eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody3 cylindry
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 21. Data: 2015-02-16 21:46:31
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 21:18:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2015-02-16 o 16:26, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > > W dniu 2015-02-16 o 16:03, Adam pisze:
    > >> W dniu 2015-02-15 o 23:33, k...@g...com pisze:
    > >>> W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > >>>> (...)
    > >>>> P.S.
    > >>>> Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?
    > >>>> (...)
    > >>>
    > >>> sądzisz `że maił jakieś zdecydowanie większe od współczesnego? Z
    > >>> wyjątkiem gorszego oleju jaki wtedy był nie było w nim nic dodatkowego
    > >>> żeby tarcie miał mieć większe albo mniejsze.
    > >>>
    > >>
    > >> Ja nie sądzę, ja wiem ;)
    > >> To znaczy wiem, ale nie pamiętam szczegółów.
    > >>
    > >> DTR coś mówiło bodajże o ponad 5km (koniach) marnujących się na same
    > >> opory wewnętrzne.
    > >> Bo to, że to dolnozaworówka, to chyba dobrze wiesz. A to też ma wpływ.
    > >
    > > Ale w tych pięciu koniach zawarta jest też praca na sprężanie, a ta jest
    > > mniejsza niż w silnikach górnozaworowych, nie mówiąc już o współczesnych
    > > wynalazkach ze stopniem sprężania > 10 i doładowaniem.
    > >
    >
    > OIDP to owe 5 koni nie zawierało "normalnych" oporów - to były same
    > opory tarcia i opory mechanizmów. Zresztą nie takie silniki odpalało się
    > korbą.
    >
    > To był silnik o dużym skoku, ale małym stopniu sprężania.
    > Niestety, nie jestem inżynierem, więc ciężko mi coś powiedzieć na ten
    > temat, a tym bardziej obliczyć, jednak mogę potwierdzić to co piszesz:
    > niektóre współczesne silniki, zwłaszcza "podkwadratowe" (skok mniejszy
    > od suwu), mają dużo większe opory pochodzące od sprężania, niż silniki
    > starsze. Ale na olejach o małej lepkości kręci się je jednym palcem (bez
    > świec).
    > Były w motoryzacji ciekawe konstrukcje silników, np. w układzie leżącego
    > H - tak jakby dwa boksery położone na sobie, miało to 16 cylindrów i
    > pojemność skokową 2 litry. Chodziło jak silniczek elektryczny albo Wankla.
    > Jeszcze wcześniej były silniki z "zaworami" płaszczowymi (tuleja w
    > tulei) - też można je było postawić luzem na stole, podeprzeć kilkoma
    > zapałkami (dosłownie, nie w przenośni) i odpalić - silnik nawet nie
    > zadygotał.
    > A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem
    > parowym. Czas od uruchomienia "pieca" do chwili otrzymania efektywnego
    > ciśnienia roboczego, umożliwiającego jazdę, to nieco ponad minuta. To
    > tyle, ile potrzebuje w zimie stary dizel z komorą wstępną, aby pojechać.
    > Ale o ile czystsze spalanie, o ile lepszy chód - praktycznie brak
    > wibracji. Silnik prawie bezgłośny. Brak skrzyni biegów, potężny moment
    > obrotowy w pełnym zakresie obrotów. 300 koni mechanicznych mieści się w
    > silniczku sporo mniejszym od bloku z malucha.
    > Ciekawe, czy motoryzacja wróci do starych pomysłów.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    W tym silniku nie było żadnych dodatkowych mechanizmów. Chociaż nie, był jeden
    dzisiaj nie występujący. To aparat zapłonowy. W pracującym silniku nie ma elementów
    które nie pracują na warstwie oleju. To olej był czynnikiem powodującym dodatkowe
    opory. Jedynymi elementami które wnosiły dodatkowe zapotrzebowanie na moc to szklanki
    i popychacze zaworów. Niby małe gówinko ale za każdym ruchem góra dół trzeba
    kilka-kilkanaście deko rozpędzić od zera do tego kilkadziesiąt razy na sekundę. Wpływ
    tych dodatkowych mas w stosunku do silnika z wałkiem rozrządu w głowicy jest taki ze
    te drugie mogą pracować z większymi prędkościami obrotowymi.


