  • 11. Data: 2009-06-16 20:20:04
    Temat: Re: 40D czy 500D ?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jun., 21:37, JLF <j...@o...pl> wrote:

    > Widać, zwłaszcza na jednolitych powierzchniach, niebo, blade chmury.
    > Przeżyłem szok, kiedy to zobaczyłem, mój stary 300D robił lepsze
    > technicznie zdjęcia niż 450D.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jan

    450 d jest aparatem ogoline d.d. z 2 powodow:

    b.slaby AF i slaba dynamika.
    szumy sa na normalnym poziomie w tej klasie aparatow.
    jesli widzisz jakies horendalnie duze szumy to bedzie to kwestia
    nieoptymalnej obrobki , lub jej braku.

    XXX

  • 12. Data: 2009-06-17 15:23:52
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JLF" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Które body polecacie: EOS 40D czy 500D?
    > Cena taka sama, ale po tym, jak zobaczyłem, jak szumi 450D to się
    > załamałem i 450D odpadł ;-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Jan

    To jeszcze należy zadać pytanie jakie ISO było ustawione. Nie wiem skąd te
    legendy o nieszumieniu canona, niestety przy wyższym iso ten canon będzie
    wyraźnie szumiał, to jednak nie np. nikon D300
    pzdr
    Krzychu

  • 13. Data: 2009-06-17 16:30:58
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    Hej

    > Nie wiem, czy jest aż tak źle:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/450d.jpg

    Pod warunkiem że to jest ISO800 ;)

    Na jakim ISO z tego aparatu szare firany mają kolorowe ciapki bo EXIF'a
    nie widzę? Wyciągałeś cienie, czy ten typ tak już ma?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 14. Data: 2009-06-17 18:27:37
    Od: JLF <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > To raczej do 20D.
    > Choć szczerze powiedziawszy, należałoby to wszystko sprawdzić. Na razie
    > wiem, że 20D ma najfajniejszą dynamikę, podobnie 30D, potem 10D i 300D,
    > troszkę słabiej jest z 350D. 450D ma dynamikę (cały czas podkreślam -
    > użyteczną) fatalną, jak jest naprawdę w 500, 40 i 50 - wolałbym
    > dokładnie nie określać.
    >
    > Z tym że dynamika to jedno, szumy to co innego. 300D bardziej szumi od
    > 450D, ale dynamikę ma lepszą (tzn. poniżej pewnych wartości 450D zaczyna
    > mocno szumieć).

    No to zaczynam szukać 20D i 350 - idą na allegro w podobnych cenach.
    450D nie kupię nawet za połowę ceny.

  • 15. Data: 2009-06-17 21:25:31
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    > To jeszcze należy zadać pytanie jakie ISO było ustawione. Nie wiem skąd te
    > legendy o nieszumieniu canona, niestety przy wyższym iso ten canon będzie
    > wyraźnie szumiał, to jednak nie np. nikon D300

    taaaak.... bo D300 nie szumi... wogole...
    akurat zajmuje sie fotoedycja w pewnym wydawnictwie
    i niestety czasem ten D300 szumi az milo...

    specyfika pracy jest taka ze dostaje do wykorzystania fotki roznych ludzi...
    mniej lub bardziej swiadomych fotopstrykow...
    i z kazdego aparatu dostaje czasami zwalone zdjecia.
    canonowskie obrabia sie najprzyjemniej.

    ideału nie ma. wszystko zalezy od swiadomosci fotopstryka...
    czasami podepnie lampe, inny ma jasniejsze szklo.....kolejny lepsze warunki,
    a jeszcze inny warunki gowniane, ale pokombinuje i cos mu wyjdzie...

  • 16. Data: 2009-06-17 22:15:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kryhu pisze:
    > Na jakim ISO z tego aparatu szare firany mają kolorowe ciapki bo EXIF'a
    > nie widzę? Wyciągałeś cienie, czy ten typ tak już ma?

    100iso, zdjęcie obrobione z rawa (dość mocno) i cienie wyciągane.
    Kolorowe ciapki generalnie dla mnie nie istnieją, bo są doskonale
    usuwalne. Co do iso... 800 jest jeszcze używalne, ale trzeba siedzieć w
    górnej połówce histogramu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2009-06-17 22:16:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JLF pisze:
    > No to zaczynam szukać 20D i 350 - idą na allegro w podobnych cenach.
    > 450D nie kupię nawet za połowę ceny.

    Obawiam się, że nie kierujesz się doświadczeniem lecz uprzedzeniem.
    Nigdy nie zamieniłbym 450D na tamte, nawet z jego znacznie mniejszą
    użyteczną dynamiką.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /''m'' jak megalomania/

  • 18. Data: 2009-06-18 17:45:40
    Od: JLF <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Obawiam się, że nie kierujesz się doświadczeniem lecz uprzedzeniem.
    > Nigdy nie zamieniłbym 450D na tamte, nawet z jego znacznie mniejszą
    > użyteczną dynamiką.

    Dlaczego?

  • 19. Data: 2009-06-18 18:11:38
    Od: JLF <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Obawiam się, że nie kierujesz się doświadczeniem lecz uprzedzeniem.
    > Nigdy nie zamieniłbym 450D na tamte, nawet z jego znacznie mniejszą
    > użyteczną dynamiką.

    Gdzie można kupić artykuł "Z filmu na matrycę"?

  • 20. Data: 2009-06-18 18:35:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JLF pisze:

    > Dlaczego?

    Bo lepsze technicznie z niego zdjęcia wychodzą. Mimo ograniczeń
    dynamiki. Poza tym aparat szybki, z lv i ma pewny af (wbrew opinii
    pewnego tutejszego trolla).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największy komplement jaki można powiedzieć kobiecie? - nie używałem
    liquify/