  • 51. Data: 2009-12-16 12:29:47
    Temat: Re: 500D i speedlite 580 - prosze o porade
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie nie, to już pieprzenie się, prędzej wmontuję właściwą fotocelę do
    > jednorazowego Kodaka. Musi być kompaktowe, ale działać pewnie. Bo nie
    > tylko do cyfry. :-)
    >
    > --
    > Mirek

    skad wezmiesz fotocele , ktora nie reaguje na pierwszy blysk , ew
    serie blyskow ?
    mozna takie dostac ?

  • 52. Data: 2009-12-16 12:39:21
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > skad wezmiesz fotocele , ktora nie reaguje na pierwszy blysk , ew
    > serie blyskow ?
    > mozna takie dostac ?

    Jak nie znajdę gotowej lampy z taką fotocelą, to znajdę schemat fotoceli
    na drugi błysk, albo sam go stworzę. Na poziomie dwóch przerzutników
    sobie radzę. ;-)

    --
    Mirek

  • 53. Data: 2009-12-16 12:41:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Dez., 13:39, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Jak nie znajdę gotowej lampy z taką fotocelą, to znajdę schemat fotoceli
    > na drugi błysk, albo sam go stworzę. Na poziomie dwóch przerzutników
> [...]

    a jesli swiatlo przeciw czerwonym oczom czyli caly szereg
    przedblyskow ?
    ich moze byc wiecej niz 2 zanim nastapi wyzwolnie wlasciwe .
    czyli blysk wlasciwy nie koniecznie musi byc drugi z rzedu.

  • 54. Data: 2009-12-16 12:47:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > a jesli swiatlo przeciw czerwonym oczom czyli caly szereg
    > przedblyskow ?
    > ich moze byc wiecej niz 2 zanim nastapi wyzwolnie wlasciwe .
    > czyli blysk wlasciwy nie koniecznie musi byc drugi z rzedu.

    Ja już potrafię w swoim aparacie wyłączyć przedbłysk pod "czerwone
    oczy". :-)

    --
    Mirek

  • 55. Data: 2009-12-16 12:53:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Dez., 13:47, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Ja już potrafię w swoim aparacie wyłączyć przedbłysk pod "czerwone
    > oczy". :-)
    >
    > --
    > Mirek

    Czasami na potrzeby af lampa wysyla kilka blyskow .
    co wtedy - nie dosc ze czewony ocze to zdjecie nieostre ;-)

  • 56. Data: 2009-12-16 13:07:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > Czasami na potrzeby af lampa wysyla kilka blyskow.
    > co wtedy - nie dosc ze czewony ocze to zdjecie nieostre ;-)

    Utrudniasz, przecież można wyłączyć AF i przedbłyski podeń. :-)

    --
    Mirek

  • 57. Data: 2009-12-16 13:12:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Dez., 14:07, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Utrudniasz, przecież można wyłączyć AF i przedbłyski podeń. :-)
    >
    > --
    > Mirek

    mozna , ale wowczas jest wlasnie nieostro i z czerwonymi oczami.
    oczy mozna poprawic , nieostrosc nie.

    naklejona folia podnosi prog czulosci , czyli fotocela nie reaguje na
    swiatlo przedbylskow ponizej pewnej wartosci progowej mocy ,
    natomiast wowczas , jesli jest dostatecznie silne.

    mam jedna taka fotocele ( wlasciwie fotoopornik) produkcji
    spoldzielni inwalidow elektron . ma ze 20 lat i zasilanie na 9 v
    baterie.
    kosztowala nie wiem ile - grosze , .
    juz wowczas spoldzielnia elektron przewidziala ze za 20 lat beda lampy
    z przedblyskami.

    ladny zabytek techniki socjalistycznej.

  • 58. Data: 2009-12-16 13:21:53
    Od: ps <p...@g...pl>

    XX YY pisze:
    (..)
    > skad wezmiesz fotocele , ktora nie reaguje na pierwszy blysk , ew
    > serie blyskow ?
    > mozna takie dostac ?

    Można. Mam takie, nawet potrafią się nauczyć, na który błysk reagować :D

  • 59. Data: 2009-12-16 13:31:34
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > swiatlo przedbylskow ponizej pewnej wartosci progowej mocy ,
    > natomiast wowczas , jesli jest dostatecznie silne.

    Problem w tym, że np chciałbym wyzwalać minimalną mocą lampy wbudowanej,
    żeby zminimalizować wpływ lampy aparatu na oświetlenie sceny, poza tym
    zawodne (odbicia, odległość, jaśniejszy/ciemniejszy obiekt), chyba
    lepiej już kabelek, albo sterowanie bezprzewodowe ze stopki, a nie
    lampą. Tylko wtedy więcej bambetli do noszenia.

    Można jeszcze ustawić odstęp czasu po pierwszym błysku, gdy fotocela nie
    reaguje na nic, ale to też nie do każdej sytuacji.

    --
    Mirek

  • 60. Data: 2009-12-16 13:45:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4b2845d1$...@n...home.net.pl

    > A ja tam nie wiem wiele to teraz stoi.
    > Pamietam sprzed paru lat, chyba IV, którego ktoś "wypasł" razy dwa i w sumie gdyby
    to nie był Golf to można by pomysleć, że ziścił
    > się sen melomana.

    Rok temu kupowałem samochód. Ford nie chciał schodzić z ceny, Golf poszedł
    w niebotyczność cenową, więc kupiłem Volvo, ale po chwili i to Volvo staniało
    poprzez gratisty. :) No i ten Golf podchodził do setki. :) Volvo było tańsze.
    Oczywista piszę o kompaktach. :) Teraz Volvo S40 jest produkowane w Chinach,
    ale chyba tańsze od tego nie będzie. Co gorsza -- wkrótce skończy się taniocha
    chińska, jako że Hamerykańcom przechodzi złość na Chinali za zbrodnie z wojen
    azjatyckich. Na razie za sto złotych kupiłem sobie 5 par identycznych spodni
    (tylko tyle było w tym rozmiarze -- na tydzień nie starczy, chyba że ,,roboczy'';
    następnego dnia dostałbym nawet za to talon na 20 złotych, czyli na kolejne takie
    spodnie) z Azji (nie z Chin, lecz Chiny dyktują te ceny -- niby razem z Indiami)
    ale za jakiś czas skończy się taniocha i opłaci się produkcja spodni w Polsce...
    Tyle tylko, że zarobki polskie mogą nie starczyć na ceny niechińskie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'