  • 41. Data: 2009-11-10 15:08:48
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdbsrm$j8r$...@n...onet.pl

    > Np. do panoram w studio, gdy klient zamawia ujęcie 40Mpx. F22 czasem trzeba
    stosować.

    Nie rozumiem. I niestety nie wiem, po co montować szkło
    o jasności 2.8, aby je domknąć do 22 czy choćby 13.

    40Mpx to raczej dobre przystawki imacona dają. :)
    Nie ta nisza ekologiczna. ;)

    > No, np. wykładanie wiedzy. Wystarczy... wiedzieć tylko.

    Wykładać na ulicy czy w sklepie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2009-11-10 15:09:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Nov., 14:55, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 3...@l...goo
    glegroups.com

    > : na dzien dzisiejszy rozdzielczosc matryc jest wciaz nizsza niz dobrze
    > : skorygowanych obiektywow
    >
    > A że na razie nie ma tych dobrych obiektywów...

    sa i mozna je latwo rozpoznac.
    mozna mowic o obiektywach polidealnych.
    rozpoznasz je po tym ze najwyzsza rozdzielczosc osiagaja na otwartej
    przyslonie.

    w miare przymykania przyslony rozdzielczosc bedzie spadac.

    oznacza to , ze sa tak dobrze skorygowane iz odcinanie promieni
    skrajnych nie poprawia rozdzielczosci obiektywu , obserwujemy jedynie
    jej spadek wskutek ugiecia swiatla na krawedzi lamelek przyslony
    ( popularnie zwane dyfrakcja - nie do konca slusznie ).

  • 43. Data: 2009-11-10 15:15:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Nov., 16:08, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Janko Muzykant" hdbsrm$j...@n...onet.pl

    > Nie rozumiem. I niestety nie wiem, po co montować szkło
    > o jasności 2.8, aby je domknąć do 22 czy choćby 13.

    tylko ze wzgledu na glebie ostrosci.

    z tym ze wzrostem ogniskowej wplyw dyfrakcji jest coraz mniej
    widoczny.

    dla obiektywow studyjnych czyli ogniskowych mierzonych w kilkunastu cm
    i nieco wiecej dyfrakcja bedzie odczuwalna dopiero od przyslon rzedu
    16 i wiecej.

  • 44. Data: 2009-11-10 15:30:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Nov., 16:04, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > jesli cos niejasne to tutaj wykresik  mowiacy wszystko w tej materii.

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop02#54
    02490370341002866

  • 45. Data: 2009-11-10 16:23:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    quent wrote:

    > Sorry ale nie widze tu (3200 ISO) nic na potwierdzenie tezy o
    > wyzszosci o klase D90 nad 7D.
    > http://www.elipsa.info/_test/compare.jpg
    >
    > Wrecz przeciwnie. Bardziej niz w 7D draznia mnie w D90 placki kolorow
    > i przebarwienia na skorze.

    Trochę trudno jest porównać zdjecia w róznych rozdzielczościach, najpier
    należałoby przeskalować je do współnego rozmiaru:

    http://img690.imageshack.us/img690/9563/comparey.jpg

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 46. Data: 2009-11-10 16:50:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Nie rozumiem.

    Przy panoramach planów w małej odległości trzeba mieć wszystko w go.

    > I niestety nie wiem, po co montować szkło
    > o jasności 2.8, aby je domknąć do 22 czy choćby 13.

    Ponieważ czasem trzeba otworzyć do 2.8, Często co ujęcie skacze się z
    przysłoną po całym zakresie.

    > 40Mpx to raczej dobre przystawki imacona dają. :)

    Ale ja wolę zarabiać szybko i sprawnie, a nie teoretyzować, co by się
    przydało. Często właśnie po takich teoretykach przejmuję prace :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2009-11-10 18:32:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdc5la$h7l$...@n...onet.pl

    > Przy panoramach planów w małej odległości trzeba mieć wszystko w go.

    Nie taniej wziąć obiektyw ciemny?

    > Ponieważ czasem trzeba otworzyć do 2.8, Często co ujęcie skacze się z przysłoną po
    całym zakresie.

    Może i tak.

    > Ale ja wolę zarabiać szybko i sprawnie, a nie teoretyzować, co by się przydało.
    Często właśnie po takich teoretykach przejmuję
    > prace :)

    Możesz pokazać te panoramy na 40Mpx z F22 i zdjęcia z F2.8? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2009-11-10 18:38:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 0...@m...goo
    glegroups.com

    > Nie rozumiem. I niestety nie wiem, po co montować szkło
    > o jasności 2.8, aby je domknąć do 22 czy choćby 13.

    : tylko ze wzgledu na glebie ostrosci.

    Po co wówczas brać tak jasny obiektyw?

    : z tym ze wzrostem ogniskowej wplyw dyfrakcji jest coraz mniej widoczny.

    Być może. Gdybyś tak zechciał wyjaśnić, dlaczego tak jest...

    : dla obiektywow studyjnych czyli ogniskowych mierzonych w kilkunastu cm

    Czyli 150 mm i więcej niż kilkanaście cm, czyli ponad 200 mm?
    Może miałeś na swej myśli mm, nie cm?

  • 49. Data: 2009-11-10 18:41:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-11-10 15:01:20 +0100, "Pikus'" <p...@o...eu> said:

    > http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
    >
    > wybrac body-kliknac zdjecie np ISO3200 - potem jeszcze raz kliknac w celu
    > maksymalnego powiekszenia.

    Idź Ty lepiej do okulisty.

    de Fresz

  • 50. Data: 2009-11-10 19:13:55
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Idź Ty lepiej do okulisty.

    .... i niedowidzacy zauwazy mniejsza palete barw , szumy i niedoostrzenie -
    same rodzynki Canona