  • 21. Data: 2010-06-11 14:19:57
    Temat: Re: 2.0 TDCi - duże spalanie na mieście
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Agent pisze:

    >> A niby czemu?
    > BO w dieslu nie ma sondy lambda

    Oczywiscie ze sa :) No chyba ze ukradna, to wtedy nie ma...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 22. Data: 2010-06-11 14:23:18
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > A w jakimkolwiek aucie sterują? Coraz ciekawsze rzeczy prawisz, co
    > palisz/wciągasz?

    w benzynie steruje składem mieszanki, w dieslu co najwyzej jest czujnik dpfu
    ( niech bedzie ze to sonda) który sprawdza czystość spalin.

  • 23. Data: 2010-06-11 14:41:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 14:23:18 +0200, Agent napisał(a):

    > w benzynie steruje składem mieszanki, w dieslu co najwyzej jest czujnik dpfu

    W benzynie to może, nie jestem chemikiem, to raczej sprawa dla pracowników
    rafinerii i UOKiK
    Bo jak pójdziesz kiedyś do gimnazjum, albo zawodówki, to dowiesz się, że w
    silniku benzynowym (dieslowskim zresztą też) składem mieszanki steruje
    komputer. Opierając się o swoją bazę danych (zwaną potocznie mapą) oraz
    wiele różnych danych fizycznych poprzez czujniki - absolutnego ciśnienia
    atmosferycznego (MAP), ilości pobieranego przez silnik powietrza
    (przepływomierz), temperatury, oraz na końcu kontrolując to wszystko
    czujnikiem składu spalin zwanym sondą lambda. Ale to jeszcze za wiele lat
    nauki, która jest przed toba. A teraz idź pobiegać chłopczyku i nie
    przeszkadzaj starszym rozmawiać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 24. Data: 2010-06-11 14:43:26
    Temat: Re: 2.0 TDCi - duże spalanie na mie?cie
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > czym grozi olanie tematu?

    olanie tematu w powyższym przypadku przy tym ciśnieniu wtrysku może
    spowodować wypalenie ładnego otworu w denku tłoka i/lub bloku silnika,

    brat

  • 25. Data: 2010-06-11 15:01:36
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > W benzynie to może, nie jestem chemikiem, to raczej sprawa dla pracowników
    > rafinerii i UOKiK

    Aleś czepialski. Naprawdę przeszkadza Ci że ktoś napisze "w benzynie"
    zamiast w silniku benzynowym czy lubisz znajdować w wypowiedzi cokolwiek do
    czego można się przyczepić.

> [...]
    > (przepływomierz), temperatury, oraz na końcu kontrolując to wszystko
    > czujnikiem składu spalin zwanym sondą lambda.

    No i co ma twój popis wiedzy motoryzacyjnej do tego co napisałem "w benzynie
    steruje składem mieszanki"? Czy sonda nie steruje składem mieszanki? Wg
    Ciebie do kązdej odpiwedzi trzeba opisać wszyskie czujniki sterujące
    silnikiem aby wyczerpać temat? Bo zaraz się możemy zacząć rozwodzic ze nie
    wszędzie jest przepływomierz, czyjnik ciśnienia MAP, nie ma nawet komputera
    itp a mimo tego taki silnik benzynowy działa.

    Ale to jeszcze za wiele lat
    > nauki, która jest przed toba. A teraz idź pobiegać chłopczyku i nie
    > przeszkadzaj starszym rozmawiać.

    No i jeszcze próbuj

    Oj miszczu, miszczu....

  • 26. Data: 2010-06-11 18:46:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello P.H.,

    [...]

    http://www.google.com/search?q=co+to+jest+egr&hl=pl

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2010-06-11 18:47:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gabriel'Varius',

    Friday, June 11, 2010, 1:24:29 PM, you wrote:

    > http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&z
    akres=mondeo&type=34
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spa
    lin

    Za dobry wujek jesteś - tak karmić lenia...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-06-11 20:10:42
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    akres=mondeo&type=34
    lin

    > Za dobry wujek jesteś - tak karmić lenia...
    Mam dobre serce ostatnio i mam dosc chamstwa na PMSie a jest go coraz
    wiecej (czytam i pisze od ponad 10 lat) :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 29. Data: 2010-06-11 20:39:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gabriel'Varius',

    Friday, June 11, 2010, 8:10:42 PM, you wrote:

> [...]
    > Mam dobre serce ostatnio i mam dosc chamstwa na PMSie a jest go coraz
    > wiecej (czytam i pisze od ponad 10 lat) :-)

    Skierowanie do gógla, to nie chamstwo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2010-06-11 20:46:55
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Skierowanie do gógla, to nie chamstwo.

    Wiem, ale ja nic takiego nie napisalem i tak nie twierdze :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde