  • 61. Data: 2016-08-09 11:14:10
    Temat: Re: 5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2016 21:14:20 +0200, j...@i...pl napisał(a):
    > On Sun, 7 Aug 2016 14:38:39 +0200, "J.F."
    >
    > O ile jedziesz osobówką, to tak. Ale tam gdzie osobówka przejedzie, ja
    > busem już niekoniecznie. O większym aucie nawet nie ma co mówić.
    > Czasem warto zapytać. Mnie już navi kilka razy podprowadziła pod takie
    > miejsce, gdzie nie dało rady przejechać.
    > https://goo.gl/maps/f1p9v9Bxskp

    No, dla ciezarowych sa inne nawigacje :-)

    Poza tym ... pare busow i yanosik wie, ze na tej drodze tez jest korek
    :-)

    J.

  • 62. Data: 2016-08-09 11:23:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2016 20:39:16 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Żeby ta funkcja działała poprawnie musi to obsługiwać niezły komputer,
    > zauważ że korki są nie tylko w DefaultCity. A z tego co wiem nie obsługuje.

    Owszem, z jednej strony niezly, z drugiej - wcale nie taki ambitny.

    Ambitne to moze byc znalezienie sredniej predkosci odcinkowej.
    Aby odfiltrowac rowerzystow, parkujacych, karetki, tramwaje i
    autobusy, samoloty ...

    > No i zawsze ktoś "mundry" napisze że nie ma sensu proponować objazdu
    > bo komputer nie wie kiedy korek zostanie zlikwidowany a teoretycznie
    > może to nastąpić w każdej sekundzie.

    A to osobna sprawa - ciekaw jestem ktora nawigacja uwzglednia to w
    dluzszej trasie. Wypadku to nie bardzo jest w stanie, ale sa korki
    powtarzalne, nawigacje je znaja, ale ciekawe, czy ktoras uwzglednia,
    ze dojade np za 5h ...

    J.

  • 63. Data: 2016-08-09 16:57:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-08 o 21:11, Axel pisze:

    > Przy zbieranej informacji o średniej prędkości samochodów na danych
    > odcinkach (a na tej informacji jest oparte info o korkach w nawigacjach)
    > wcale nie trzeba skomplikowanych obliczeń, żeby porównać czas przejazdu
    > na rożnych trasach.

    Toteż i nie pisałem że są skomplikowane. Mocny komputer jest potrzebny
    bo trzeba je robić dla wszystkich pojazdów w ruchu wpiętych w system.

    > No nie, korek nie znika "w sekundę". Nawet jeśli przyczyna korka
    > zniknie, to trwa, zanim korek się rozładuje.

    Likwidacja przyczyny oznacza przeważnie że być może warto poczekać
    na rozładowanie a nie kombinować z trasą alternatywną.

    > Ale w całej tej zabawie istotne jest, z ilu samochodów zbierana jest
    > chwilowa prędkość, bo im więcej podłączonych użytkowników, tym
    > prawdziwsze są dane i informacja zwrotna.

    O widzisz.
    I teraz janosika ma mniej niż co tysięczny pojazd we kraju.
    Do tego są jeszcze jakieś inne systemy o podobnym działaniu.
    I CB okazuje się skuteczniejsze.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2016-08-09 16:59:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-09 o 11:23, J.F. pisze:

> [...]
    > dluzszej trasie. Wypadku to nie bardzo jest w stanie, ale sa korki
    > powtarzalne, nawigacje je znaja, ale ciekawe, czy ktoras uwzglednia,

    Algorytmy są pisane dla krajów cywilizowanych gdzie funkcjonują
    obwodnice i nie trzeba przebijać się przez miasto.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2016-08-09 19:03:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2016 16:59:25 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Algorytmy są pisane dla krajów cywilizowanych gdzie funkcjonują
    > obwodnice i nie trzeba przebijać się przez miasto.

    W cywilizowanych krajach sa cywilizowane korki - znaczy sie znacznie
    wieksze, na miare naszych mozliwosci :-)

    J.

  • 66. Data: 2016-08-09 19:33:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08.08.2016 o 21:18, j...@i...pl pisze:

    > Virgin działa też na BTSach T-Mobile.

    Ale połączenia telefoniczne, internetowe już nie.

    W tym samym miejscu, w którym nie chciał się łączyć, net z firmowego
    t-mobile śmigał aż miło.
    Na tym samym urządzeniu żeby nie było.

  • 67. Data: 2016-08-09 20:42:57
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 Aug 2016 19:33:54 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Ale połączenia telefoniczne, internetowe już nie.

    U mnie działa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 68. Data: 2016-08-09 20:46:46
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 Aug 2016 11:14:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No, dla ciezarowych sa inne nawigacje :-)

    Tak: iGo Primo Truck, której nie lubię i chyba nawet nie można kupić w
    Polsce (chyba że się zmieniło), albo TomTom Trucker który trasy liczy
    strasznie długo. Zresztą AM, po wpisaniu danych pojazdu (naciski na oś
    i wymiary) też liczy strasznie długo. Zresztą navi na ciężarowe dla
    busa to jak strzelanie do muchy z armaty ;)

  • 69. Data: 2016-08-09 22:29:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.08.2016 o 20:42, j...@i...pl pisze:

    > U mnie działa.

    Może to od pakietu zależy - u mnie jest Freemium.

  • 70. Data: 2016-08-10 01:15:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Może to od pakietu zależy - u mnie jest Freemium.

    W Playu jest tak, że pakiety telefoniczne mają roaming dla rozmów, SMS-ów i
    Internetu.
    Pakiety internetowe nie mają roamingu - działają tylko w zasięgu sieci
    macierzystej Play.
    Nie wiem jak jest w Virgin, ale można przypuszczać, że analogicznie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---