eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody5W40 kontra 5W30 › Re: 5W40 kontra 5W30
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!newsfeed
    .fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01
    .iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: 5W40 kontra 5W30
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <l65nf2$jjg$1@news.dialog.net.pl> <l679iu$c6b$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Sat, 16 Nov 2013 11:03:59 +0100
    Message-ID: <k...@4...net>
    Lines: 22
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.46.230
    X-Trace: 1384596239 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2145 83.25.46.230:59421
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511031
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 09:02:27 +0100, misiek napisał(a):

    > Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > news:l65nf2$jjg$1@news.dialog.net.pl...
    >> Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam
    >> syntetyk 5W40 i nie ma problemów. Jakie zagrożenia stwarza praca silnika
    >> na oleju syntetycznym 5W30?
    >
    >
    > w codziennej, normalnej eksploatacji imho zadnej...
    > chyba ze palujesz silnik na torze w ekstremalnych warunkach... a i tam
    > pewnie roznice trudno zauwazalne

    Tam już różnice jak najbardziej zauważalne, tzn. mierzalne.

    Jak już zjeżdżasz z tego toru i silnik chodzi na wolnych obrotach, to od
    letniej klasy lepkości bardzo zależy ciśnienie oleju.

    Na takim 5W30, po ostrzejszej jeździe, na wolnych obrotach ciśnienie lubi
    spaść bardzo nisko, bywa że się kontrolki ciśnienia zapalają.
    Oczywiście wszystko zależy też od konstrukcji - czy ma chłodnicę oleju,
    jaką itd...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: