  • 1. Data: 2011-02-24 23:11:28
    Temat: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
    Od: scob <9...@t...pl>

    Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
    O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
    Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
    podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
    Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
    wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
    a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
    koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
    wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
    Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

    --
    scob

  • 2. Data: 2011-02-24 23:28:40
    Temat: Re: 3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisał(a):

> [...]
    > Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
    > podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

    Nie zdarzają się - nie licząc zdarzania się marketingowego.
    To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyć szeroko
    montowany, również w Renówkach.
    Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
    starszych modelach.

    ES9 był montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz
    Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przejścia na silniki
    Nissana

    Silnik jest lekki i niezawodny.

> [...]
    > wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
    > Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

    bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena
    części jest przesadzona.
    Zresztą, zależy jak patrzeć - komplet podstawowych częsci to 650 zł:
    http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-re
    nault-3-0-v6-i1476236064.html
    w porównaniu z rozrządem do HDi za 200 zł to jest istotnie drożej.

    Do tego jeszcze pompa wody 280-350 zł.
    Kolejnym problemem będzie robocizna, bo robota ciężka - wymiana rozrządu w
    zwykłym aucie z V6 to już ginekologia, a w vanie silnik jest schowany
    głęboko w nadwoziu i ciężko się tam dostać, zwłaszcza do tylnej głowicy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-02-24 23:39:34
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości:

> [...]
    > O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
    > Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić

    Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem)
    Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba
    najmniej...
    Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale
    jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-)

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 4. Data: 2011-02-25 00:10:29
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > opiniami nt. niezawodności tegoż?
    > Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd

    niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś
    190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania
    nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem
    osiągów więc nie ma co mówić ;-)
    wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i
    ...świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
    2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

    brat

  • 5. Data: 2011-02-25 09:31:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.02.2011 bratPit <k...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > ...świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku
    > 2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

    Kosztowny jest też wydech (skomplikowany i brak zamienników).
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2011-02-25 10:59:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Lut, 23:11, scob <9...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
    > Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

    Zestaw paska rozrządu z pompą wody do tego silnika w detalu w IC
    kosztuje prawie 1640zł brutto.
    Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak
    1300zł.
    Więc raczej koszt "znaczny".
    Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
    koszt około 200zł.
    Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.
    Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
    stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2011-02-25 13:06:29
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisał:

> [...]
    > kosztuje prawie 1640zł brutto.
    > Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zapłacisz nie mniej jak

    ja zapłaciłem ~1300-1400 zł za wymianę rozrządu na częściach skf z tego
    jedna rolka kosztowała ~300zł
    ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze litr płynu i
    robota

    > Cewki zapłonowe - dobrze że rozdzielili i n akażdy cylinder osobna to
    > koszt około 200zł.

    a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne

    > Świece 6 sztuk Beru po około 60zł za sztukę.

    + przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - więc choćby z
    tego powodu warto dac dobre świece

    > Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogoś kogo na niego nie
    > stać, a i paliwa też swoje wypije z baku.

    każdy silnik lubi wypić w niesprzyjających warnkach

    przykład

    rzeczony v6 na autostradzie spalił mi 8,3l /100 (na dystansie 900km)
    natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mieście ponad 10l/100
    tylko że małe miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 8. Data: 2011-02-25 15:38:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:
> [...]
    > Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
    > podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

    W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r) montują zmodyfikowaną wersję
    ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssący z aluminiowego na plastikowy,
    dodano zmienne fazy rozrządu, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co
    najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo
    to norme EURO4. Osobiście wolę prostszą wersję, przedliftową ES9J4.
    Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie
    bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:)

> [...]
    > koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
    > wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...

    Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :)

    > Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

    W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Żebyś później nie
    miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 9. Data: 2011-02-25 23:58:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze:
> [...]
    > montowany, również w Renówkach.
    > Nie mylić z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w

    PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
    wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 10. Data: 2011-02-26 01:49:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisał(a):

    > PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
    > wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo różni je całe 29cm3?

    2946 cm3 to 2.9 litra.