  • 41. Data: 2023-09-13 02:20:54
    Temat: Re: 5G
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-12, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
> [...]
    > szczegolowo. fiz/mat mam codziennie, wystarczy.
    > Mnie chodzilo o "rynek", oraz: o tzw. postep, ktory z pktu widzenia
    > uzytkownika jest jakby... "zagadkowy", raczej napedzajacy konsumpcje, masy
    > do zakupow nowych ap. tel, bo przeciez juz proponujemy 10G, to teraz z
    > pewnoscia uslyszycie sie wszedzie i zawsze. Guzik. Bedzie tak samo zle i tak
    > samo bedzie zrywac. Tak, jak Plus i lte, i "najszybszy internet mobilny".
    > Niech lepiek maszty podekrecaja w 4G, zanim sprzedadza kiepskie 5G.
    > 2.
    > "bez znajomosci tematu" - niech Ci bedzie.

    Jeśli pijesz do tego, że dla wielu użytkowników LTE vs 5G nie ma żadnej
    praktycznej różnicy, to jest to niewątpliwie prawda. Ale to się MZ
    będzie zmieniać, ot choćby z powodu apetytów (i bylejakości) twórców
    aplikacji czy ambicji ich mocodawców. Również z upowszechnieniem
    standardu będą zmieniały się nawyki tych, którym LTE obecnie w
    zupełności wystarcza.

    Natomiast IoT to MZ w tej chwili podlega ograniczeniom bardziej chyba
    społecznym - wiele osób nie widzi potrzeby, a często widzi zagrożenie.
    Dowalenie do tego jeszcze 5G podniesie cenę wszystkiego nie modyfikując
    w żaden sposób tych ograniczeń.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2023-09-13 17:09:19
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > A zmiana języka nie wystarczy?

    Nie mam pojęcia, nie sprawdzałem (nie mam takiego telefonu dokładnie z
    tego powodu), ale jakby wystarczała, to byłoby o tym info na forach. Jak
    szukałem to nie było.

    --
    Egipskie rekiny widziały już naprawdę sporo, ale ruskich ze słowami :
    "O! Delfiny!" boją się do dzisiaj.

  • 43. Data: 2023-09-13 17:10:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > No ale może telefon jest sprawny, tylko brakuje mu pełnosprawnych
    > aplikacji? Dziejszy telefon to komputer, a potrafi on tyle, co programy
    > na nim zainstalowane.

    Tak, ale te programy nie mają dostępu do pewnych zasobów (bez roota).

    > To do czegoś konieczne? Wydaje mi się, że API telefonowych systemów
    > dają dostęp o nagrywania dźwięku i do samego dialera (tego drugiego
    > nigdy nie potrzebowałem, więc do końca nie wiem). Da się napisać
    > apkę, która dzwoni i nagrywa. Pewnie zresztą takie są.

    Dawało, już nie daje. Zablokowali to od któregoś Androida wzwyż. Nie
    pamiętam od którego, wiem że na moim działa, a na nowszych już nie.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego:

  • 44. Data: 2023-09-13 17:28:58
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    [......................]
    > Dawało, już nie daje. Zablokowali to od któregoś Androida wzwyż. Nie
    > pamiętam od którego, wiem że na moim działa, a na nowszych już nie.

    zgadza sie, googlowo elegancko poblokowane. Ale:
    jest skuteczna app na androidy, ktora to obchodzi --> SKVALEX, platna, ale
    warto, bo imo nagrywa w bdb jakosci obie strony; ztcw to jedyna naprawde
    przyzwoicie nagrywajaca, pozostale jeno oszukuja, ze nagrywaja (jakosc...).
    Jest tez inne rozwiazanie, ale to juz zalezy od telefonu i producenta. Np.
    huawei bez pytania google o zgode :) sam zrobil firmowa app do nagrywania
    tylko na telefonach huawei, dziala idealnie, dzwiek w punkt.

  • 45. Data: 2023-09-13 18:22:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Tak, ale te programy nie mają dostępu do pewnych zasobów (bez roota).

    Ale żeby do dzwonienia były te prawa potrzebne? Przecież wiele aplikacji
    prosi *użytkownika* o wyrażenie zgody na taki dostęp. Może do nagrywania?
    Też nie -- też wiele aplikacji prosi o "zgodę o nagrywanie dźwięku" (co
    przeważnie oznacza korzystanie z mikrofonu).

    Nie upieram się, że tak jest, nigdy nie byłem zainteresowany. Ale jak
    znajdę czas, każę w aplikacji wybrać numer i nagrać połączenie.

    > Dawało, już nie daje. Zablokowali to od któregoś Androida wzwyż. Nie
    > pamiętam od którego, wiem że na moim działa, a na nowszych już nie.

