  • 11. Data: 2012-01-22 14:31:34
    Temat: Re: A może by tak zbudować elektryka?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Sty, 12:09, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    > Ni o z wątku smochodo- elektrycznego robicie dyskusje o Waszych
    > potrzebach. Co za problem zamontować więcej akumulatorów?
    > Moja żona potrzebuje pojechać z dzieckiem do żłobka, z drugim do szkoły,
    > na zakupy i wrócić. ja w pracy naładuje akumulatory prawie gratis.
    > Seniorzy potrzebują dojechać do lekarza, do wnuków, na zakupy... To
    > wszystko da się "oblecieć" elektrykiem.

    Emeryci w pracy nie naladuja raczej ;)
    Przy bardzo niskich przebiegach rocznych koszt paliwa zaczyna byc
    pomijalny, istotne staja sie wszystkie dodatkowe koszty typu OC,
    przeglady, parking/garaz, wymiana aku w takim samochodzie (pewnie 4
    lata to max na komplet), naprawy (malo uzywany pojazd bardziej sie
    psuje ;) ), jesli ktos chce jezdzic tylko do lekarza, czy raz na
    tydzien/dwa wieksze zakupy z supermarketu przywiezc, to taksowka
    wyjdzie mu taniej ;)

    WS

  • 12. Data: 2012-01-22 14:49:10
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    > Co niby?

    > Tak, słyszałem o LPG, ale polemizowałbym ze stwierdzeniem "nie
    > zmiejszająca użyteczności".

    W porównaniu z omawianą konwersją na elektryka, to zmiana jest wręcz
    kosmetyczna. Jedynym konkretnym problemem jest zmniejszenie pojemności
    bagażowej (co zresztą samo w sobie czasami może zdyskwalifikować taką
    inwestycję).

    > Poziom oszczędności, który podałeś również jest IMO zbyt optymistyczny.

    Zgoda.
    A pomimo to, nawet przy tak optymistycznych założeniach, zmiana nie
    zawsze będzie opłacalna.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 13. Data: 2012-01-22 15:50:35
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ToMasz

    > 10km to nie mało. może inaczej. ja uważam że nie mało. jak ktoś
    > potrzebuje więcej - jego sprawa.

    Pomyśl przez chwilę. To nie boli.

  • 14. Data: 2012-01-22 15:58:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > zmiejszająca użyteczności".

    >W porównaniu z omawianą konwersją na elektryka, to zmiana jest wręcz

    Jak przerobisz diesla na lpg, przy okazji obcinając o połowę koszty paliwa?

  • 15. Data: 2012-01-22 17:29:26
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście z 22 stycznia 2012 (15:58:51) użytkonik "Cavallino" napisał:

    > /ciach/

    Oj, jak ja cię nie lubię.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 16. Data: 2012-01-22 22:31:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    W liście z 22 stycznia 2012 (15:58:51) użytkonik "Cavallino" napisał:

    > /ciach/

    >Oj, jak ja cię nie lubię.

    No tak, prawda w oczy kole, a napisana bzdura od razu wychodzi, więc zamiast
    merytoryki jakieś psychiczne skrzywienia trzeba prezentować....

  • 17. Data: 2012-01-23 07:28:23
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-01-22 10:11, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Dawno dawno temu, miałem z kolegą taki plan aby stare graty przerabiać
    > na auta elektryczne. Wtedy miały to być trabanty. Pomysł był taki sobie,
    > szczególnie że wtedy auta były stosunkowo drogie, a olej opałowy tani.
    > Teraz stare auto można kupić bardzo tanio, a paliwo jest drogie. żeby
    > nie wyważać drzwi: Czy są gotowe zestawy do przeróbki... np seicento,
    > albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie
    > zasięg 10km i Vmax=50km/h.

    Cyfry:

    Zasiek 10 km to MAX 20km dziennie (wliczam dodatkowe ladowanie w ciagu dnia)

    dni do jezdzenia bez ogrzewannia: max 200

    rowna sie 4000km rocznie.

    Samochod, przerobki, silniki, falowniki, aku niech sie zmieszzca w 10
    tys. (malo prawdopodobne).

    Wychodzi bez ceny pradu: ca 2-3zl za 1 km. w pierwszym roku.

    Jezdzij taksowka, wyjdzie taniej. A w zimie od razu cieplym autem
    pojedziesz i bedziesz nawet mogl byc na kacu :)

    MarcinJM

  • 18. Data: 2012-01-23 08:27:10
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie zasięg 10km

    Dla odmiany odpowiem poważnie.
    Zestawów do przeróbki to raczej nie ma, ale mogę odesłać cię na forum osób
    zajmujących się taką tematyką. www.samochodyelektryczne.org Dowiesz się co i
    jak i zobaczysz jak innym powychodziły przeróbki.
    Parametry jakie podajesz są raczej osiągalne bez większych problemów. Zasięg
    zależy od pojemności zastosowanych baterii, a prędkość od mocy silnika.
    Istnieją w polsce firmy zajmujące sie konwersją pojazdów na elektryczne.
    Podaję znane mi przykłady:
    3xE http://3xe-electric-cars.com/index.php
    ewentualnie http://www.samochodyelektryczne.pl/ - firma Zbigniewa Kopcia
    (pionier konwersji na pojazdy elektryczne w Polsce)

  • 19. Data: 2012-01-23 08:50:48
    Temat: Re: [OT] A może by tak zbudować elektryka?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.01.2012 13:25, Dykus pisze:

    > Pal licho te 10km, jak zabraknie energii to stanie na chodniku. Gorzej z
    > tym Vmax=50km/h - chcesz blokować ruch? ;) Jak do miasta to min. 70km/h. ;)

    Oficjalnie i tak nie wolno szybciej niż 50 (z kilkoma oznaczonymi
    wyjątkami) więc w czym problem? ;->

  • 20. Data: 2012-01-23 08:54:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.01.2012 10:11, ToMasz pisze:

    > nie wyważać drzwi: Czy są gotowe zestawy do przeróbki... np seicento,
    > albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie
    > zasięg 10km i Vmax=50km/h.

    To już zamiast przerabiać, zrób jakąś samoróbkę. Przy takich parametrach
    może się uda uzyskać rejestrację na motorower?

    Swoją szosą samochody elektryczne są faktycznie bardzo tanie w
    eksploatacji i budowie... z jednym "małym" haczykiem - akumulatory.

    To jest najdroższy element i w dodatku stosunkowo szybko się zużywający.
    Obawiam się, że w rezultacie może wyjść nawet drożej, jak jakieś małe
    toczydełko z oszczędnym silnikiem, zwłaszcza tankowanym np. fryturą.

    W sumie pojazdy elektrycznie miałyby bardzo dużo sensu... po
    zelektryfikowaniu dróg ;)