  • From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Subject: Re: 2.0 TDCi - duże spalanie na mieście
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Jun 2010 13:41:42 +0100

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 14:23:18 +0200, Agent napisał(a):

    > w benzynie steruje składem mieszanki, w dieslu co najwyzej jest czujnik dpfu

    W benzynie to może, nie jestem chemikiem, to raczej sprawa dla pracowników
    rafinerii i UOKiK
    Bo jak pójdziesz kiedyś do gimnazjum, albo zawodówki, to dowiesz się, że w
    silniku benzynowym (dieslowskim zresztą też) składem mieszanki steruje
    komputer. Opierając się o swoją bazę danych (zwaną potocznie mapą) oraz
    wiele różnych danych fizycznych poprzez czujniki - absolutnego ciśnienia
    atmosferycznego (MAP), ilości pobieranego przez silnik powietrza
    (przepływomierz), temperatury, oraz na końcu kontrolując to wszystko
    czujnikiem składu spalin zwanym sondą lambda. Ale to jeszcze za wiele lat
    nauki, która jest przed toba. A teraz idź pobiegać chłopczyku i nie
    przeszkadzaj starszym rozmawiać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel