    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Date: Fri, 17 Dec 2010 15:40:48 -0800 (PST)

    On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i stąd wasze nerwy. Typowy kierowca
    > czując, że ABS mu dygocze pod stopą - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
    > terkotania.
    > Błąd! Wciśnijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No
    > chyba, że jesteście kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
    > hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowność w
    > czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

    Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
    samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
    każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
    klamkę do woli...

    Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy śniegu? Jak
    szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręcącymi się i nie
    hamującymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umieją
    jeździć i ma im zapewnić sterowność gdzie bez niego jechali by na
    zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
    gdzie ABS mógłby mi się przydać (jakoś zawsze zdąrzam zluzować lekko
    klamkę gdy tylko pojawia się uślizg) a tymbardziej w samochodzie...

    --
    Artur
    ZZR 1200