie standard w silnikach gier).

    Serio nie ma 8 rdzeniowych procków pod FM2? Nie wiedziałem.

    > 2. co najmniej 4 sloty na moduły RAM. Większość płyt FM2 ma tylko 2.

    To nie sprawa złącza procka, tylko producentów płyt. Widocznie
    dwuslotowe lepiej schodzą.

> [...]
    > powierzchnię. Po co płacić za nie wykorzystane tranzystory w GPU
    > (APU) kosztem zmniejszonej pamięci cache L3.

    Tu się po części zgadzam. Po części - bo ta grafika w procku potrafi
    przyspieszyć grafikę dołączoną osobno - tak więc nie jest bezużyteczna.

    --
    MN