    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 5G
    Date: Wed, 13 Sep 2023 00:20:54 GMT

    On 2023-09-12, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
    > Grzegorz Niemirowski w news:udpmt2$ppl$1$grzegorz@news.chmurka.net
    > [............]
    >
    > rad jestem wobec tego

    > 1.
    > "bez merytoryki" - owszem, tak zrobilem. Ale celowo. Chodzilo mi -
    > najogolniej - o to, o czym niektorzy pisza tutaj. Ale nie tylko tutaj, bo
    > tzw temat jest walkowany swiatowo. O fizyce spraw mozna zas dlugo i
    > szczegolowo. fiz/mat mam codziennie, wystarczy.
    > Mnie chodzilo o "rynek", oraz: o tzw. postep, ktory z pktu widzenia
    > uzytkownika jest jakby... "zagadkowy", raczej napedzajacy konsumpcje, masy
> [...]

    Jeśli pijesz do tego, że dla wielu użytkowników LTE vs 5G nie ma żadnej
    praktycznej różnicy, to jest to niewątpliwie prawda. Ale to się MZ
    będzie zmieniać, ot choćby z powodu apetytów (i bylejakości) twórców
    aplikacji czy ambicji ich mocodawców. Również z upowszechnieniem
    standardu będą zmieniały się nawyki tych, którym LTE obecnie w
    zupełności wystarcza.

    Natomiast IoT to MZ w tej chwili podlega ograniczeniom bardziej chyba
    społecznym - wiele osób nie widzi potrzeby, a często widzi zagrożenie.
    Dowalenie do tego jeszcze 5G podniesie cenę wszystkiego nie modyfikując
    w żaden sposób tych ograniczeń.

    --
    Marcin