    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 5G
    Date: Wed, 13 Sep 2023 18:22:07 +0200

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Tak, ale te programy nie mają dostępu do pewnych zasobów (bez roota).

    Ale żeby do dzwonienia były te prawa potrzebne? Przecież wiele aplikacji
    prosi *użytkownika* o wyrażenie zgody na taki dostęp. Może do nagrywania?
    Też nie -- też wiele aplikacji prosi o "zgodę o nagrywanie dźwięku" (co
    przeważnie oznacza korzystanie z mikrofonu).

    Nie upieram się, że tak jest, nigdy nie byłem zainteresowany. Ale jak
    znajdę czas, każę w aplikacji wybrać numer i nagrać połączenie.

    > Dawało, już nie daje. Zablokowali to od któregoś Androida wzwyż. Nie
    > pamiętam od którego, wiem że na moim działa, a na nowszych już nie.

    Ale co zablokowali? Aplikacja "telefon" jest elementam systemu opercyjnego
    (Androida). Co nie znaczy, że nie można do dzwonienia używać innej, jeśli
    ta systemowa nie ma funkcji, którą producent skasował.

    --
    Jarek