  • 1. Data: 2003-04-23 08:27:16
    Temat: ACN i ich firewall na port 113
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.SPAMY-WON.pl>

    Witam.

    Chciałbym poznać Waszą opinię na temat pewnej praktyki ACN (i być może,
    także innych operatorów, ale w tej chwili mam gotowy tylko ten przykład).

    Sprawa dotyczy firewallowania połączeń przychodzących do klientów. OK,
    niech firewallują, ale oni to robią globalnie i z polisą DENY i kiedy np.
    ktoś z sieci ACN próbuje się połączyć do jakiegoś serwera, który na dzień
    dobry sprawdza ident klienta, to klient musi sobie ładną chwilę poczekać,
    zanim serwerowi znudzi się łączyć na jego port 113 i wreszcie go wpuści
    bez autha. A przecież wystarczyłoby wywalać pakiety z REJECT albo postawić
    jakiegoś demona identa na routerze i przekierowywać na niego wszystkie
    połączenia, które idą do klientów. Niechby nawet żadnych danych nie
    zwracał, ale przynajmniej łączenie się nie trwałoby tak długo!

    Czy znane są Wam inne przypadki ISPów, którzy równie gorliwie dbają o
    bezpieczeństwo swoich klientów?

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
    <s...@s...waw.pl> [GG:3786250]

  • 2. Data: 2003-04-23 21:39:40
    Temat: Re: ACN i ich firewall na port 113
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Wed, 23 Apr 2003 08:27:16 +0000 (UTC), Tomasz Lemiech
    <s...@s...waw.SPAMY-WON.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Chciałbym poznać Waszą opinię na temat pewnej praktyki ACN (i być może,
    > także innych operatorów, ale w tej chwili mam gotowy tylko ten przykład).

    [..]

    > Czy znane są Wam inne przypadki ISPów, którzy równie gorliwie dbają o
    > bezpieczeństwo swoich klientów?

    Pytanie czy otrzymujesz IP z klasy prywatnej czy publicznej.
    Jeżeli z prywatnej nie ma się co dziwić gdyż częstostosowaną polityką przy
    konfiguracji np. routerów Cisco jest NATOwanie na IP ze swojej puli do
    których nie ma routingu... (w każdym razie w MI znanych kablówkach taki
    problem występował).. efekt ładna pętelka oraz m.in. brak identa.

    Jeżeli otrzymujesz IP z klasy publicznej sprawdż umowę..
    Nie znam ISP który aż tak dba o userów (i ich o tym nie informuje, ja
    swoich informuję że dostępu poza siec na port 25 mieć nie bedą)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2003-04-23 21:40:15
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl> wrote:
    > Czy znane są Wam inne przypadki ISPów, którzy równie gorliwie dbają o
    > bezpieczeństwo swoich klientów?
    Tak :) Chello blokuje np. port 80 tcp a atcom np. protokół IPv4 nr 41. Nie wiem
    jak resztę.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 4. Data: 2003-04-23 21:40:47
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@n...aster.pl>

    Użytkownik Tomasz Lemiech napisał:
> [...]
    > także innych operatorów, ale w tej chwili mam gotowy tylko ten przykład).
    >
    > Sprawa dotyczy firewallowania połączeń przychodzących do klientów.

    Skad masz takie informacje!?
    Polaczenia od klientow posiadajacych adresy publiczne nie sa firewallowane.

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    Jakub K. Boguslaw <madej at aster.pl> | NSA

  • 5. Data: 2003-04-23 21:41:01
    Od: Marcin Jurczuk <s...@t...pl>

    W artykule <b82rm1$574$1@router2.staszic.waw.pl> Tomasz Lemiech napisał(a):
> [...]
    > zwracał, ale przynajmniej łączenie się nie trwałoby tak długo!
    >
    > Czy znane są Wam inne przypadki ISPów, którzy równie gorliwie dbają o
    Hello
    Nie wiem ile abonentow ma ACN ale czesto przy duuzej ilosci ruchu
    i abonentów wysyłanie pakietu RESET potrafi solidnie obciążyć router.
    Co innego olać pakiet i zrobic mu drop'a a co innego odpowiadac na
    niego. Komputer u mnie ktory odpowiada na auth requesty przy paru
    tysiacach ludzi czasami potrafi dostal load i 2,3...
    Wiekszasc demonow ident'a nie jest przystosowana do obslugi tylu zapytan
    ile generuje spora siec kablowki.
    Tak wiec moze nie koniecznie robia to celowo.

