  • 31. Data: 2009-11-10 13:28:03
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdbo2g$4p3$...@n...onet.pl

    > Generalnie Nikon, ale zależy od warunków jak bardzo lepsze, w konkretnych
    przypadkach różnica jest pomijalna.

    Tak jak ze szkłem 14-24 (bodajże tyle) F2.8 (chyba tyle)
    Nikona, które po przymknięciu do F13 daje gorsze efekty
    niż stała eLka Canona? Po co komu takie przymknięcie? :)

    To, co boli chyba najmocniej, to szum.

    BTW -- na szum w uszach naprawdę dobre są banany. :)

    > To jest mocne uproszczenie, po przeanalizowaniu całkowitego bilansu wychodzi
    cieniutko.

    Na Cobrę z demobilu nie starczy? :)
    Tyle to wiem, ale jednak nie jest to zła zapłata.

    > Nie za free tylko za piętnaście ślubów w cenie jak podałeś - to czasem jest cały
    jeden sezon.

    Piętnaście ślubów to 20 tysięcy złotych.
    I jest to cały sezon? Może i tak, ale:

    -- nie kupujesz sprzętu na jeden sezon
    (puszkę na 2 lata, może na 3, obiektyw na 10 lat, a lampy,
    statywy itd. na dłużej; nie wspomnę o praktyce, renomie,
    znajomościach itp. -- to nabiera wartości, nie traci)

    -- nie samym ślubem żyje ślubniak

    -- 20 tałzenów wydajesz na fakturach, ale niekoniecznie tyle
    bierzesz na fakturach, dlatego tych pieniędzy jakby przybywa

    -- możesz z tego sprzętu korzystać prywatnie. :)

    Znajdziesz wiele takich warsztatów, które można zbudować za roczne przychody?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2009-11-10 13:46:00
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > z ortografią też ;)

    ok przeczytałem jeszcze raz .... i jeszcze raz i nie KŁÓCI się.

  • 33. Data: 2009-11-10 13:47:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    TheGuru wrote:

> [...]
    > obraz dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra)
    > przy dużej przysłonie (mały otwór) te punkty się zlały w jeden.

    Nic sie nie kłóci, im mniejsza matryca tym bardziej nie ma sensu przymykać
    obiektywu. Przykładowo w kompaktach najczesciej nie ma przesłon ponad f=1:8.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 34. Data: 2009-11-10 13:55:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 3...@l...goo
    glegroups.com

    : na dzien dzisiejszy rozdzielczosc matryc jest wciaz nizsza niz dobrze
    : skorygowanych obiektywow

    A że na razie nie ma tych dobrych obiektywów...

    Ten rysuje z dystorsją, tamten ma komę na krańcach
    jak komety Halleya... Jeden nie daje kontrastu
    a inny ma aberrację chromatyczną... :) Różne
    obiektywy różnie oddają kolory, różnie kontrasty,
    różnie kształty... Różnie rysują z różnym przymknięciem
    i różnie z różną ogniskową, a nawet różnie w różnym
    oświetleniu... Niektóre nawet nie dają widocznych flar... ;)

    Matryca jest jednakowa na całej powierzchni -- tak
    samo rejestruje w centrum, jak w narożnikach...

    Pomijam rzecz jasna obiektywy telecentryczne. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2009-11-10 14:01:20
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Jak definiujesz "jakosc barw"?

    > Jakies wykresy testowe? Porównanie?

    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    wybrac body-kliknac zdjecie np ISO3200 - potem jeszcze raz kliknac w celu
    maksymalnego powiekszenia.

  • 36. Data: 2009-11-10 14:01:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Nov., 14:15, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dyfrakcja, nieuniknione zjawisko fizyczne, jest (powszechnie) mniej
    > bolesna niż dolegliwości realnych, nie teoretycznych szkieł.
    > Nie wnikam w konkretne wspólczyniki podane w w/w wykładzie, ale
    > dyfrakcja, będąc zjawiskiem falowym silniej zachodzi dla malych
    > obiektów. To sie szkolnie pokazuje jak przechodzi fala wodna przez duży
    > otwór (niemal równolegle) a mały (otwór rozprasza falę - czyli jakby
    > zamazuje obraz).
    >
    > W fotografii dyfrakcja boli naprawdę później lub tylko niektórych. Tych
    > na naprawdę dobrych obiektywach, na dobrych materiałach, po mocnym

    masz racje

    wlasciwie prawidlowiej byloby mowienie o ugieciu niz o dyfrakcji ale
    mniejsza o to.

