  • 11. Data: 2009-04-01 12:02:51
    Temat: Re: 400d + 430EX - za ciemne fotki.
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    news:gqsf55$dim$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Igor Adamiak" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a używasz przycisku "gwiazdka" ?

    Ano nie. W skrócie - co on robi?

  • 12. Data: 2009-04-01 12:03:46
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Ustaw funkcję C.Fn. odpowiedzialną za ETTL II (bodajże nr 8) na 'average'.
    > Fotki będą wyraźnie jasniejsze. Ale generalnie, to czy będziesz uzywał
    > 'average' czy 'evaluative' zależy od sytuacji, czasem jedno ustawienie
    > będzie lepsze czasem drugie. Ale warto wiedziec, że masz w tym względzie
    > wybór. I mimo wszystko warto dać korekcję lampy na plus - 400D + 430EX
    > lubi niedoświetlać.

    Dzięki za info. Osobiście ile dajesz na + ?

  • 13. Data: 2009-04-01 12:26:03
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

    > Użytkownik "Kasia" <k...@T...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dzięki za info. Osobiście ile dajesz na + ?

    1/3 do 2/3. Ale robię w rawach. Potem koryguję jeszcze przy obróbce. Czasem
    wypadałoby dać jeszcze więcej na plus ale często mi się zdarza, że przy tej
    samej scenie niektóre zdjęcia wychodzą mocniej naświetlone a niektóre wręcz
    przeswietlone. Dlatego wolę niedoświetlić i pobawić się przy obróbce.

    Kasia

  • 14. Data: 2009-04-01 14:15:44
    Od: j...@a...at

    On 31 Mrz., 00:09, "Igor Adamiak" <i...@w...pl> wrote:
> [...]
    > za jasnych.
    >
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś

    moj canonem ma tendencje do lekkiego przeswietlania zdjec roboinych
    flaschem.
    ale to zaden problem w funmkcjach korekta naswietlenia lampa blyskowa
    wprowadzilem poprawke i jest dobrze.

    sprawdz czy przypadkiem nie masz cos przestawione w korekcie
    bnaswietlania lampa blyskowa ?

    XXX

  • 15. Data: 2009-04-03 10:23:37
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Igor Adamiak wrote:

> [...]
    > wychodzi za jasnych.
    >
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy

    Wystaw kilka fotek z opicem jak je dokładnie robiłeś (jaki tryb, jak
    mierzyłeś oswietlenie, jak przekadrowywałeś itp). Takie pierniczenie "na
    sucho" mija się z celem, rady typu "ustaw korekcje na +2/3EV" są podobnie
    bezsensowne.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 16. Data: 2009-04-03 18:16:43
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Igor Adamiak" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > wychodzi za jasnych.
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś

    Bawilem sie niedawno podobnym zestawem i rzeczywiscie
    - z wlaczona automatyka wiekszosc ujec "z lampa na wprost"
    bylo niedoswietlonych. Sytuacja poprawiala sie diametralnie kiedy
    swiatlo odbijalem od sufitu (dosc wysokiego).
    Genaralnie, mam podobne odczucia co do sposobu pomiaru swiatla
    z lampy przez 400D, ale nie uwazam tego za wade - spokojnie mozna
    to skorygowac sila blysku.
    Poza tym, wiele ciekawych rzeczy mozna znalezc w instrukcji lampy.
    --
    see_you