  • 41. Data: 2019-03-21 09:40:44
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 09:14, r...@k...pl pisze:

    > Rozumiem, że piszesz teraz o pieszych "wtargających" na jezdnię tuż przed
    > jadącym pojazdem? :D

    Źle rozumiesz. Pisałem to wcześniej ale skoro optujesz za 'moje prawo'
    to wyobraź sobie że każdy pieszy to Twoje dziecko lub żona/osoba bliska,
    ewentualnie "Twoje barany" które hodujesz. Poczuj się jak Szejk i co,
    będziesz to rozjeżdżał czy omijał/zwalniał?

    Huh, szkoda że nie ma grupy news pl.misc.pieszy byłaby
    kontrakcja...chociaż uważam że pieszy najczęściej nie grzeszy intelektem
    a wielu jest zupełnie pozbawionych wyobraźni. U kierowców istnieje
    przynajmniej jakiś odsiew z powodu egzaminu ale jak widać niektórzy
    używają tego PJ jak licencji na zabijanie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 42. Data: 2019-03-21 09:46:29
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone nie daje pierwszeństwa.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 09:15, r...@k...pl pisze:

    > To akurat całkowite bzdury prawnika z dupy -- nie da się tego inaczej
    > podsumować.

    To pokaż mi misiu drogi gdzie tutaj jest mowa o pierwszeństwie?
    http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-z
    nakow-i-sygnalow-drogowych/sygnaly-swietlne/sygnaly-
    swietlne-dla-kierujacych-i-pieszych
    (nie będę kopiował/wklejał), przeczytaj całość.

    Szczególnie punkt drugi:
    2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:

    ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,
    ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zielonego.

  • 43. Data: 2019-03-21 09:47:21
    Od: p...@g...com

    --Co istotne to czytając wszelakie wyroki, coraz częściej brane jest na
    podstawę "sprawiedliwość społeczna"....znów termin niezrozumiały dla
    niewielu. Znaczy to że nawet jesli ktoś ma 100% racji a mógł zapobiec
    czemuś i tego nie zrobił, może zostać uznany winnym...z powodu
    zaniechania (tak na krótko) oczywiście kara jest niższa niż za celowe (z
    premedytacją). Przepisy o pierwszeństwach schodzą na drugi plan.

    polemizowalbym ... przepis jest jasny ale zmienila sie interpretacja :-)

    ,,Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować
    ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego
    działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu
    drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek
    publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie".

    nie zaniechal zapierdalania w kiepskich warunkach przed przejsciem ? to winny :-)

  • 44. Data: 2019-03-21 09:56:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 09:47, p...@g...com pisze:
> [...]
    zaniechanie".

    > nie zaniechal zapierdalania w kiepskich warunkach przed przejsciem ? to winny :-)

    Niom, podobnie jak przy nieudzieleniu pomocy :) Mógł (pomóc/zapobiec)
    ale nic nie zrobił a nawet pogorszył. Tutaj kładzie się obecnie nacisk.
    Skoro nie dociera prosta prawda, trzeba kilku ukarać (nie drastycznie)
    ale dać sygnał, że trudno się wybielić powołując się na
    "pierwszeństwo"...które opacznie rozumiane jest u niektórych
    bezpośrednio jako władza nieograniczona i siła ataku :)

  • 45. Data: 2019-03-21 10:17:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Mar 2019 09:40:44 +0100, w <5c934e2c$0$490$65785112@news.neostrada.pl>,

> [...]
    > ewentualnie "Twoje barany" które hodujesz. Poczuj się jak Szejk i co,
    > będziesz to rozjeżdżał czy omijał/zwalniał?

    A poczuj, że kierowca samochodu to twoje dziecko.
    Chcesz, aby skończyło na słupie albo miało traumę do końca życia, bo wtargnąłem
    mu przed maskę?

  • 46. Data: 2019-03-21 10:19:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Mar 2019 09:46:29 +0100, w <5c934f94$0$484$65785112@news.neostrada.pl>,

> [...]
    > ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    > skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału

    Cytując ten przepis w tym przypadku robisz sobie jaja albo już zupełnie
    odleciałeś.

  • 47. Data: 2019-03-21 10:26:55
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 06:35, Shrek pisze:

    > Kiedy?

    Kiedyś, przynajmniej było inaczej niż obecnie.

    > Szczególna ostrożność z tego co pamiętam na każdym skrzyżowaniu
    > występuje, ale jednak trzeba nadzywczajnych okoliczności, żeby uznać za
    > winnego tego na zielonym świetle. Tu żadnych nadzwyczajnych nei było.

    Od zawsze było, że nie wolno, nawet mając zielone, wjechać za
    sygnalizator i komus przyjebać, kto się tam znajduje. Nie kręć.

    > Zdefiniuj często. Bo IMHO na tyle rzadko, że aż się o tym w gazetach w
    > dziale "człowiek pogryzł psa" pisze.

    Przynajmniej sporo. Nie chce mi się szukać.

    > Akurat posiadanie PJ czy nie nie zwalnia ze stosowania się do przepisów.
    > Ponadto nawet na tej grupie (gdzie pisze poniekąd eleita) widać, że PJ
    > jest gówno warte jako "certyfikacja" bycia ekspertem od przepisów.
    > Zresztą statystyki to potwierdzają - jak są wypadki kierowca cs
    > pierszy/rowerzysta (motocykl też, ale to offtop) to winny jest w
    > większości prezypadków ten fachowy klierownik, a nie nieznający prawa
    > pieszy/rowerant.

    Zgadzam się, zwyczajowo posiadacze PJ nie czują szczególnego obowiązku
    posiadania szczególnych uprawnień do utrzymania bezpieczeństwa, jako
    warunku kierowania maszynką do zabijania. Dostają prawo do strzelania
    (jak pozwolenie na broń) i napierdalają do wszystkiego co się rusza,
    przyjmując to jak trofeum z polowania na debila :)

  • 48. Data: 2019-03-21 10:37:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:17, r...@k...pl pisze:

    > A poczuj, że kierowca samochodu to twoje dziecko.
    > Chcesz, aby skończyło na słupie albo miało traumę do końca życia, bo wtargnąłem
    > mu przed maskę?

    To dziecko ma jeszcze pasy/poduchy/blachę. Trauma do mnie nie dociera,
    kiedy zrobiłem wszystko aby zapobiec kolizji a mimo tego zabiłem. To
    sytuacja jak u lekarza, kiedy robi wszystko dla ratowania życia a
    pacjent zejdzie. Jeśli popełni błąd, to wtedy tak.

  • 49. Data: 2019-03-21 10:41:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:19, r...@k...pl pisze:
    [...]
    > Cytując ten przepis w tym przypadku robisz sobie jaja albo już zupełnie
    > odleciałeś.

    No jak? Był pieszy na przejściu czy go nie było? Kierowca nie popełnił
    żadnego błędu i zastosował się do wszystkich przepisów jego
    obowiązujących czy nie?

    Jak widzisz samobójcę na moście to go popchniesz czy zatrzymasz?

  • 50. Data: 2019-03-21 10:43:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:41, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > obowiązujących czy nie?
    >
    > Jak widzisz samobójcę na moście to go popchniesz czy zatrzymasz?

    Sugerujesz, że kierowca rozjechał pieszego celowo?

    --
    Liwiusz