  • 21. Data: 2010-12-17 22:50:08
    Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iegm9i$g1l$1@inews.gazeta.pl...

    > ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
    > drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
    > wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba
    > odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

    alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial.
    problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja. to
    jak zaczynasz plynac odpuszczasz.
    niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs
    robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.
    za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze
    zrobic obejscie.
    jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie
    ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

    Alex.

  • 22. Data: 2010-12-17 23:11:00
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest
    > generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

    Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
    czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
    terkotania.
    Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No
    chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
    hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
    czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

  • 23. Data: 2010-12-17 23:40:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
    > czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

    Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
    samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
    każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
    klamkę do woli...

    Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy śniegu? Jak
    szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręcącymi się i nie
    hamującymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umieją
    jeździć i ma im zapewnić sterowność gdzie bez niego jechali by na
    zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
    gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
    klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2010-12-18 00:04:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-17 23:37, Użytkownik Michał V-R napisał:

    > sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie
    > pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy
    > nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie
    > jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy
    > nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi
    > hamowania

    Bo są przypadki że ABS faktycznie skraca, taki przypadek to
    wpadnięcie w poślizg niekontrolowany przy sporej prędkości
    w czasie ostrego hamowania. :-)
    W 99% sytuacji kiedy naciskasz hamulec wydłuża.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-12-18 06:57:40
    Temat: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: "[]v[]artec" <m...@W...pl>

    W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
    > Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat?
    > Czy technika w tym względzie mocno się rozwija?
    >
    > Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
    > rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
    > Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

    Chciałem ostatnio założyć nowy wątek, ale tutaj idealnie się podpinam:

    http://moto.onet.pl/1633364,1,ue-kolejny-element-obo
    wiazkowego-wyposazenia,artykul.html?node=2

    "(...)Teraz Unia Europejska przymierza się do wprowadzenia przepisu
    nakazującego wyposażanie w ABS motocykli z silnikami o pojemności
    przekraczającej 125 ccm.(...)"

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

  • 26. Data: 2010-12-18 08:53:47
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    8g2000vbm.googlegroups.com...

> [...]
    > gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
    > klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...

    Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie
    posiada. Stąd w ogóle ten wątek.
    Pitałem a ABS samochodowym. Też jakiś czas temu narzekałem, że ABS do grobu
    mnie wpędzie. Ktoś mądry wytłumaczył mi mój błąd, spróbowałem jeździć wg
    jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się tą
    wiedzą z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w
    samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego
    zalety.

    Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden
    kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepności. Każda
    nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniają tę granicę. Do tego
    dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co
    więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić
    "ręcznie". W ostateczności - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod
    jednym warunkiem - że umieją tego ABSu używać. Jak? -Cisnąć pedał na maksa.

    No i te nieszczęsne wyjątki: lód i śnieg. W kopnym śniegu lepsze jest
    hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez
    ciśnięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak
    tragicznie.

  • 27. Data: 2010-12-18 08:57:52
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "[]v[]artec" <m...@W...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > "(...)Teraz Unia Europejska przymierza się do wprowadzenia przepisu
    > nakazującego wyposażanie w ABS motocykli z silnikami o pojemności

    O! jest lepiej, niż się spodziewałem. Termin wstępnie to 2017 rok, a cross i
    enduro będą potraktowane specjalnie. To dość dobre wieści.
    No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na motocyklu
    prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.

  • 28. Data: 2010-12-18 09:36:56
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
    > czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

    bardzo mozliwe, ze masz racje w 99% przypadkow, moze w 90.
    tu konkretnie, wiem jak uzywac auta, choc kierowca rajdowym nie jestem.
    w sytuacji hamowania na bardzo sliskim (np lod) oraz zwir/piasek abs
    znaczaco wydluza droge hamowania.

    Alex.

  • 29. Data: 2010-12-18 11:06:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze:

    > No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na
    > motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzają.

    Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti.
    Siedzial i chlal wina z Elvisem.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 30. Data: 2010-12-18 11:36:21
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs
    > robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.

    W puszce rozumiem?

> [...]
    > jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest
    > generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

    Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w
    kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok.

    Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie
    gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada
    deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.

    Natomiast na oblodzonej drodze nie wylaczam, bo nie dawno nie spotkalem
    drogi, ktora by byla calkowicie oblodzona bez chociazby placka piasku, czy
    kawalka zmrozonego sniegu. Wciskam na maxa i staram sie zjechac kolami na
    gorke (miedzy koleinami oraz kawalek na pobocze) i mam mozliwosc skrecania z
    jednoczesnym wytracaniem predkosci. Bez ABSu musialbym odpuscic hamowanie,
    zjechac w bok i hamowac ponownie. W 99% przypadkow mi by to zajelo wiecej
    miejsca niz z ABSem.

    --
    pzdr:
    Ivam