  • 101. Data: 2010-01-27 08:26:07
    Temat: Re: nowe spostrzezenia
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:hjookq$u5k$1@news.onet.pl...
    Michał Gut pisze:

    > co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

    Już Ci napisałem co ;) szukasz dalej czy odstawiasz do mechanika ??

    odstawiadm do mechanika ale jak napisalem w jednym z postow wyzej - musze
    sam de facto rozpoznac usterke z mozliwie najwiekszym
    prawdopodobienstwem.......

  • 102. Data: 2010-01-27 09:05:04
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Michał Gut pisze:

    > odstawiadm do mechanika ale jak napisalem w jednym z postow wyzej - musze
    > sam de facto rozpoznac usterke z mozliwie najwiekszym
    > prawdopodobienstwem.......

    Już masz rozpoznaną, jak chcesz bardziej rozpoznawać to ściągaj głowicę.
    Dym walący do dolotu nie świadczy o niczym pięknym w tym silniku.
    A jak chcesz to bierz czujnik ciśnienia sprężania - wyciągaj wtryski i
    mierz ;)
    Będziesz wiedział na którym garnku pogięte zawory.

    Pozdrawiam !!

  • 103. Data: 2010-01-27 09:09:40
    Temat: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhluvje.apq.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > To rozumiem z bezwładnością, ale mi chodziło o szybkość rozchodzenia
    > się fali mechanicznej - przy stałych obrotach, a przy nagłej jej
    > zmianie.

    Być może ma to wpływ na "rzeczywistość" jak bardzo wiele innych
    np. opór powietrza, ale nie określiłbym tego jako "istotny".

    W przypadku przyspieszania obrotów silnika przez łańcuch
    > przykazywany jest jakiś moment ciągnący, większy niż przy obrotach
    > jednostajnych. Gdyby wyeliminować z modelu tarcie i dać nieważkość
    > rozrządu, to właściwie ruch jednostajny i spoczynek by się niczym
    > nie różnił. W przypadku przyspieszenia jednak informacja o przyłożeniu
    > siły rozejdzie się z prędkością dźwięku, co musi rozciągnąć łańcuch
    > niezależnie czy wałek coś waży czy nie i czy tarcie jest czy go nie ma.

    Mam wrażenie ze zachodzi tu pewne nieporozumienie.
    Odbieram że niektórzy mylą moment napędowy pojazdu
    z momentem napędowym paska rozrządu.
    Czy na luzie 2000RPM czy pod duża górę 2000RPM
    łańcuch rozrządu jest napięty z taką samą siła lub bardzo zbliżoną.

    Artur(m)

  • 104. Data: 2010-01-27 09:21:49
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

    > jesli wiec silnik nie napompowal oleju do napinacza to lepsza jest
    > nierownomierna praca na biegu jalowym i szarpanie czy lekkie przegazowanie
    > go zeby a)szybciej wzroslo cisnienie oleju b) pracowal rownomiernie?

    W tym rzecz, ze to cisnienie oleju wcale tak szybko nie rosnie przy
    takich temperaturach.
    Olej jest gesty i nie napompuje tak szybko napinacza, w efekcie silnik
    sobie niby juz normlanie pracuje, ale lancuch nie jest odpowiednio
    naciagniety i dlatego sie go nie gazuje zaraz po uruchomieniu.

    --
    Karolek

  • 105. Data: 2010-01-27 09:36:04
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    hamberg pisze:
    > o ile pamiec mnie nie zawodzi to fiat przewiduje ze do takiego
    > przebiegu silnik jest bezobslugowy - co nie znaczy ze tyle ma
    > przejechac i potem pasc.

    stanowisko jest takie, że powinien tyle przejechać jak przejedzie więcej
    to super a jak padnie to trudno :)

    --
    krzysiek82

  • 106. Data: 2010-01-27 09:39:41
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Michał Gut pisze:
    > jestem informatykiem a nie mechanikiem - staram sie pozyskiwac wiedze na
    > pms, autokaciku punto i wsrod znajomkow i tyle. cos pominalem istotnego?

    witaj w klubie informatyków :) Ja także swego czasu pozyskiwałem wiedzę
    z różnych for. Jak się jednak okazało, jakieś 70% zawartej tam wiedzy to
    jakieś herezje bo im bardziej hobbystrycznie dłubałem zrozumiałem, że to
    nie jest tak 1,2,3 jak to niektórzy twierdzą.

    --
    krzysiek82

  • 107. Data: 2010-01-27 09:41:52
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]

    > siły rozejdzie się z prędkością dźwięku, co musi rozciągnąć łańcuch
    > niezależnie czy wałek coś waży czy nie i czy tarcie jest czy go nie

    Panowie wyzej pitola -lancuch rozrzadu oprocz tego ze kreci walkami czesto
    napedza tez czesto osprzet np pompe wtryskowa
    ,prozniowa czy olejowa szybkie googlanie nic nie dalo ale pobor mocy przez
    te dodatki wcale nie jest maly , rzedu kilku kilowatow
    -np w moi oplowskim 2.0dti sa dwa lancuchy - jeden dwurzedowy z walu do
    pompy wtryskowej , drugi jednorzedowy z pompy
    do walka rozrzadu

  • 108. Data: 2010-01-27 09:48:26
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > -np w moi oplowskim 2.0dti sa dwa lancuchy - jeden dwurzedowy z walu
    > do pompy wtryskowej , drugi jednorzedowy z pompy

    Za szybko wcisnalem, w fiacie jak widze tez tak jest naped z walu
    jednorzedowym biednym lancuchem przekazywany jest na walek
    z tego walka poprzez przekladnie zebata na drugi walek . Z walka napedzana
    jest tez pompa wysokiego cisnienia wiec masy wirujace nie sa male - tu macie
    fotke glowicy
    http://www.allegro.pl/item893504390_glowica_z_turbo_
    panda_multijet_1_3.html

  • 109. Data: 2010-01-27 09:51:02
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > W tym rzecz, ze to cisnienie oleju wcale tak szybko nie rosnie przy takich
    > temperaturach.
    > Olej jest gesty i nie napompuje tak szybko napinacza, w efekcie silnik

    no ok, ale - na mój chłopski rozum - zwiększając obroty silnika zwiększam
    wydajność pompy oleju i szybciej przepchnie mazut:) przez kanaliki
    zle mi sie wydaje?

  • 110. Data: 2010-01-27 09:57:48
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > jakieś herezje bo im bardziej hobbystrycznie dłubałem zrozumiałem, że to
    > nie jest tak 1,2,3 jak to niektórzy twierdzą.

    no hobbystycznie to i ja sobie dlubie - ot dziwny jestem - lubie.
    ale skads musze sie dowiedziec jak np dostac sie do rozrusznika(w statym
    punto potrafie go sam wymontowac rozebrac na czesci pierwsze, zakonserwowwac
    i wlozyc spowrotem - zajmowalo mi to wczesniej ok 4-5h a teraz robie to w 30
    minut bez kanalu:))))

    wiem ze niektore rzeczy trzeba dzielic przez 2 albo i nawet 3 ale jak
    wypowie sie 10 osob to mozna wywnioskowac ktore moga miec racje a ktore nie,
    ponadto moga dostarczuc zwyklych wskazowek czy pomysłów - a czasami to juz
    duzo. nie chodzi o recepty, choc manuale na autokaciku bardzo pomagaja mi :)

    sir