  • 1. Data: 2014-03-13 15:22:24
    Temat: 900kkm na LPG
    Od: anacron <a...@a...pl>

    http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-
    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-03-13 19:16:03
    Temat: Re: 900kkm na LPG
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 15:22:24 +0100, anacron napisał(a):

    > http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-
    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    Co za bzdety!
    Instalacja wtrysku gazu mi zwróciła się po 15 tys kilometrów.
    Pan jeździ po 500 kilometrów dziennie z sobotami i niedzielami! Chyba jakiś
    kuzyn tego Motylińskiego z Włocławka - on też robi takie przebiegi,
    jednocześnie całe dnie pisząc na grupy dyskusyjne, a w przerwach wyciąga
    samochody z rowu.
    Wymiany pierścieni na dwóch cylindrach, czy jednego klocka hamulcowego nie
    komentuję - typowe dla tej klasy użytkowników samochodów.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-03-13 21:34:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-13 19:16, P.B. pisze:

> [...]
    > Wymiany pierścieni na dwóch cylindrach, czy jednego klocka hamulcowego nie
    > komentuję - typowe dla tej klasy użytkowników samochodów.

    A mógłbyś coś merytorycznie?

    Bo mam wrażenie, że czytałeś zupełnie inny artykuł, niż podawał Tomek.

    Ja nie widzę nic o wtrysku gazu. Na fotografii jest instalacja
    mieszalnikowa, notabene mieszalnik zainstalowany jak najbardziej
    prawidłowo - bokiem do kierunku jazdy, co eliminuje problemy z
    podciśnieniem na membranie.
    Nie widzę też nic o pierścieniach czy klockach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-03-13 22:05:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-13 21:34, Adam pisze:

    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    > A mógłbyś coś merytorycznie?
    >
    > Bo mam wrażenie, że czytałeś zupełnie inny artykuł, niż podawał Tomek.

    Przepraszam, nie zauważyłem drugiej strony :(

> [...]
    > podciśnieniem na membranie.
    > Nie widzę też nic o pierścieniach czy klockach.

    Jest na drugiej stronie.
    Ale co widzisz dziwnego w wymianie pierścieni czy klocków? To nie MB
    W115 czy MB W123, które w dizlu robiły po 2 miliony kilometrów bez
    tykania palcem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-03-13 22:12:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-13 22:05, Adam pisze:

    > Jest na drugiej stronie.
    > Ale co widzisz dziwnego w wymianie pierścieni czy klocków?

    Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

  • 6. Data: 2014-03-13 22:28:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

    Racja, wymienia się z obu stron osi. Facet powiedział, że na trasie -
    więc powinien dopowiedzieć, że później wymienił drugi komplet.
    Ma to większe znaczenie bez ABS, z ABS-em auto raczej sobie poradzi z
    różną skutecznością hamulców na obu kołach.

    Sam kiedyś wracałem z trasy hamując silnikiem i ręcznym, czasami
    blachami z klocków - bo klocki się wysypały, a była noc i nie miałem
    gdzie kupić. Lanos bez ABS, też z gazem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-03-13 23:15:02
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 22:12:42 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

    Ja zawsze zmieniałem wszytkie cztery - po dwa na koło, ale ja miałem
    japońskie albo francuskie barachło, a nie absolutnie genialne dzieło
    teutońskiej myśli technicznej.
    On te pierścienie wymieniał na dwóch cylindrach! Tam chyba jest
    czterocylindrowy silnik, więc mając i tak wszytko na wierzchu to wypadałoby
    wymienić komplet, a nie podcierać dupę palcem i oszczędzać kilka złotych na
    dwóch dodatkowych zestawach pierścieni.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2014-03-13 23:23:18
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 13.03.2014 15:22, anacron pisze:
    > http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-
    samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=
    1125a8

    Ja mam w mazdzie 626 instalacje lpg.Silnik cyka jak miód.Te silniki
    chyba są stworzone pod gaz.Na trasie pali mi 8,5-9l gazu przy silniku
    2.0 115km.Szkoda tylko , że na zachodzie taki gaz drogi.Zrobiłem już
    50000km i żadnych awarii.Mam wrażenie , że na gazie pracuje ciszej...
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-03-13 23:26:03
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 21:34:34 +0100, Adam napisał(a):

    > A mógłbyś coś merytorycznie?

    Proszę bardzo. Cytat z tekstu:
    "Przez wiele lat pokonywałem 15 - 18 tys. km miesięcznie. Teraz jeżdżę
    mniej, po około 10 tys. Łatwo policzyć, że w moim przypadku koszt montażu
    zwrócił się już po około trzech miesiącach. "

> [...]
    > mieszalnikowa, notabene mieszalnik zainstalowany jak najbardziej
    > prawidłowo - bokiem do kierunku jazdy, co eliminuje problemy z

    On instalację ma w porządku, bo do tak prymitywnego silnika i tak nic
    lepszego nie zastosuje.
    Facet pisze farmazony o tym, że łatwo policzyć, że już po 50 tysiącach
    kilometrów zwrócił mu się koszt instalacji. Mi koszt raczej drogiej
    instalacji wtrysku gazu zwrócił się właśnie po 15 tysiącach kilometrów.
    Więc albo facet używa chińskiego kalkulatora z rozładowaną baterią, albo te
    kilometry mu jakoś tak magicznie rosną im dłużej o nich opowiada. Ciekawe
    co robi, że jeździ po 700 kilometrów dziennie (albo 500 z niedzielami i
    świętami)? Całe dnie albo jedzie, albo śpi. Ja w styczniu zrobiłem 6000
    kilometrów i miałem wrażenie, że cały miesiąc nie wysiadałem z samochodu!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2014-03-13 23:33:34
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 13 Mar 2014 23:23:18 +0100, tomas napisał(a):

> [...]
    > 2.0 115km.Szkoda tylko , że na zachodzie taki gaz drogi.Zrobiłem już
    > 50000km i żadnych awarii.Mam wrażenie , że na gazie pracuje ciszej...

    W moim pugu 406 też mam wrażenie, że na gazie chodzi ciszej, równiej i ma
    więcej mocy przy wysokich obrotach. Przy wtrysku gazu jazda na LPG to
    przyjemność. Miałem też gaz w starej maździe 626 (GD z 1988 roku), ale tam
    nie było już tak fajnie - instalacja II gen., źle założona, strzały,
    wypalanie zaworów. Jeździła jakoś ta mazda, ale generalnie to była porażka.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek