  • 1. Data: 2014-03-13 10:38:55
    Temat: 3obieg o wczorajszym wyroku trybunału konstytucyjnego...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne

    To ja już pisać nic nie muszę. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-03-13 19:14:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > http://3obieg.pl/trybunal-konstytucyjny-wszystkie-pi
    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne

    > To ja już pisać nic nie muszę. :)

    Musisz, bo ten bełkot na stronie nie dość że jest kompletnie niezrozumiały,
    to jeszcze chyba wewnętrznie sprzeczny.
    Jeśli Trybunał stwierdza, że można karać za niewskazanie, to na jakiej
    podstawie twierdzicie, że nie można?

  • 3. Data: 2014-03-13 19:56:20
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

> [...]
    > niezrozumiały, to jeszcze chyba wewnętrznie sprzeczny.
    > Jeśli Trybunał stwierdza, że można karać za niewskazanie, to na jakiej

    Policja może - s.gminna, nie może.
    Chyba o to chodzi.

    Aygul

  • 4. Data: 2014-03-14 08:07:24
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2014, 19:56, Ajgul pisze:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:lfssi9$5nq$1@node1.news.atman.pl...

    eniadze-za-mandaty-z-fotoradarow-musza-zostac-zwroco
    ne

    > Policja może - s.gminna, nie może.
    > Chyba o to chodzi.
    >
    > Aygul

    Chyb jeszcze chodzi o coś innego, ja zrozumiałem to tak, że wszyscy mogą
    karać za niewskazanie ale nie mogą na jednym piśmie wzywać do przyjęcia
    mandatu lub wskazanie sprawcy i to jest naruszeniem procedury na
    podstawie tego naruszenia można upieprzyć sprawę bo forma przesłanych
    papierów jest niezgodna z prawem.

    Czyli SM musi wysłać nam wezwanie do przyjęcia mandatu, jeżeli tego nie
    przyjmiemy, to dopiero może uruchomić postępowanie wyjaśniające kto
    kierował ale to nie leży w ich kompetencjach musi więc przesłać papiery
    do policji i ta od nowa pierwsze musi ustalić sprawcę wykroczenia, a
    potem go ukarać - jeżeli nie wskażemy sprawcy to będzie ukarany
    właściciel pojazdu.

    Z tym że już wielokrotnie sądy udowadniały nam, że prawo swoje, a my swoje.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2014-03-14 08:36:40
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-03-13 19:14, Cavallino pisze:

> [...]
    > niezrozumiały, to jeszcze chyba wewnętrznie sprzeczny.
    > Jeśli Trybunał stwierdza, że można karać za niewskazanie, to na jakiej

    Aby była kara, musi być wina, czyli złamanie prawa..
    Niewskazanie na żądanie uprawnionego organu (o tym mówi TK, SM ani ITD
    nie jest uprawniona) to złamanie prawa.
    Jednak niepamiętanie, kto kilka miesięcy temu prowadził nie jest
    przestępstwem, bo ustawodawca nie wprowadził obowiązku rejestracji kto i
    kiedy używa samochodu.
    A jak nie jest przestępstwem, to i nie może być karane.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 6. Data: 2014-03-20 21:33:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl>

> [...]
    > kiedy używa samochodu.
    > A jak nie jest przestępstwem, to i nie może być karane.

    Przecież rejestracja nie zastępuje wskazania. Nadal masz wskazać i możesz to
    zrobić z takiego dokumentu jak rejestracja, z pamięci albo np z d..y.
    Natomiast nie można od Ciebie żądać wskazania jeśli nie jesteś w stanie tego
    zrobić. Czyli jak już nie pamiętasz to nie tylko nie można Cię ukarać nie
    tylko za winę umyślną, ale i za nieumyślną, bo właśnie nie byłeś w stanie.
    Ale przecież mógłbyś móc wskazać a tego nie zrobić.

  • 7. Data: 2014-03-20 21:43:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > do policji i ta od nowa pierwsze musi ustalić sprawcę wykroczenia, a potem
    > go ukarać - jeżeli nie wskażemy sprawcy to będzie ukarany właściciel

    Sprawcy ? :-)

    To jest o karaniu za niewskazanie komu powierzyliśmy a nie kto był sprawcą.
    Żeby ukarać właściciela za niewskazanie to musiałby pojazd komuś powierzyć
    do kierowania.