    Pozdr.
    Marcin Jurczuk -> spock at tkb.pl

  • 6. Data: 2003-04-23 21:42:11
    Od: Piotr Szmitkowski <j...@S...gdziekolwiek.pl>

    Wiadomość napisana przez: Tomasz Lemiech:

> [...]
    >
    > Sprawa dotyczy firewallowania połączeń przychodzących do klientów. OK,
    > niech firewallują, ale oni to robią globalnie i z polisą DENY

    O to ciekawe ;)
    Jestem pracownikiem [heh], i uzytkownikiem od samiuskiego poczatku..
    i jakos nie mam takich problemow ;)

    Czy moglbys laskawie powiedziec skad masz informacje, ze ma to range
    praktyki? ;)))

    --
    :. jackal .:. (:) P.I.G.S. Member .:. \o/ .:. 3561758753 .:
    :. .:. slonce.com/jackal .:

  • 7. Data: 2003-05-03 08:35:50
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <s...@G...Gubernat.NET>, Przemys?aw 'Repcio'
    Gubernat wrote:

    > Nie znam ISP który a? tak dba o userów (i ich o tym nie informuje, ja
    > swoich informuj? ?e dost?pu poza siec na port 25 mieae nie bed?)

    Tez jestem adminem u ISP i do glowy by mi nie przyszlo blokowac port
    25 poza siec. Szczerze mowiac nie zapisalbym sie do Ciebie do sieci z
    taka polityka. Nigdy nie korzystam z serwera SMTP u swojego ISP tylko
    zawsze pakuje poczte bezposrednio na port 25 serwera docelowego. W ten
    sposob jak jest jakis blad (niezanany user, przepelniona skrzynka) to
    mam o tym informacje natychmiast a nie jak queue sie flushnie (czyli
    co 5 minut).

    Mozna wiedziec co Cie sklonilo do bycia takim paranoid-adminem?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 8. Data: 2003-05-03 11:21:51
    Od: Robert Redziak <n...@g...sniezka.org>

    On Sat, 3 May 2003 08:35:50 +0000 (UTC), Miernik
    <m...@c...pl> wrote:

    > Tez jestem adminem u ISP i do glowy by mi nie przyszlo blokowac port
    > 25 poza siec. Szczerze mowiac nie zapisalbym sie do Ciebie do sieci z

    Moim zdaniem, taka polityka w odniesieniu do dial-upów i łącz z
    dynamicznie przydzielanym adresem IP nie jest zła. Dużo łatwiej
    się kontroluje misiów (a właściwie utrudnia im życie), którzy
    odpalają sobie zestaw mały spammer -- zrób to sam.

    r.
    ________
    robert rędziak 323GT-R GKŚST http://klubsubaru.pl
    GKŚST ostrzega: Brave Sir Lancisti bravely ran away...

  • 9. Data: 2003-05-03 12:29:58
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sat, 3 May 2003 08:35:50 +0000 (UTC) I had a dream that Miernik <m...@c...pl>
    wrote:
> [...]
    >sposob jak jest jakis blad (niezanany user, przepelniona skrzynka) to
    >mam o tym informacje natychmiast a nie jak queue sie flushnie (czyli

    Po pierwsze nie każdy program pocztowy (czytaj outlook express) potrafi
    wysyłać maile wprost na docelowy smtp. Po drugie pozwalając ludziom
    łączyć się na 25 poza siecią, daje się im wolną rękę na spamowanie.
    Po trzecie - jak odpowiedzi na dane posty mają przychodzić na mój
    serwer pocztowy, to ja wolę, żeby te maile też przychodziły przez mój
    serwer. Np. user łączy się na jakąś docelową bramkę, wysyła tam dużego
    posta z adresem zwrotnym z mojej sieci, tam system wysyła zwrot, że
    mail za duży, zwrot (czasem kilkanaście mega) idzie na mój serwer,
    który też tego nie chce przyjąc itd itd - paranoja. W rezultacie user
    nie dostanie zwrotu. Chodzi mi o to, że różne serwery mają różnie ustawioną
    wielkość maksymalnego maila.
    Najlepiej jest, jak luserzy korzystają tylko z bramki smtp w danej sieci.
    Ma się wtedy wszytstkie logi i pełną kontrolę nad mailami.

  • 10. Data: 2003-05-03 20:10:30
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    Gubernat wrote:

> [...]
    > co 5 minut).
    >
    > Mozna wiedziec co Cie sklonilo do bycia takim paranoid-adminem?

    a) Romeo i Julia
    b) spam z mojej podsieci
    c) w sieci mam 99,99% klientów na IP z puli prywatnej

    d) queue zależy od serwera pocztowego w 30-40 sec mam zawsze wiadomość co
    się stało..