-
11. Data: 2010-12-17 13:33:25
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>
Siemka
***"kakmar"
Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
(przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
> No i?
...chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na
zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu
zapnie naped...
Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na
podnozkach :)
Mam nadzieje ze to ironia...:)))
choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do
wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni...
I nie dziala w bocznym poslizgu.
IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w
moto)
a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji
motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo
na szuterku.
Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i
zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w
przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.
--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
-
12. Data: 2010-12-17 13:51:04
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2010-12-17 12:53:17 +0100, Budyń <b...@g...pl> said:
>> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
>> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
>> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
>
> w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał
> wyśmienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić.
Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
parę lat później lepiej to dopracowali.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
13. Data: 2010-12-17 13:55:51
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 14:51:04 +0100) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
>>> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
>>> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
>>
>> w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał
>> wyśmienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić.
>
> Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
> zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
> był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
> było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
> parę lat później lepiej to dopracowali.
Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym
uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc
blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do
zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa
:)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
14. Data: 2010-12-17 15:39:25
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Vir <a...@o...pl>
W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
> Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat?
> Czy technika w tym względzie mocno się rozwija?
Nowsze system są mniejsze i przez to lżejsze. Powoli wchodzą też
czujniki żyroskopowe, które zapobiegają wykonaniu stoppie i dopasowują
sposób działania ABS-u do przechyłu moto. Co nie zmienia faktu, że moja
pełnoletnia cegła ma BAS, który działa i wolę go mieć, niż nie ;-)
--
Vir
Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka
-
15. Data: 2010-12-17 16:29:05
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Budyń <b...@g...pl>
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.igmr25.nu1.usenet@piko.homelinux.net...
>> Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
>> zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
>> był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
>> było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
>> parę lat później lepiej to dopracowali.
>
> Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym
> uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc
> blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do
> zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa
> :)
No to rzeczywiscie wtedy były te abs-y kiepskie. Tyle ze w moim był ok -
żadne kocie łby itp nie robiły na nim wrażenia. A hample zaciskałem do
oporu, abs trzeszczał az miło :-)
b.
-
16. Data: 2010-12-17 21:51:13
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:iefm53$3mn$1@news.onet.pl...
> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
> życiem w klamkę.
>
obstawialbym, ze tradycyjnie wyk....wisz az milo.
nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?
Alex.
-
17. Data: 2010-12-17 21:56:03
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Michał V-R <m...@o...pl>
W dniu 2010-12-17 22:51, Alex D. B. pisze:
> nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
> posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
> do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
> totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
> co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?
ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------
-
18. Data: 2010-12-17 22:29:34
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2010-12-17 22:56, Użytkownik Michał V-R napisał:
>> nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
>> posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno
>> dojrzewam
>> do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra -
>> heblujac w
>> totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
>> co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje
>> ponad 50m?
>
> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
> trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.
Pozdrawiam
-
19. Data: 2010-12-17 22:35:20
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:iefftd$i7$...@n...onet.pl...
> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
Technika sie rozwija, ale warto poguglac jak to bylo w konkretnym motocyklu.
Widzialem duzego bandziora w ktorym ABS dzialal ok, ale potem jak sie zepsul
to kompletnie blokowal hamulce. Nie mialbym zaufania do takiego urzadzenia,
nawet po naprawie.
Guglnij sobie moj temat byl jakis czas temu z dokladnym opisem objawow.
--
pzdr:
Ivam
-
20. Data: 2010-12-17 22:37:27
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Michał V-R <m...@o...pl>
W dniu 2010-12-17 23:29, RadoslawF pisze:
>> ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
>> drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
>> wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
>> trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania
>
> Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.
sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie
pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy
nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie
jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy
nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi
hamowania
--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------