-
1. Data: 2023-09-09 20:51:42
Temat: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
Od: a a <m...@g...com>
Suszenie zalanego samochodu, wykladzin, filców, podłogowej tapicerki, może trwac i 3
miesiące, gdy sie uzywa grzałek, suszarek
\
Ale profesjonalna technologia polega na demontażu wszystkich zamoczonyc h wykladzin,
tapic erek, filców i wstawienie ich do komory prózniowej, w której woda zaczyna wrzeć
w niskiej temperaturze, gdy pojawia sie póżnia i suszenie trwa godziny a nie
miesiące.
Pytałem Volkswagena w Mimcach, UK, Europie
i ani me, ani be
Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez uszkodzenia
instalacji elektrycznej ?
-
2. Data: 2023-09-11 22:30:23
Temat: Re: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
On Saturday, September 9, 2023 at 1:51:43 p.m. UTC-5, a a wrote:
> Suszenie zalanego samochodu, wykladzin, filców, podłogowej tapicerki, może trwac i
3 miesiące, gdy sie uzywa grzałek, suszarek
> \
> Ale profesjonalna technologia polega na demontażu wszystkich zamoczonyc h
wykladzin, tapic erek, filców i wstawienie ich do komory prózniowej, w której woda
zaczyna wrzeć w niskiej temperaturze, gdy pojawia sie póżnia i suszenie trwa godziny
a nie miesiące.
>
> Pytałem Volkswagena w Mimcach, UK, Europie
> i ani me, ani be
>
> Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez uszkodzenia
instalacji elektrycznej ?
Jak masz auto zalane woda powyzej poziomu siedzisk to tylko demontaz wykladzin i
innej tapicerki wchodzi w gre.
W praktyce trza auto wybebeszyc z wszystkiego co gabkowate i prac/suszyc osobno.
czy trzeba proznie? Nie. Proznia jest zbyteczna. Byle wykladzina wyschnie idealnie w
jeden dzien na sloncu. Ale trzeba ja wymontowac i prac tradycyjnie.
Inaczej jest z gabkami w siedzeniach. W praktyce prosciej jest siedzeniom wymienic
gabki albo rozebrac je na stelaz, gabki i poszycia i tak wyprac/wysuszyc niz cudowac
z proznia, praniem odkurzaniem na mokro itp.
Ale jak auto zalane powyzej siedzisk to mase innych zakamarkow trzeba by wyczyscic
zeby auto nie smierdzialo, nie rdzewialo i nie mialo problemow elektrycznych.
Jakbym dostal takie za darmo to moze bym sie pobawil w takie pranie i ewentualne
czyszczenie wtyczek jakbym je szykowal dla siebie. Jak na sprzedaz to sie domysl jak
bym po lebkach polecial zeby to mialo wogole sens. A nowy wlasciciel jak by klal za
jakis czas jakby odkryl jak mu co chwila cos przestaje dzialac i co druga wtyczka
jest zielona.
O zakamarkach takich jak wewnatrz drzwi czy pianki w plastikach czy podklejeniach
filcowych to nawet nie wspominam.
Nie na darmo auta po zalaniach fo sa szkody calkowite i w praktyce powinny isc na
czesci bo wtedy rozmontaz i czyszczenie jest niejako przy okazji i relatywnie tanie.
-
3. Data: 2023-09-12 00:39:34
Temat: Re: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
Od: a a <m...@g...com>
On Monday, 11 September 2023 at 22:30:24 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> On Saturday, September 9, 2023 at 1:51:43 p.m. UTC-5, a a wrote:
> > Suszenie zalanego samochodu, wykladzin, filców, podłogowej tapicerki, może trwac
i 3 miesiące, gdy sie uzywa grzałek, suszarek
> > \
> > Ale profesjonalna technologia polega na demontażu wszystkich zamoczonyc h
wykladzin, tapic erek, filców i wstawienie ich do komory prózniowej, w której woda
zaczyna wrzeć w niskiej temperaturze, gdy pojawia sie póżnia i suszenie trwa godziny
a nie miesiące.
> >
> > Pytałem Volkswagena w Mimcach, UK, Europie
> > i ani me, ani be
> >
> > Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez uszkodzenia
instalacji elektrycznej ?
> Jak masz auto zalane woda powyzej poziomu siedzisk to tylko demontaz wykladzin i
innej tapicerki wchodzi w gre.
>
> W praktyce trza auto wybebeszyc z wszystkiego co gabkowate i prac/suszyc osobno.
>
> czy trzeba proznie? Nie. Proznia jest zbyteczna. Byle wykladzina wyschnie idealnie
w jeden dzien na sloncu. Ale trzeba ja wymontowac i prac tradycyjnie.
