eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleABS - czym się różni nowy od starego? › Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Date: Sat, 18 Dec 2010 09:53:47 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <iehsqf$tt9$1@news.onet.pl>
    References: <iefftd$i7$1@news.onet.pl> <iefkf3$d3i$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <iefm53$3mn$1@news.onet.pl> <iegm0m$ks7$1@news.onet.pl>
    <iegm9i$g1l$1@inews.gazeta.pl> <iegpf5$12e$1@news.onet.pl>
    <iegqlq$4nv$1@news.onet.pl>
    <a...@q...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-48-98.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292662415 30633 89.74.48.98 (18 Dec 2010 08:53:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Dec 2010 08:53:35 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <a...@q...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    X-Antivirus: avast! (VPS 101217-1, 2010-12-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633389
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:aeb594ff-f2b5-49f3-bf12-1674266882d1@q1
    8g2000vbm.googlegroups.com...
    > On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >>
    >> Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
    >> czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
    >> terkotania.
    >> Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy.
    >> No
    >> chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
    >> hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
    >> czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.
    >>
    > Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
    > samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
    > każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
    > klamkę do woli...
    >
    > Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy śniegu? Jak
    > szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręcącymi się i nie
    > hamującymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umieją
    > jeździć i ma im zapewnić sterowność gdzie bez niego jechali by na
    > zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
    > gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
    > klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...

    Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie
    posiada. Stąd w ogóle ten wątek.
    Pitałem a ABS samochodowym. Też jakiś czas temu narzekałem, że ABS do grobu
    mnie wpędzie. Ktoś mądry wytłumaczył mi mój błąd, spróbowałem jeździć wg
    jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się tą
    wiedzą z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w
    samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego
    zalety.

    Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden
    kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepności. Każda
    nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniają tę granicę. Do tego
    dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co
    więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić
    "ręcznie". W ostateczności - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod
    jednym warunkiem - że umieją tego ABSu używać. Jak? -Cisnąć pedał na maksa.

    No i te nieszczęsne wyjątki: lód i śnieg. W kopnym śniegu lepsze jest
    hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez
    ciśnięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak
    tragicznie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: