  • 11. Data: 2011-07-25 14:57:15
    Temat: Re: 50MB internetu rocznie jak najtaniej prepaid ?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-25 11:36, Bucz pisze:

    > 60-70kbit

    Ale ile sesji? 70 kbit w jednej? Bo akurat to jest bardzo ważne w takiej
    aplikacji.

  • 12. Data: 2011-07-25 15:18:49
    Od: "! CZÓRNÓ ! RZMIJÓ ! ÓÓÓ ! " <b...@s...uk>

    W dniu 2011-07-25 12:31, Magneton pisze:
    > Najtaniej wyjdzie play prepaid.

    jawohl, aber po noszymu jest nie Play tylko Spiele

  • 13. Data: 2011-07-25 23:53:44
    Od: Bucz <a...@a...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ale ile sesji? 70 kbit w jednej? Bo akurat to jest bardzo ważne w takiej
    > aplikacji.

    w jednej sesji tylko 15 bitow, chyba ze zalozymy ze sesja bedzaie trwala
    24h to wtedy te 60-70kbit na dobe

    nie ma czegos takiego na chwile obecna ze nie beda zliczane rozpoczete
    sesje a tylko i wylacznie przeslane dane (niezaleznie czy sie polacze
    raz czy 100 razy)?

    --
    Bucz
    "Walk softly and carry a big gun"

  • 14. Data: 2011-07-26 07:32:33
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Bucz
    z dnia: 2011-07-26 01:53:
    > w jednej sesji tylko 15 bitow, chyba ze zalozymy ze sesja bedzaie
    > trwala 24h to wtedy te 60-70kbit na dobe
    15 bitów się i tak nie da, minimum 16 = 2 bajty ;]

    Do tego dojdzie cała otoczka pakietowa, więc to i tak będzie minimum +16
    bajtów dla datagramu UDP po IPv4, tylko wtedy żadnej gwarancji, że on
    dojdzie. :]

    A dla TCP zdecydowanie więcej, bo dojdzie "narzutu na nawiązywanie
    połączenia i śledzenie sesji oraz mechanizmy kontroli przepływu i
    retransmisji".

    Więc ogólnie to nie da się przesłać "tylko" ani 15 bitów, ani 16 bitów
    (2 bajtów)

    Żadna sieć nie zagwarantuje "niezerwania" sesji przez 24h. Do tego jak
    te 2 bajty + nagłówki będą latały rzadko, to sieć i tak Ci zerwie sesję.
    Wtedy będziesz musiał słać jeszcze "keep alive". Więc dojdzie albo znowu
    trochę bajtów, albo każde "15 bitów" + nagłówki jako osobna sesja.

    Czyli: wysyłasz swoje 15 bitów(?) do tego i tak lecą nagłówki, a sieć w
    najgorszym przypadku kasuje Cię za 2x100kB (przy TCP, przy UDP tylko
    1x100kB) :D

    > nie ma czegos takiego na chwile obecna ze nie beda zliczane
    > rozpoczete sesje a tylko i wylacznie przeslane dane (niezaleznie czy
    > sie polacze raz czy 100 razy)?
    Nie ma. Taryfikacja 1kB została tylko chyba już w mBanku. Jest niby
    jeszcze w GaduAIR, ale nie wiadomo ile ta "sieć" jeszcze podziała, 2..3
    miesiące?

    Paweł

  • 15. Data: 2011-07-26 10:19:12
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 25.07.2011 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Bucz" napisał w wiadomości grup

    > Ale zwrociles uwage na czesty zapis w cenniku: klient w ramach jednej
    > sesji placi co najmniej za dwa pakiety po 100kBajt, sesja zrywana jest
    > przy kazdej mozliwej okazji, nie rzadziej niz raz na dobe ..
    >
    > Sprawdzic czy nie ma jakiejs taryfy z darmowymi SMSami, przynajmniej
    > do jednego numeru.
    >
    > Bo oprogramowywanie MMS to chyba przesada .. ale kto wie ...

    Jest jeszcze (chyba) CSD, i tutaj minuta połączenia powinna starczyć na
    wiele takich sesji. Da się zestawić połączenie CSD między 2 telefonami
    w sieci gsm? Już sam nie pamiętam, to zwyczajnie działało jak modem.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 16. Data: 2011-07-26 13:09:52
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    W dniu 2011-07-26 12:19, kakmar pisze:

    > Jest jeszcze (chyba) CSD, i tutaj minuta połączenia powinna starczyć na
    > wiele takich sesji. Da się zestawić połączenie CSD między 2 telefonami
    > w sieci gsm? Już sam nie pamiętam, to zwyczajnie działało jak modem.

    Da się, rok temu jeszcze działało z Orange.

    Pozdrawiam!

  • 17. Data: 2011-07-26 20:47:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-26 15:09, Fox Mulder pisze:

    > Da się, rok temu jeszcze działało z Orange.

    Działa w B3, nie działa w Play.

  • 18. Data: 2011-07-26 20:49:13
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-26 01:53, Bucz pisze:

> [...]
    >
    > nie ma czegos takiego na chwile obecna ze nie beda zliczane rozpoczete
    > sesje a tylko i wylacznie przeslane dane (niezaleznie czy sie polacze

    Bitów czy bajtów, bo coś chyba już Ci się pomieszało. Ale przy tych
    liczbach to wychodzi średnio 3 komunikaty na minutę. To na pewno MUSI
    tak działać?

  • 19. Data: 2011-07-27 10:33:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" napisał w wiadomości
> [...]

    >telefonami
    >w sieci gsm? Już sam nie pamiętam, to zwyczajnie działało jak modem.

    Daje, ale:
    -predkosc nie jest duza, tych danych troche jest, moze wyjsc drozej.
    choc jak kolega pisze - 70kbit, przy 9600 to raptem minuta.

    -placisz za kazda rozpoczeta ... jednostke, jak ma byc tych danych
    malo ale czesto, to moze wyjsc drogo.
    Choc przy sekundowym naliczaniu i szybkim oprogramowaniu ... no,
    ciekawe.

    -transmisje danych sa zwykle wylaczone w regulaminach ze wszystkich
    promocji.
    Nie wiem jak to operator w rzeczywistosci potraktuje ...
    ale jak po roku napisze ze byl blad w programie i trzeba doplacic ?

    J.

  • 20. Data: 2011-07-28 07:06:00
    Od: "Seven Point" <s...@v...pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@z...spamem.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiesz różnicę między "automatycznie" a "zdalnie z Sydney"?
    >
    > Rozwiązaniem może być aplikacja do planowania smsów. Kiedyś korzystałem z
    > SMS Timer.

    No faktycznie problem raz na miesiąc skorzystać gdzieś z internetu. Chyba że
    na księżyc się leci, tam jeszcze nie ma ani sieci ani atmosfery sprzyjającej
    rozmowom.