>
> Inaczej jest z gabkami w siedzeniach. W praktyce prosciej jest siedzeniom wymienic
gabki albo rozebrac je na stelaz, gabki i poszycia i tak wyprac/wysuszyc niz cudowac
z proznia, praniem odkurzaniem na mokro itp.
>
> Ale jak auto zalane powyzej siedzisk to mase innych zakamarkow trzeba by wyczyscic
zeby auto nie smierdzialo, nie rdzewialo i nie mialo problemow elektrycznych.
>
> Jakbym dostal takie za darmo to moze bym sie pobawil w takie pranie i ewentualne
czyszczenie wtyczek jakbym je szykowal dla siebie. Jak na sprzedaz to sie domysl jak
bym po lebkach polecial zeby to mialo wogole sens. A nowy wlasciciel jak by klal za
jakis czas jakby odkryl jak mu co chwila cos przestaje dzialac i co druga wtyczka
jest zielona.
>
> O zakamarkach takich jak wewnatrz drzwi czy pianki w plastikach czy podklejeniach
filcowych to nawet nie wspominam.
>
> Nie na darmo auta po zalaniach fo sa szkody calkowite i w praktyce powinny isc na
czesci bo wtedy rozmontaz i czyszczenie jest niejako przy okazji i relatywnie tanie.
Dzieki
Ile kosztuje wysuszenie Passata B5 po zalaniu deszczowką przez otwory podszybia (tam
aku jest przy szybie i gnije blacha pod nim.
I kto i gdzie to robi ?
Pytalem Volkswagena w Mimcach, UK, to mnie skierowali do Australii ;)
Znajomy miał ponad 10- cm wody w kabinie, czyli fotele nie ruszone, ale moduł Comfort
zalany i się nic nie otwiera z kluczyka pilota, albo piszczy.
Zalatwiłem mu 2 uzywane modul;y Comfort na częsci, ale to inne moduły.
Ponieważ jest to wada fabryczna, chcialbym aby prezes V olkswagena dał mu samochód
zastępczy,
bo ten juz jest dozywotnio wadliwy.
W ten sam dzień załało Passaty kilku znajomych
Ile kosztuje wymontowanie wszystkich filców, dywaników, wykładzin i wysuszenie kto i
gdzie to robi ?
I wazne aby potem nic nie śmierdziało stęchlizną, grzybem, plesnią
-
4. Data: 2023-09-12 20:35:56
Temat: Re: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
On Monday, September 11, 2023 at 5:39:35 p.m. UTC-5, a a wrote:
> On Monday, 11 September 2023 at 22:30:24 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> > On Saturday, September 9, 2023 at 1:51:43 p.m. UTC-5, a a wrote:
> > > Suszenie zalanego samochodu, wykladzin, filców, podłogowej tapicerki, może
trwac i 3 miesiące, gdy sie uzywa grzałek, suszarek
> > > \
> > > Ale profesjonalna technologia polega na demontażu wszystkich zamoczonyc h
wykladzin, tapic erek, filców i wstawienie ich do komory prózniowej, w której woda
zaczyna wrzeć w niskiej temperaturze, gdy pojawia sie póżnia i suszenie trwa godziny
a nie miesiące.
> > >
> > > Pytałem Volkswagena w Mimcach, UK, Europie
> > > i ani me, ani be
> > >
> > > Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez uszkodzenia
instalacji elektrycznej ?
> > Jak masz auto zalane woda powyzej poziomu siedzisk to tylko demontaz wykladzin i
innej tapicerki wchodzi w gre.
> >
> > W praktyce trza auto wybebeszyc z wszystkiego co gabkowate i prac/suszyc osobno.
> >
> > czy trzeba proznie? Nie. Proznia jest zbyteczna. Byle wykladzina wyschnie
idealnie w jeden dzien na sloncu. Ale trzeba ja wymontowac i prac tradycyjnie.
> >
> > Inaczej jest z gabkami w siedzeniach. W praktyce prosciej jest siedzeniom
wymienic gabki albo rozebrac je na stelaz, gabki i poszycia i tak wyprac/wysuszyc niz
cudowac z proznia, praniem odkurzaniem na mokro itp.
> >
> > Ale jak auto zalane powyzej siedzisk to mase innych zakamarkow trzeba by
wyczyscic zeby auto nie smierdzialo, nie rdzewialo i nie mialo problemow
elektrycznych.
