  • 11. Data: 2009-06-19 13:36:46
    Temat: Re: A jednak można fotografować policjantów!
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <> napisał w wiadomości news:...

    > Jakaś podstawa prawna pozwalająca traktować wizerunek policjanta odmiennie
    > od reszty populacji?

    nie reszty populacji tylko urzędników na służbie...

    2004 rok - odpowiedź z MSWiA:
    "Uprzejmie informuję, że każdy obywatel RP ma prawo do fotografowania
    policjantów. Jednocześnie nadmieniam, że funkcjonariusze Policji mogą Panu
    zabronić robienia zdjęć w miejscu gdzie jest zakaz fotografowania oraz
    podczas wykonywania niektórych czynności służbowych, w trakcie których nie
    jest wskazane przebywanie osób postronnych.
    Z poważaniem

    Jarosław Skowroński
    Rzecznik Prasowy MSWiA"

    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?p=11835

  • 12. Data: 2009-06-19 13:46:02
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    i jeszcze:

    W myśl art. 81 ust. 2. ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza

    Policjant z pewnością pełni zawodowo funkcje publiczne i społeczne...

  • 13. Data: 2009-06-19 14:11:22
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał:

> [...]
    > społecznych, zawodowych;
    > [...] Policjant z pewnością pełni zawodowo funkcje publiczne i

    Ale szeregowy policjant zazwyczaj nie jest osobą powszechnie znaną - zatem
    jeśli jego twarz będzie na zdjęciu rozpoznawalna - możesz mieć kłopoty
    publikując zdjecia bez jego zgody.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-06-19 14:29:09
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "f1969" <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> napisał:

    > Ale wątek zaczął sie od tego, że policjant ZABRONIŁ WYKONYWANIA ZDJĘĆ

    Zgadza się, i nie wypowiadam się w kwestii czy miał do tego podstawę prawną.
    Prostuję natomiast niesłuszną informację, ze można publikowac zdjęcia
    policjantów na służbie bez ich zgody. To, że są na służbie spełnia tylko
    jeden z dwóch wymogów ustawy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-06-19 15:24:27
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 16. Data: 2009-06-19 20:11:53
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jun., 16:29, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > Prostuję natomiast niesłuszną informację, ze można publikowac zdjęcia
    > policjantów na służbie bez ich zgody. To, że są na służbie spełnia tylko

    tutaj cos na ten temat

    http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/fotografowa
    nie;nagrywanie;policji,watek,697010.html

    ale uwaga , w wielu krajach unii ( nie wiem czy we wszystkich )
    fotografowanie policjantow jest zabronione.

    XXX

  • 17. Data: 2009-06-19 21:13:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jun 2009, Marcin Debowski wrote:

    > Jakaś podstawa prawna pozwalająca traktować wizerunek policjanta odmiennie
    > od reszty populacji?

    Przyjmując że cytat był dobrany, to nie ma mowy o odmiennym traktowaniu.
    Zrobienie zdjęcia != upublicznienie wizerunku

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-06-20 01:29:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tadeusz pisze:

> [...]
    > policjantów. Jednocześnie nadmieniam, że funkcjonariusze Policji mogą Panu
    > zabronić robienia zdjęć w miejscu gdzie jest zakaz fotografowania oraz

    [ciach]

    > Jarosław Skowroński
    > Rzecznik Prasowy MSWiA"

    Pan Skowroński to w którym roku aktualnie umysłowo przebywa?

    Jako pracownik MSWiA powinien dobrze znać aktualne przepisy, a
    najwyraźniej nie zauważył wejścia w życie ustawy o ochronie informacji
    niejawnych, która zniosła stare przepisy pozwalające na wprowadzanie
    zakazów fotografowania.

  • 19. Data: 2009-06-21 09:24:56
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Tadeusz" <...@s...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podczas wykonywania niektórych czynności służbowych, w trakcie których nie
    > jest wskazane przebywanie osób postronnych.

    Ale pan rzecznik nie raczyl juz podac podstawy prawnej swoich twierdzen? Bo
    mogloby sie okazac, ze nie maja one zadnego pokrycia w rzeczywistosci...

    MARC