  • 22. Data: 2015-02-17 03:06:22
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> wrote in message
    news:mbtkn4$r29$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 2015-02-16 o 21:18, Adam pisze:
    >
    >> A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem
    >> parowym. Czas od uruchomienia "pieca" do chwili otrzymania efektywnego
    >> ciśnienia roboczego, umożliwiającego jazdę, to nieco ponad minuta. To
    >> tyle, ile potrzebuje w zimie stary dizel z komorą wstępną, aby pojechać.
    >> Ale o ile czystsze spalanie, o ile lepszy chód - praktycznie brak
    >> wibracji. Silnik prawie bezgłośny. Brak skrzyni biegów, potężny moment
    >> obrotowy w pełnym zakresie obrotów. 300 koni mechanicznych mieści się w
    >> silniczku sporo mniejszym od bloku z malucha.
    >> Ciekawe, czy motoryzacja wróci do starych pomysłów.
    >
    > Samochód parowy Jaya Leno:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8

    Piękne - gdzie można się parowym samochodem przejechać w Polsce?



  • 23. Data: 2015-02-17 09:20:34
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:mbu7lv$liu$1@dont-email.me...
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> wrote in message
    > news:mbtkn4$r29$1@node1.news.atman.pl...
    >> W dniu 2015-02-16 o 21:18, Adam pisze:
    >>
    >>> A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem
    >>> parowym. Czas od uruchomienia "pieca" do chwili otrzymania efektywnego
    >>> ciśnienia roboczego, umożliwiającego jazdę, to nieco ponad minuta. To
    >>> tyle, ile potrzebuje w zimie stary dizel z komorą wstępną, aby pojechać.
    >>> Ale o ile czystsze spalanie, o ile lepszy chód - praktycznie brak
    >>> wibracji. Silnik prawie bezgłośny. Brak skrzyni biegów, potężny moment
    >>> obrotowy w pełnym zakresie obrotów. 300 koni mechanicznych mieści się w
    >>> silniczku sporo mniejszym od bloku z malucha.
    >>> Ciekawe, czy motoryzacja wróci do starych pomysłów.
    >>
    >> Samochód parowy Jaya Leno:
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
    >
    > Piękne - gdzie można się parowym samochodem przejechać w Polsce?
    >
    >

    w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby rano moc
    pojechac;)



    --
    pozdr


    tck(at)top.net.pl


  • 24. Data: 2015-02-17 13:06:33
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze:
    >
    >(...)
    > w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby rano moc
    > pojechac;)
    >

    Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał, że
    ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można ubrać się
    w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.
    I tak ludzie jeździli.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 25. Data: 2015-02-17 13:12:16
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze:
    >> w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby
    >> rano moc
    >> pojechac;)

    >Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał,
    >że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można
    >ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.
    >I tak ludzie jeździli.

    Wczesniej jezdzili powozami bez ogrzewania, czy odkrytymi
    furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne.

    Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co
    radiatory w falowniku dadza :-)

    J.


  • 26. Data: 2015-02-17 13:12:25
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze:
    >
    >> Ale sa głupio sformułowane. To tak jakby ktoś pytał dlaczego D. Tusk był
    >> lepszym premierem niż inni?
    >> A co do silnika to jak dla mnie użytkownika jest jakaś pomyłka. Trzęsie
    >> się jak galareta,
    > Może disel, ale np benzyniak w Matizie chodzi dobrze i nie trzęsie, a
    > on ma własnie 3 gary i jest chwalony za trwałość.

    Zasadnicze pytanie - lepiej się sprawuje niż czterocylindrowy?