> >
> > Jakbym dostal takie za darmo to moze bym sie pobawil w takie pranie i ewentualne
czyszczenie wtyczek jakbym je szykowal dla siebie. Jak na sprzedaz to sie domysl jak
bym po lebkach polecial zeby to mialo wogole sens. A nowy wlasciciel jak by klal za
jakis czas jakby odkryl jak mu co chwila cos przestaje dzialac i co druga wtyczka
jest zielona.
> >
> > O zakamarkach takich jak wewnatrz drzwi czy pianki w plastikach czy podklejeniach
filcowych to nawet nie wspominam.
> >
> > Nie na darmo auta po zalaniach fo sa szkody calkowite i w praktyce powinny isc na
czesci bo wtedy rozmontaz i czyszczenie jest niejako przy okazji i relatywnie tanie.
> Dzieki
> Ile kosztuje wysuszenie Passata B5 po zalaniu deszczowką przez otwory podszybia
(tam aku jest przy szybie i gnije blacha pod nim.
>
Od 5 pln do 5000pln.
Zalezy kto zrobi.
> I kto i gdzie to robi ?
>
Sam mozesz, byle mechanik zrobi, moze nawet aso ci zrobi. Ale to robota na 10-20h. To
se policz ile tam kto ma stawki.
> Pytalem Volkswagena w Mimcach, UK, to mnie skierowali do Australii ;)
>
Oni sie z ciebie smiali :) Bo jakby ci stawke razy te 20h policzyli to by ci wyszlo
trzy razy wartosc tego paska.
No i jak nimiec zabral by sie to by ci znalazl tyle do zrobienia ze nowe auto by
taniej wyszlo.
> Znajomy miał ponad 10- cm wody w kabinie, czyli fotele nie ruszone, ale moduł
Comfort zalany i się nic nie otwiera z kluczyka pilota, albo piszczy.
>
> Zalatwiłem mu 2 uzywane modul;y Comfort na częsci, ale to inne moduły.
>
> Ponieważ jest to wada fabryczna, chcialbym aby prezes V olkswagena dał mu samochód
zastępczy,
> bo ten juz jest dozywotnio wadliwy.
>
Ile on ma lat? 20? Juz po gwarancji.
> W ten sam dzień załało Passaty kilku znajomych
>
> Ile kosztuje wymontowanie wszystkich filców, dywaników, wykładzin i wysuszenie kto
i gdzie to robi ?
>
> I wazne aby potem nic nie śmierdziało stęchlizną, grzybem, plesnią
Jak wyzej, sam se zrob jak chcesz tanio. Jak chcesz zeby ktos zrobil to jak pisalem
policz godziny.
I to przy zalozeniu ze nie trzeba czesci bo jak trzeba to trza jeszcze cos ze szrotu
wyjac i wymienic.
Ja wiem ze trolujesz albo pol trolujesz ale pytasz grzecznie wiec odpowiadam.
W praktyce taka awaria to sie kwalifikuje na szkode calkowita. Nie zebym sugerowal
cos ale lepiej kupic drugiego takiego do jezdzenia a ten jakby mial wypadek to
ubezpieczalnia wyplaci polowe a ten zalany posluzy za dawce czesci jak sa w dobrym
stanie.
Lepiej urzezbic sie nie da. Ewentualnie zrobic z niego wola roboczego i dowalic mu
roboty az sie zajedzie...
-
5. Data: 2023-09-12 21:20:44
Temat: Re: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 12 September 2023 at 20:35:58 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> On Monday, September 11, 2023 at 5:39:35 p.m. UTC-5, a a wrote:
> > On Monday, 11 September 2023 at 22:30:24 UTC+2, ptoki (ptoki) wrote:
> > > On Saturday, September 9, 2023 at 1:51:43 p.m. UTC-5, a a wrote:
> > > > Suszenie zalanego samochodu, wykladzin, filców, podłogowej tapicerki, może
trwac i 3 miesiące, gdy sie uzywa grzałek, suszarek
> > > > \
> > > > Ale profesjonalna technologia polega na demontażu wszystkich zamoczonyc h
wykladzin, tapic erek, filców i wstawienie ich do komory prózniowej, w której woda
zaczyna wrzeć w niskiej temperaturze, gdy pojawia sie póżnia i suszenie trwa godziny
a nie miesiące.
> > > >
> > > > Pytałem Volkswagena w Mimcach, UK, Europie
> > > > i ani me, ani be
> > > >
> > > > Czy ktos suszył zalany samochód i wysuszył szybko, skutecznie i bez
uszkodzenia instalacji elektrycznej ?
> > > Jak masz auto zalane woda powyzej poziomu siedzisk to tylko demontaz wykladzin
i innej tapicerki wchodzi w gre.
