-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Date: Sat, 18 Dec 2010 09:53:47 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 49
Message-ID: <iehsqf$tt9$1@news.onet.pl>
References: <iefftd$i7$1@news.onet.pl> <iefkf3$d3i$1@inews.gazeta.pl>
<s...@p...homelinux.net>
<iefm53$3mn$1@news.onet.pl> <iegm0m$ks7$1@news.onet.pl>
<iegm9i$g1l$1@inews.gazeta.pl> <iegpf5$12e$1@news.onet.pl>
<iegqlq$4nv$1@news.onet.pl>
<a...@q...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 89-74-48-98.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292662415 30633 89.74.48.98 (18 Dec 2010 08:53:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Dec 2010 08:53:35 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <a...@q...googlegroups.com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
X-Antivirus: avast! (VPS 101217-1, 2010-12-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633389
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:aeb594ff-f2b5-49f3-bf12-1674266882d1@q1
8g2000vbm.googlegroups.com...
> On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>>
>> Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
>> czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
>> terkotania.
>> Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy.
>> No
>> chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
>> hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
>> czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.
>>
> Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
> samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
> każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
> klamkę do woli...
>
> Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy śniegu? Jak
> szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręcącymi się i nie
> hamującymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umieją
> jeździć i ma im zapewnić sterowność gdzie bez niego jechali by na
> zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
> gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
> klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...
Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie
posiada. Stąd w ogóle ten wątek.
Pitałem a ABS samochodowym. Też jakiś czas temu narzekałem, że ABS do grobu
mnie wpędzie. Ktoś mądry wytłumaczył mi mój błąd, spróbowałem jeździć wg
jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się tą
wiedzą z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w
samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego
zalety.
Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden
kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepności. Każda
nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniają tę granicę. Do tego
dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co
więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić
"ręcznie". W ostateczności - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod
jednym warunkiem - że umieją tego ABSu używać. Jak? -Cisnąć pedał na maksa.
No i te nieszczęsne wyjątki: lód i śnieg. W kopnym śniegu lepsze jest
hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez
ciśnięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak
tragicznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.10 08:57 Marcin N
- 18.12.10 09:36 Alex D. B.
- 18.12.10 11:06 Kuczu
- 18.12.10 11:36 Ivam
- 18.12.10 12:08 jeszua
- 18.12.10 13:41 Seba
- 18.12.10 14:17 Alex D. B.
- 18.12.10 14:51 a...@h...pl
- 18.12.10 17:03 Marcin N
- 18.12.10 19:16 jeDrASS
- 18.12.10 19:45 FanTomas
- 18.12.10 21:02 Ivam
- 18.12.10 22:29 Glub
- 18.12.10 22:32 AZ
- 18.12.10 23:09 kakmar
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=