  • 111. Data: 2010-01-27 09:57:58
    Temat: Re: nowe spostrzezenia
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Będziesz wiedział na którym garnku pogięte zawory.

    chyba ze to lancuch przeskoczyl to moze nie pogiete....sie połudzic moge...
    sprobuje zawiezc do mechanika i zobacze jaka bedzi jego wersja

  • 112. Data: 2010-01-27 09:58:58
    Temat: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

    > no ok, ale - na mój chłopski rozum - zwiększając obroty silnika zwiększam
    > wydajność pompy oleju i szybciej przepchnie mazut:) przez kanaliki
    > zle mi sie wydaje?

    Zle niestety :/ Wczesniej (zanim bedzie odpowiednie cisnienie oleju) jak
    zycie pokazuje moga wystapic efekty specjalne :<
    Kup sobie wskaznik cisnienia oleju i zamontuj w samochodzie.
    Zobaczysz co tak w rzeczywistosci sie dzieje jak olej jest cieply, jak
    jest zimny i jak jest baardzo zimny.

    --
    Karolek

  • 113. Data: 2010-01-27 10:01:15
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 01:22:39 +0100, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Jesli już, to PAN Płaszczyca.

    Ktoś mi kiedyś powiedział, że zwrócienie się per "Pan" do kogoś w usenecie,
    to tak jakby prosto w twarz powiedzieć mu "Ty Penisie"

    "Czas jest bezwzględnym rzeźbiarzem ludzi. William Faulkner"

  • 114. Data: 2010-01-27 10:31:53
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.

    Polskie powietrze tak mu nie sluzy?

    --
    Picasso

  • 115. Data: 2010-01-27 10:48:48
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Kup sobie wskaznik cisnienia oleju i zamontuj w samochodzie.
    > Zobaczysz co tak w rzeczywistosci sie dzieje jak olej jest cieply, jak
    > jest zimny i jak jest baardzo zimny.

    przymierzalem sie do tego tylko ze znalazlem tylko narazie jakies tuningowe
    z bajerami - a ja potrzebuje cos prostego.... masz moze jakis namiar na
    sklep ktory ma takie wskazniki bez wodotryskow?

  • 116. Data: 2010-01-27 11:18:16
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > chyba ze to lancuch przeskoczyl to moze nie pogiete....sie połudzic moge...

    Wątpię żeby się pogięły raczej się oparły żeby pogiąć zawory trzeba mimo
    wszystko się trochę przyłożyć do tego.

  • 117. Data: 2010-01-27 12:12:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    szymo pisze:

    > Wątpię żeby się pogięły raczej się oparły żeby pogiąć zawory trzeba mimo
    > wszystko się trochę przyłożyć do tego.

    Wystarczy minimalnie - przecież to diesel, zawory praktycznie leżą w
    tłokach, wystarczy o 2 ząbki że przeskoczy i już cuda się dzieją.

    Tak jak napisałem - walenie dymem w dolot nie świadczy że w silniku jest
    wszystko w porządku !!
    Raczej świadczy o tym że jakieś niezłe kuku ...

    Pozdrawiam !!

  • 118. Data: 2010-01-27 12:13:46
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    > ale skads musze sie dowiedziec jak np dostac sie do rozrusznika(w statym
    > punto potrafie go sam wymontowac rozebrac na czesci pierwsze, zakonserwowwac
    > i wlozyc spowrotem - zajmowalo mi to wczesniej ok 4-5h a teraz robie to w 30
    > minut bez kanalu:))))
    >
    > wiem ze niektore rzeczy trzeba dzielic przez 2 albo i nawet 3 ale jak
    > wypowie sie 10 osob to mozna wywnioskowac ktore moga miec racje a ktore nie,
    > ponadto moga dostarczuc zwyklych wskazowek czy pomysłów - a czasami to juz
    > duzo. nie chodzi o recepty, choc manuale na autokaciku bardzo pomagaja mi :)

    Też jestem informatyk, z tą róznicą że wychowałem się praktycznie przy
    warsztacie samochodowym, i nawet przez ponad rok czasu pracowałem jako
    mechanik.
    Wcześniej jak już byłem większy - oczywiście każde wakacje pomagałem w
    warsztacie :)

    Pozdrawiam !!

  • 119. Data: 2010-01-27 12:54:08
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

[...]

    szczerze mowiac troche ci zazdroszcze:)

  • 120. Data: 2010-01-27 15:24:30
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Michał Gut pisze:

    > szczerze mowiac troche ci zazdroszcze:)

    Lubię podłubać w wozie, w swoim jak do tej pory robiłem wszystko sam ;)
    Ale na pewne roboty to już troszkę siły brakuje, nie wiem czy jakbym
    miał wyjmować skrzynię to czy samemu chciałoby mi się to robić ;) a
    jeszcze 2 lata temu wyciągnąłem ją z Golfa, ale co ku... poleciało przy
    wkładaniu to tylko ja to wiem :D

    Jakbym miał wyjmowac silnik, to wolałbym to zrobić po 100kroć w Garbusie
    niż w jakimś przednionapędowym z poprzecznie ułożonym silnikiem :D

    Pozdrawiam !!