> > >
> > > W praktyce trza auto wybebeszyc z wszystkiego co gabkowate i prac/suszyc
osobno.
> > >
> > > czy trzeba proznie? Nie. Proznia jest zbyteczna. Byle wykladzina wyschnie
idealnie w jeden dzien na sloncu. Ale trzeba ja wymontowac i prac tradycyjnie.
> > >
> > > Inaczej jest z gabkami w siedzeniach. W praktyce prosciej jest siedzeniom
wymienic gabki albo rozebrac je na stelaz, gabki i poszycia i tak wyprac/wysuszyc niz
cudowac z proznia, praniem odkurzaniem na mokro itp.
> > >
> > > Ale jak auto zalane powyzej siedzisk to mase innych zakamarkow trzeba by
wyczyscic zeby auto nie smierdzialo, nie rdzewialo i nie mialo problemow
elektrycznych.
> > >
> > > Jakbym dostal takie za darmo to moze bym sie pobawil w takie pranie i
ewentualne czyszczenie wtyczek jakbym je szykowal dla siebie. Jak na sprzedaz to sie
domysl jak bym po lebkach polecial zeby to mialo wogole sens. A nowy wlasciciel jak
by klal za jakis czas jakby odkryl jak mu co chwila cos przestaje dzialac i co druga
wtyczka jest zielona.
> > >
> > > O zakamarkach takich jak wewnatrz drzwi czy pianki w plastikach czy
podklejeniach filcowych to nawet nie wspominam.
> > >
> > > Nie na darmo auta po zalaniach fo sa szkody calkowite i w praktyce powinny isc
na czesci bo wtedy rozmontaz i czyszczenie jest niejako przy okazji i relatywnie
tanie.
> > Dzieki
> > Ile kosztuje wysuszenie Passata B5 po zalaniu deszczowką przez otwory podszybia
(tam aku jest przy szybie i gnije blacha pod nim.
> >
> Od 5 pln do 5000pln.
> Zalezy kto zrobi.
> > I kto i gdzie to robi ?
> >
> Sam mozesz, byle mechanik zrobi, moze nawet aso ci zrobi. Ale to robota na 10-20h.
To se policz ile tam kto ma stawki.
> > Pytalem Volkswagena w Mimcach, UK, to mnie skierowali do Australii ;)
> >
> Oni sie z ciebie smiali :) Bo jakby ci stawke razy te 20h policzyli to by ci wyszlo
trzy razy wartosc tego paska.
> No i jak nimiec zabral by sie to by ci znalazl tyle do zrobienia ze nowe auto by
taniej wyszlo.
> > Znajomy miał ponad 10- cm wody w kabinie, czyli fotele nie ruszone, ale moduł
Comfort zalany i się nic nie otwiera z kluczyka pilota, albo piszczy.
> >
> > Zalatwiłem mu 2 uzywane modul;y Comfort na częsci, ale to inne moduły.
> >
> > Ponieważ jest to wada fabryczna, chcialbym aby prezes V olkswagena dał mu
samochód zastępczy,
> > bo ten juz jest dozywotnio wadliwy.
> >
> Ile on ma lat? 20? Juz po gwarancji.
> > W ten sam dzień załało Passaty kilku znajomych
> >
> > Ile kosztuje wymontowanie wszystkich filców, dywaników, wykładzin i wysuszenie
kto i gdzie to robi ?
> >
> > I wazne aby potem nic nie śmierdziało stęchlizną, grzybem, plesnią
> Jak wyzej, sam se zrob jak chcesz tanio. Jak chcesz zeby ktos zrobil to jak pisalem
policz godziny.
>
> I to przy zalozeniu ze nie trzeba czesci bo jak trzeba to trza jeszcze cos ze
szrotu wyjac i wymienic.
>
> Ja wiem ze trolujesz albo pol trolujesz ale pytasz grzecznie wiec odpowiadam.
> W praktyce taka awaria to sie kwalifikuje na szkode calkowita. Nie zebym sugerowal
cos ale lepiej kupic drugiego takiego do jezdzenia a ten jakby mial wypadek to
ubezpieczalnia wyplaci polowe a ten zalany posluzy za dawce czesci jak sa w dobrym
stanie.
>
> Lepiej urzezbic sie nie da. Ewentualnie zrobic z niego wola roboczego i dowalic mu
roboty az sie zajedzie...
Ja wiem, że to szkoda calkowita w Mimcach, Totalschaden,
ale tysiące tych zalanych z zagranicy zawsze trafialy do Polski jako igły, nófki
Ale problem jest realny i dotyczy mojego przyjaciela.
Ma Volkswagena Passata, jeździ codziennie
a tu nagle wielka ulewa i wada fabryczna się ujawnia, bo woda spływająca z dachu, po
przedniej szybie, wlewa się pod maskę, a tam pod maską, na podszybiu wadliwie
zamontowana zamknięta półka z 2 otworami, a na niej aku
I oglądaliśmy passaty na złomie i w wielu ta półka na aku gnije, gnije ściana
grodziowa, bo tam się wlewa woda i zostaje, a nastepnie się przelewa i wl;ewa do
wnętrza samochodu i wywołuje zalamanie i zniszczenie samochodu
Zrobilismy dokumentacje zdjęciowa wady fabrycznej i gearancja nie ma nic do tego, bo
wady fabryczne są objete dozywotnią rekojmia producenta i ja to mu załatwię u prezesa
Volkswagena , aby dostal samochód zastępczy
a ten niech zutylizują
Ale po Polsce, Europie, jeździ nadal ponad milion tych wadliwych Passató i chcę aby
Volkswagen zaoferował środki naprawcze i taka przebudowę odwadniania komory silnika,
aby już nigdy nikomu nie zostala zalana kabina kierowcy
Nie zdemontuję wszystkiego na złomie i nie ma pily aby wszystko pociąć i odsłonićc
ścianę grodziową kabiny i wszystkie otwory, przez które woda się wlala do wnętrza
A jak będzie trzeba i prezes Volkswagena będzie sie spierał,. to potnę przód pilami i
do wadliwego projektowego syfilisa w Passacie dotrę.
A co do suszenia dywanikó, wykładzin, filców
to jednak w Passacie wymaga to demontazu foteli, kanap, listw, konsoli, deski
rozdzielczej, bo wykladzina podchodzi w górę, przed kierowcą i pasażerem
i łatwe to nie jest, jak się nie ma stodoły na wsi.
Moge wyciąc wszystkie wykładziny na złomie, bo nie maja żadnej wartości
ale nie mam pil, nożyc elektrycznych
a nie chcę się poranić i zarazic brudem, kurzem, plesn ia, grzybicą.
Zatem licze, że znajdę w internecie Passata z wybebeszona karoserią i znajdę te
wadliwe otwory, przez które wlala się woda do kabiny
Zatem dzieki za wsparcie.
Ok, stary passat 20-letni poszedl od znajomego znajomego za 1500 zł
czyli są warte tyle ile ktoś da, ale jak jeżdżą to jeżdżą i każdy sobie je ceni za
mocną blachę
-
6. Data: 2023-09-13 15:26:03
Temat: Re: Jak serwisy suszą zalane samochody ? Czy uzywaja komory próżniowej ?
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
On Tuesday, September 12, 2023 at 2:20:46 p.m. UTC-5, a a wrote:
> A co do suszenia dywanikó, wykładzin, filców
> to jednak w Passacie wymaga to demontazu foteli, kanap, listw, konsoli, deski
rozdzielczej, bo wykladzina podchodzi w górę, przed kierowcą i pasażerem
> i łatwe to nie jest, jak się nie ma stodoły na wsi.
>
Nie wiem jak w pasatach ale wiele aut da sie rozebrac prawie golymi rekami. Plastiki
schodza bo sa na klipsy.
We fordach ladnie wychodza i potem sie schodza i nie trzeszcza. Przynajmniej w wielu
bo sa takie co plastikowy klips zawsze sie lamie.
> Moge wyciąc wszystkie wykładziny na złomie, bo nie maja żadnej wartości
> ale nie mam pil, nożyc elektrycznych
> a nie chcę się poranić i zarazic brudem, kurzem, plesn ia, grzybicą.
>
Zazwyczaj mozna wyjac je bez duzej ilosci roboty. Ale wykladzin nie potrzebujesz
nowych. Jak tylko zalane to demontujesz wnetrze, wyciagasz wykladzine i ja normalnie
pierzesz na kawalku podworka.
Najwiekszy problem to znalezc weza z woda zeby potem to wyplukac. Bo bedzie czyste i
wyschnie w jeden - dwa dni (zalezy od pogody).
> Zatem licze, że znajdę w internecie Passata z wybebeszona karoserią i znajdę te
wadliwe otwory, przez które wlala się woda do kabiny
>
> Zatem dzieki za wsparcie.
>
> Ok, stary passat 20-letni poszedl od znajomego znajomego za 1500 zł
> czyli są warte tyle ile ktoś da, ale jak jeżdżą to jeżdżą i każdy sobie je ceni za
mocną blachę