    Ale co zablokowali? Aplikacja "telefon" jest elementam systemu opercyjnego
    (Androida). Co nie znaczy, że nie można do dzwonienia używać innej, jeśli
    ta systemowa nie ma funkcji, którą producent skasował.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2023-09-13 23:04:19
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jarosław Sokołowski w news:slrnug3odf.2m4gc.jaros@falcon.lasek.waw.pl
> [...]
    > (Androida). Co nie znaczy, że nie można do dzwonienia używać innej, jeśli
    > ta systemowa nie ma funkcji, którą producent skasował.

    https://komorkomania.pl/koniec-z-nagrywaniem-rozmow-
    telefonicznych-google-robi-wielka-czystke,6779849605
    002881a

  • 47. Data: 2023-09-15 16:28:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > zgadza sie, googlowo elegancko poblokowane. Ale:
    > jest skuteczna app na androidy, ktora to obchodzi --> SKVALEX, platna, ale
    > warto, bo imo nagrywa w bdb jakosci obie strony;

    Zapisałem nazwę, dzięki. 10 USD to nie tak mało jak za aplikację, ale za
    usprawnienie niesprawnego i niepełnowartościowego telefonu już niewiele...

> [...]
    > zgode :) sam zrobil firmowa app do nagrywania tylko na telefonach
    > huawei, dziala idealnie, dzwiek w punkt.

    A Huawei umie nagrywać automatycznie każdą rozmowę bez klikania nagrywania
    za każdym razem? Nie powiadamia drugiej strony np. pikaniem o nagrywaniu?

    Pytam bo nie mam i nie wiem :)

    --
    Mówi lew do żaby:
    - Ale ty jesteś brzydka... Jesteś zielona, oślizgła i masz strasznie

  • 48. Data: 2023-09-15 16:30:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > https://komorkomania.pl/koniec-z-nagrywaniem-rozmow-
    telefonicznych-google-robi-wielka-czystke,6779849605
    002881a

    "W Polsce nielegalne jest nagrywanie rozmowy w sytuacji, gdy nie jest się
    jej uczestnikiem lub rozmówca nie wyraził na to zgody."

    Pierwsze jest prawdą, drugie nie. Można nagrywać swoje rozmowy i nie
    trzeba nikogo pytać o zgodę. Przetestowane osobiście przed sądem.

    --
    Całkiem możliwe, że ten sam gość co wcześniej przychodzi do restauracji. Gdy otrzymał
    już zupę, z przerażeniem stwierdza, że w zupie pływa mucha! Od razu z krzykiem na

  • 49. Data: 2023-09-15 17:31:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Pierwsze jest prawdą, drugie nie. Można nagrywać swoje rozmowy i nie
    > trzeba nikogo pytać o zgodę. Przetestowane osobiście przed sądem.

    Sprawę miałeś o nagrywanie?

  • 50. Data: 2023-09-15 17:40:53
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    [..............]
    > A Huawei umie nagrywać automatycznie każdą rozmowę bez klikania
    > nagrywania za każdym razem?

    umie. W ustawieniach: albo wszystko ma nagrywac, albo mozna wybrac tylko
    okresl. numery do automat. nagrywania (dziwna opcja... :).
    Dziala w zasadzie w pkt, (oczywiscie) uzywam, ale mam WYLaczone automat.
    nagrywanie, bo nie chce nagrywac np. rodziny,czy znajomych. Po prostu, gdy
    tego potrzebuje, przyciskiem (pojawia sie w panelu polaczenia) wlaczam
    nagrywanie. Przyzwyczailem sie.
    Dla mnie ma wiec ta app jednak mala niedorobke, bo powinna byc opcja tego
    rodzaju: nagrywaj automatycznie, ale za wyjatkiem tych oto numerow (i tutaj
    z ks. telef. wybieram wyjatki rodzinne i znajomosciowe, i na stale
    wklepuje). Ale takiej mozliwosci nie ma.
    O tyle lepszy byl slynny/doskonaly ACR, ktory niestety teraz nie ma w ogole
    dostepu (z powodu google) do ks. telef. Co to daje? Nagranie jakiejkolwiek
    rozmowy jest podpisane tylko numerem tel. Czyli: masz w ks. jakis urzad,
    rozmawiasz, nagrywasz, ale nagranie podpisane jest tylko nr. tel., a nie
    nazwa urzedu wzieta z ks. tel., bo nie wezmie nazwy, czyli potem trudno w
    lesie nagran poznac z kim to bylo.

    > Nie powiadamia drugiej strony np. pikaniem
    > o nagrywaniu?

    oczywiscie, ze nie.