  • 1. Data: 2013-09-28 20:08:51
    Temat: Laptop z przyzwoitą matrycą?
    Od: grzes23 <g...@w...pl>

    Jest jakiś laptop z matrycą o przyzwoitych parametrach? Dlaczego matryca
    TN w monitorze za 600zł jest 100x lepsza niż matryca TN w laptopie za
    2000zł?

  • 2. Data: 2013-09-28 20:51:22
    Temat: Re: Laptop z przyzwoitą matrycą?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 20:08:51 +0200, grzes23 napisał(a):

    > Dlaczego matryca TN w monitorze za 600zł jest 100x lepsza niż matryca
    > TN w laptopie za 2000zł?

    Bo w laptopie 1800,- nie idzie na matryce tylko na reszta.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2013-09-28 21:42:37
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 28.09.2013 20:08, grzes23 pisze:
    > Jest jakiś laptop z matrycą o przyzwoitych parametrach? Dlaczego matryca TN w
    monitorze za 600zł jest 100x lepsza niż matryca TN w laptopie za 2000zł?

    1. Bo w komputerze przenośnym z dolnej półki w tym zakresie
    cenowym montuje się matryce takie, jak w monitorach za
    300 zł.

    2. Bo ta matryca musi być energooszczędna, a więc musi mieć
    długie czasy reakcji i gorszy kontrast, żeby nie pobierać
    tyle prądu. A i tak wyświetlacz to jeden z bardziej ener-
    gochłonnych elementów komputera przenośnego.

    3. Bo komputer przenośny zazwyczaj nie służy do pracy wymaga-
    jącej rewelacyjnego obrazu. Do tego są komputery w dużo
    wyższym zakresie cenowym albo dołączane, zewnętrzne moni-
    tory.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 4. Data: 2013-09-28 21:44:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-28 20:08, grzes23 pisze:
    > Jest jakiś laptop z matrycą o przyzwoitych parametrach? Dlaczego matryca
    > TN w monitorze za 600zł jest 100x lepsza niż matryca TN w laptopie za
    > 2000zł?

    He... :-) A matryca w 4 letnim telewizorze Sharp 32" jest 100 razy
    lepsza niż TN? No dobra może aż tyle nie z powodzeniem konkuruje u mnie
    z monitorem IPS.
    Koszty?
    Na prawdę tak mało osób wku... takie lustrzane badziewie.
    Tak mało ludzi widziało na oczy porządne LCD???

  • 5. Data: 2013-09-28 22:21:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Sep 2013, z wrote:

    > Na prawdę tak mało osób wku... takie lustrzane badziewie.

    A nienie.
    Po prawdzie laptopa nie mam, ale netbooka tak, a że akurat
    jak kupowałem wybór był ograniczony, skończyło się na folii.
    Lepsze niż nic.

    > Tak mało ludzi widziało na oczy porządne LCD???

    Ci co widzieli nie używają notebooków? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-09-29 02:48:53
    Od: Filip <f...@f...pl>

    Ja widzialem porzadna tnke a mimo wszystko siedze na glare w moim y580 i nie
    jest zle, ale w stacjonarce lepiej.

    Usenet | usenet

  • 7. Data: 2013-09-29 07:03:26
    Od: grzes23 <g...@w...pl>

    W dniu 2013-09-29 02:48, Filip pisze:
    > Ja widzialem porzadna tnke a mimo wszystko siedze na glare w moim y580 i nie
    > jest zle, ale w stacjonarce lepiej.

    ale tu nie chodzi o glare /nie glare tylko o jakość obrazu a przede
    wszystkim kąty widzenia i związane z tym rozświetlenia na czerni,
    dopiero gdzieś w laptopie za 4-5k (jakiś dell) widziałem TNke która była
    dobra

    już dawno wywalił bym komputer stacjonarny gdyby nie te badziewne
    matryce w laptopach

  • 8. Data: 2013-09-29 10:52:11
    Od: z <...@...pl>

    > Ci co widzieli nie używają notebooków? ;)

    hehehe... Życie byłoby zbyt proste :-)

    Może dlatego że jakość obrazu (zwłaszcza kąty) zawodowo jest dla mnie
    ważna to wku... mnie to niemiłosiernie.
    Tłumaczenia o braku popytu i kupowaniu przez motłoch, czy kosztach w XXI
    wieku są przynajmniej śmieszne. LUDZIEEEE nie kupujcie badziewia.
    Obraz nie musi być lustrem w słonecznyc dzień a kolory nie muszą się
    diametralnie zmieniać jak rozłożycie się wygodnie na fotelu.
    To nie jest żaden luksus.

  • 9. Data: 2013-09-30 11:03:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    grzes23 wrote:
    > Jest jakiś laptop z matrycą o przyzwoitych parametrach? Dlaczego
    > matryca TN w monitorze za 600zł jest 100x lepsza niż matryca TN w
    > laptopie za 2000zł?

    tak imho powyej 3000 możan zacząć szukać...

    popatrz sobei do MM czy Saturna i zopbczayć jakieś sony czy Samsungi z
    górnej półki...

  • 10. Data: 2013-09-30 11:18:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2013, z wrote:

    > hehehe... Życie byłoby zbyt proste :-)
    >
    > Może dlatego że jakość obrazu (zwłaszcza kąty) zawodowo jest dla mnie ważna
    > to wku... mnie to niemiłosiernie.

    Doceniam.
    Ale nie masz wyboru, zaś:

    > Tłumaczenia o braku popytu i kupowaniu przez motłoch, czy kosztach w XXI
    > wieku są przynajmniej śmieszne.

    ...to prawda, jednak poniższe nie działa z prostego powodu:

    > LUDZIEEEE nie kupujcie badziewia.

    Owszem, tak właśnie zrobiłem ;)
    Ale co z tego: setka moich znajomych kupiła.

    Gdzie wobec tego ma Twoje i moje zdanie producent, który ma setkę
    (nie, dwie setki, bo u Ciebie jest tak samo) klientów którzy
    KUPILI?
    Będzie sobie niszą głowę zawracał ;)
    Ba, chyba nawet 201 kupiło.
    Kupiłeś, przyznaj się :)
    No to czemu ma się przejmować że ja nie kupiłem.

    > Obraz nie musi być lustrem w słonecznyc dzień a kolory nie muszą się
    > diametralnie zmieniać jak rozłożycie się wygodnie na fotelu.

    Nie musi.

    > To nie jest żaden luksus.

    Właśnie podsunąłeś marketingowcom doskonałą wymówkę: "nie jest
    żaden luksus, nie ma sensu tym się zajmować" ;)

    pzdr, Gotfryd