    na krawedzi przyslony dochodzi do ugiecia .
    dla obiektywow o ogniskowej rzedu centymetrow i przyslony ok 2,0 -
    2,8 to ugiecie wynosi prawie dwa mikro .

    czyli formalnie dla kompaktow o b. malej matrycy , duzej
    rozdzielczosci i malych pixeli ( gdzie srednica pix to 1,8 mikro )
    bedzi ograniczana rozdzielczosc obrazu.

    to ograniczenie rozdzielczosci bydzie wystepowac w tym samym stopniu
    np dla matrycy FF 100 mpx
    i dla matrycy FF 15 mpx - z tym ze dla matrycy 100 mpx subtelniej
    tzn matryca 100 mpx teoretycznie bedzie tak samo rejestrowac
    ugiecie od przyslony np 8,0 jak matryca 15 mpx z wiekszymi pixelami.
    ponizej tej przyslony rejestrowana przez matryce 100 mpx rozdzielczsc
    bedzie wieksza .

    czyli porownujac zmiane rozdzielczosci obrazu wskutek dyfrakcji

    to dla przyslony np 2
    rozdz obrazu z matr 100 mpx > rozdz obr z matr 15 mpx

    ze wzrostem przyslony zbliza sie rozdz 100 mpx do 15 mpx

    od pewnej przyslony dla ktorej ugiecie osiaga wielkosc pixela matrycy
    15 mpx ( np 8,0) rozdzielczosc rejestrowanych obrazow bedzie taka
    sama.

    czyli matryce wysokorozdzielcze pozwalaja na uzyskanie
    wysokorozdzilczych obrazow na otawrtach przyslonach , czego nie
    pozwala matrycy niskorozdzielcza - i o to w fotografii chodzi !!
    ( m.inn)

    Tyle cala prawda

  • 37. Data: 2009-11-10 14:08:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@n...pl> hdbc59$kqp$...@n...news.atman.pl

    > Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły:

    > http://optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_mega
    pikselami.html
    > http://optyczne.pl/24.1-artyku%C5%82-Film_kontra_mat
    ryca_czyli_czarowania_megapikselami_ci%C4%85g_dalszy
    .html

    Artykuły są nieświeże. :)

    IMO czas na nowe matryce -- tanie, o czułości rzędu 102400 ISO
    przy rozdzielczości 22 Mpxl dla połówkowej matrycy.

    I czas na nowe obiektywy -- tanie, bez widocznych wad optycznych
    (typu koma, astygmatyzm, aberracja chromatyczna, dystorsja; rysujące
    ostro i kontrastowo) bez wad mechanicznych (luźne pierścienie nastawy
    ostrości czy ogniskowej) z dobrą (Sigma ma dobrą) stabilizacją...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2009-11-10 14:11:21
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Pikus'" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
    >
    > wybrac body-kliknac zdjecie np ISO3200 - potem jeszcze raz kliknac w celu
    > maksymalnego powiekszenia.

    Sorry ale nie widze tu (3200 ISO) nic na potwierdzenie tezy o wyzszosci o
    klase D90 nad 7D.
    http://www.elipsa.info/_test/compare.jpg

    Wrecz przeciwnie. Bardziej niz w 7D draznia mnie w D90 placki kolorow i
    przebarwienia na skorze.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 39. Data: 2009-11-10 14:20:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Tak jak ze szkłem 14-24 (bodajże tyle) F2.8 (chyba tyle)
    > Nikona, które po przymknięciu do F13 daje gorsze efekty
    > niż stała eLka Canona? Po co komu takie przymknięcie? :)

    Np. do panoram w studio, gdy klient zamawia ujęcie 40Mpx. F22 czasem
    trzeba stosować.

    > Znajdziesz wiele takich warsztatów, które można zbudować za roczne
    > przychody?

    No, np. wykładanie wiedzy. Wystarczy... wiedzieć tylko.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 40. Data: 2009-11-10 15:04:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > ( m.inn)
    >
    > Tyle cala prawda- Zitierten Text ausblenden -

    jesli cos niejasne to tutaj wykresik mowiacy wszystko w tej materii.