eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Date: Tue, 10 Sep 2013 20:07:01 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 23
    Message-ID: <l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.225.28.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1378836431 15619 178.183.225.28 (10 Sep 2013
    18:07:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Sep 2013 18:07:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:662963
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
    > najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
    > 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze,
    > w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
    > eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
    > zaworów) MZ to nie argument?

    Dwusuwy:
    1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    2. Mniejsza jest czystość spalin
    3. Większe zużycie oleju silnikowego
    4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
    5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie) zwiększa
    hałas
    6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.

    To podstawowe różnice.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: