  • 1. Data: 2013-09-27 19:38:25
    Temat: kabel usb do dysku zewnetrznego
    Od: micopl <1...@g...com>

    Podlaczam zewnetrzny dysk USB bezposrednio do komputera - dziala.
    Podlaczam przez przedluzacz - nie dziala, tylko slychac klikanie.
    Prawdopodobnie za malo pradu chociaz kabel krotki - 1,8m.
    Pendrajwy działają.
    Kabel przedluzajacy jest nowy kupiony w euro agd.
    Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100%
    dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

  • 2. Data: 2013-09-27 21:08:41
    Temat: Re: kabel usb do dysku zewnetrznego
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-27 19:38, Użytkownik micopl napisał:
> [...]
    > Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100%
    > dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

    Prawie dwa metry to nie jest krótki kabel.
    Poszukaj takiego 0.5 - 0.4m lub dokup do dysku kabel z dwoma
    ogonami, sprawdzało się przy USB2.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-09-28 00:07:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-27 19:38, micopl pisze:
> [...]
    > Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100%
    > dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

    Musisz kupić taki przewód, który będzie miał jak najgrubsze żyły, ale
    sprawdź miernikiem, jakie napięcie masz na porcie przy podłączonym
    dysku, bo może się okazać, że komp ma ten port "słaby" - dysk ma
    minimalnie za dużo prądu na rozruch i choćbyś ze złota miał kabel, to i
    tak nic nie da. Jedyne wyjście, to użycie przewodu, który ma dodatkową
    wtyczkę, którą ciągnie dodatkowy prąd i wtedy starcza. W kompie masz
    port 2.0 czy 3.0?

  • 4. Data: 2013-09-28 00:45:26
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100%
    > dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.

    To raczej nie moze być taki sobie zwykły przedłużacz. Idż do jakiegoś
    sklepu komputerowego z tym oryginalnym kablem i poproś, żeby Ci
    sprzedali taki specjalny, pasujący do tego oryginału.

    --
    animka

  • 5. Data: 2013-09-28 08:56:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-28 00:45, Użytkownik animka napisał:

    > To raczej nie moze być taki sobie zwykły przedłużacz. Idż do jakiegoś
    > sklepu komputerowego z tym oryginalnym kablem i poproś, żeby Ci
    > sprzedali taki specjalny, pasujący do tego oryginału.

    Ten co ma pasuje do oryginału. :-)
    Jakby nie pasował to by go zwrócił.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-09-28 13:09:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Moze ktos mi wskaze gdzie kupie taki kabel przedluzajacy na 100%
    > dzialajacy i najlepiej do dysku na USB 3.0.
    Obecny przedłużacz to 2.0 czy 3.0?
    Podłączasz do komputera do gniazda USB3.0 ?
    Jeśli jedno i drugie to 3.0, i dysk też jest 3.0, to powinno działać
    Jeśli którykolwiek z elementów jest 2.0 - to będzie problem z zasilaniem
    (jeden port w komputerze może być ledwo-ledwo wydajny by dysk uruchomić,
    przy spadku napięcia na przedłużaczu - już nie uruchomi), wtedy stosuje
    się kabelek "Y" (dwa porty w komputerze użyte do zasilania dysku), i
    musiałbyś użyć też dwóch przedłużaczy, dopiero przy samym dysku użyć Y.
    Jeśli masz dysk 3.0, to są takie Yki: zgodne z 3.0
    http://store.datalocker.com/usb-3-0-y-cable-for-data
    locker-dl3.html
    Są do kupienia w PL - choćby w hurtowni ABsa widziałem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-09-28 13:39:56
    Od: micopl <1...@g...com>

    W dniu 2013-09-28 13:09, BartekK pisze:
> [...]
    > http://store.datalocker.com/usb-3-0-y-cable-for-data
    locker-dl3.html
    > Są do kupienia w PL - choćby w hurtowni ABsa widziałem.

    Przedluzacz jest USB 2.0.
    Port w kompie jest USB 2.0.
    Przy dysku jest krotka przejsciowka ze zwyklego USB na to wydluzone
    micro USB 3.0 (nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
    Chcialbym do przedluzacza podlaczac rowniez zwykle pendrajwy wiec ten
    kabelek z linka powyzej odpada.
    A jakbym kupil do kompa kontroler USB 3.0 na pci to dzialaloby z tym
    zwyklym przedluzaczem?

  • 8. Data: 2013-09-28 15:24:06
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "micopl" napisał:

    > Chcialbym do przedluzacza podlaczac rowniez zwykle pendrajwy
    > wiec ten kabelek z linka powyzej odpada.
    > A jakbym kupil do kompa kontroler USB 3.0 na pci to dzialaloby
    > z tym zwyklym przedluzaczem?

    Kontroler USB 3.0 na PCI to średni pomysł (są w ogóle takie?), raczej na
    PCI-E.
    Jednak takie kontrolery często wymagają doprowadzenia dodatkowego zasilania
    wewnętrznym moleksem, oprócz tego nie da się zabootować maszyny np. z
    pendrajwa podpiętego do portu na tej karcie. Chyba, że się mylę?

    JoteR

  • 9. Data: 2013-09-28 17:58:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-28 13:39, micopl pisze:

> [...]
    > kabelek z linka powyzej odpada.
    > A jakbym kupil do kompa kontroler USB 3.0 na pci to dzialaloby z tym

    Nie, potrzebujesz dwóch zwykłych przedłużaczy i kabelka Y - z jednej
    strony podłączasz do tych przedłużaczy kabelek Y, a przedłużacze w 2
    porty USB w kompie i kabelek Y do dysku.

  • 10. Data: 2013-09-28 21:37:23
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 27 Sep 2013 19:38:25 +0200, micopl napisał(a):

    > Podlaczam zewnetrzny dysk USB bezposrednio do komputera - dziala.
    > [...]

    mam tak samo z seagate na usb3 i postanowilem z tym zyc. prad jak prad,
    moze raczej pojemnosc, tlumienie dlugiego kabla daje o sobie znac. im
    grubszy kabel tym lepiej i filtry ferrytowe na obu koncach tez pomoga.

    --
    jg