    >
    >
    > i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak
    >> spora czwórka, a może nawet szóstka.
    > Nie przesadzaj, w zimie 6,5, w lecie 6, cały czas po mieście.
    >

    Kumpel jeździ 3litrowym audi TDI, a ono jeżeli mu wierzyć spóła około
    6litrów. Moje trzy cylinderki i 1.5l CRDI pochłaniają jak już pisałem
    około 7.. też w mieście.


  • 27. Data: 2015-02-17 13:12:41
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-16 o 20:47, Sebastian Biały pisze:
    > On 2015-02-16 09:19, Trybun wrote:
    >> że zadajesz na poważnej grupie
    >
    > O malo się nie udusiłem. Ostrzegaj.
    >

    Jak najbardziej poważna, większość użytkowników pms wie o czym pisze.


  • 28. Data: 2015-02-17 14:06:25
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze:
    > >> w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby
    > >> rano moc
    > >> pojechac;)
    >
    > >Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał,
    > >że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można
    > >ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.
    > >I tak ludzie jeździli.
    >
    > Wczesniej jezdzili powozami bez ogrzewania, czy odkrytymi
    > furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne.
    >
    > Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co
    > radiatory w falowniku dadza :-)
    >
    > J.

    Po co książka. Popatrz na zdjęcia starych samochodów albo jeszcze lepiej tramwajów i
    autobusów. Korbelkowy albo kierowca na zewnątrz. Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we
    łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla powożącego miejsce na zewnątrz.


  • 29. Data: 2015-02-17 14:26:22
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > >Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś
    > >pisał,
    > >że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można
    > >ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.
    > >I tak ludzie jeździli.
    >
    > Wczesniej jezdzili powozami bez ogrzewania, czy odkrytymi
    > furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne.
    > Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co
    > radiatory w falowniku dadza :-)
    >
    >Po co książka. Popatrz na zdjęcia starych samochodów albo jeszcze
    >lepiej tramwajów i autobusów. Korbelkowy albo kierowca na zewnątrz.
    >Wtedy mieli konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla
    >pasażerów a dla >powożącego miejsce na zewnątrz.

    Powozenie widac swobody ruchow potrzebuje, albo szyby przednie dlugo
    nie wytrzymywaly :-)

    Moze tez wazniejsze bylo, aby sluzba nie mieszala sie z jasnie
    panstwem.

    No i pierwsze samochody to nasladowaly, ale szybko przeszlo ...

    J.


  • 30. Data: 2015-02-17 14:50:53
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e98ccb7e-8c42-45df-9b1f-ac97550aefc9@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-02-17 o 09:20, tck pisze:
    > >> w tym roku zima lagodna, ale webasto by sie i tak przydalo zeby
    > >> rano moc
    > >> pojechac;)
    >
    > >Wiesz, mam jeszcze stare książki motoryzacyjne, w których ktoś pisał,
    > >że ogrzewanie w samochodzie jest niepotrzebne, bo przecież można
    > >ubrać się w futro i czapkę, natomiast kolana okryć pledem.
    > >I tak ludzie jeździli.
    >
    > Wczesniej jezdzili powozami bez ogrzewania, czy odkrytymi
    > furmankami/bryczkami, to co sie dziwic, ze niepotrzebne.
    >
    > Ale ... przyjda pojazdy elektryczne, i ogrzewania bedzie tyle, co
    > radiatory w falowniku dadza :-)
    >
    > J.

    Po co książka. Popatrz na zdjęcia starych samochodów albo jeszcze lepiej
    tramwajów i autobusów. Korbelkowy albo kierowca na zewnątrz. Wtedy mieli
    konstruktorzy nasrane we łbach. Zrobić zamkniętą budę dla pasażerów a dla
    powożącego miejsce na zewnątrz.


    Ponieważ pasażerowie to zysk, a kierowca to koszt. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: