  • 41. Data: 2012-03-01 09:36:10
    Temat: Re: 41 Mpix juz w telefonie - Nokia 808
    Od: i1410 <i...@o...pl>

    Dnia 29-02-2012 o 20:00:41 Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl>
    napisał(a):

    > Przy okazji analiz - zanalizowałem coś innego: ktoś tu niedawno
    > sugerował wielki postęp w matrycach Samsunga - sample w nowej recenzji
    > NX200 na dpreview pokazują jednak coś odwrotnego: kibicuję Samsungowi,
    > by robił jak najlepszą konkurencję, ale to wciąż zdecydowanie najgorsze
    > matryce APS-C (w dodatku jotpegi mają jakiś czerwony zafarb, od jakich
    > człowiek dawno już odwykł).

    sprawdź RAWy, jpgi z samsunga to po prostu koszmar - wygląda jakby
    algorytm odszumiania wzięli żywcem z jakiejś małpki...

    ja im kibicuje, żeby zrobili wreszcie "niezlagowany" korpus z przemyślaną
    obsługą i dużymi możliwościami konfiguracji..

    --
    i1410

  • 42. Data: 2012-03-01 10:41:03
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 28.02.2012 17:18, Mariusz [mr.] wrote:

    > "froff" <f...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Nie będzie lepszy i nawet nie ma prawa być.
    >

    > Wyobraźmy sobie, że po "dogęszczeniu" piksele robią się jednobitowe
    > (skrajny przypadek) - przyjmują tylko wartość 0 lub 1 (przy czym pełne
    > wysycenie = 1 daje już ten sam efekt, co fura, czyli pełny przepał).
    >
    > Cztery razy bardziej pojemny piksel pozwoli (w najgorszym razie!) na
    > 16 różnych wartości (odcieni barwy).

    Nie masz racji.
    Będzie to 5: od zera do czterech fotonów - dokładnie tyle co przy podziale.

    Nie formujemy liczby binarnej z fotonów zamiast bitów tylko sumujemy ich liczbę :)

  • 43. Data: 2012-03-10 16:17:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Jestem wzruszony. Wreszcie pierwszy raz, oficjalnie padł termin:
    > oversampling :)

    Żartujesz?
    Termin ten w dziedzinie elektroniki używany jest od ... tysięcy lat! :-)

  • 44. Data: 2012-03-10 17:05:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-10 17:17, Pszemol pisze:

    > Żartujesz?
    > Termin ten w dziedzinie elektroniki używany jest od ... tysięcy lat! :-)

    W fotografii i od strony lameriackiej :)

    --
    pozdrawia Adam
    /otworzę Akademię Wiązania Buta, zostanę przedsiębiorcą i rektorem/

  • 45. Data: 2012-03-16 15:53:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-28 17:18, Mariusz [mr.] pisze:

    > Wyobraźmy sobie, że po "dogęszczeniu" piksele robią się jednobitowe
    > (skrajny przypadek) - przyjmują tylko wartość 0 lub 1 (przy czym pełne
    > wysycenie = 1 daje już ten sam efekt, co fura, czyli pełny przepał).

    Czyli: tak mały, że jak wpadnie jeden foton to się wysyca (1), albo nie wpadnie (0)?
    (No bo jak nie, to po co schodzić do tak absurdalnych granic?)

    > Cztery razy bardziej pojemny piksel pozwoli (w najgorszym razie!) na
    > 16 różnych wartości (odcieni barwy). Zgodnie z "teorią sitka"*** musi

    Hmm. sensor 2x większy czyli o powierzchni 4x, potrzebuje do wysycenia 4 fotonów.
    Tak czy siak, niezależnie czy masz 4 sensory 1-fotonowe czy 1 4-fotonowy
    możesz zliczyć max 4 fotony (poziomy). Za to jeśli są 4 sensory, to informacji jest
    jednak więcej: wiemy nie tylko ile wpadło, ale też nieco dokładniej wiemy - gdzie :)

    Poza tym jeszcze ciekawostka: Gdy na dużą komórkę padnie 1 foton, to da taki sam
    sygnał jak 1 foton na 4 małych, po uśrednieniu (0.25)
    Ale jak na dużą komórkę padnie powiedzmy 5 fotonów, to będzie wysycona (=1), podczas
    gdy
    jeśli te same 5 fotonów padnie na 4 komórki 1-fotonowe to wartość oczekiwana średniej
    z 4 komórek jest statystycznie poniżej 1 (bo jest szansa, że któraś nie została
    trafiona,
    kosztem innej trafionej wielokrotnie. Oczywiście tym mniejsza im większemu natężeniu
    fotonów je poddano).
    W ten sposób gęstszy sensor jest w stanie odróżniać sygnał o większej dynamice... ;)

  • 46. Data: 2014-01-09 22:21:05
    Od: pitmaster <p...@k...pl>

    Odświeżam temat, testuję Unison'a i jednocześnie witam się z grupą.
    Kto wie, może znajdę tu coś interesującego ;)

    Aparacik w komórce - rewelacyjny.
    Wiem to z własnego doświadczenia.
    Poniżej trochę fotek z tej komórki.
    http://www.flickr.com/photos/69771273@N06/