  • 11. Data: 2009-01-24 21:53:25
    Temat: Re: 18-200 - porównanie
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Czy Ty masz jakiś kompleks?

    > Czemu wyciąłeś resztę? Nie potrafisz nic poza bluzganiem?

    Wyciąłem resztę, żeby ludzie nie czytali bzdur.
    Nie masz tego obiektywu. Wiesz co daje RAW z np. 170 mm po wywołanu z Nikon
    Capture 1.2? Wiesz jake są różnice dystorsji miedzy tym obiektywem a np.
    Nikorem 12-24 przy przesłonie 18.
    Wiesz jak szybki jest autofokus przy 200 mm na tym szkle. Wiesz jak można
    wywołać RAW w Nicon Capture? Tak aby rezultat był wspaniały.
    Jak nie wiesz to się po prostu zamknij i nie udawaj znawcy. Byle jaki
    fachowiec od DSLR wie jakie cuda można zdziłać w postprocesie. Tym bardziej
    jak fotka docelowa jest niezła. A z Nikora 18-200 niewiele trzeba poprawiać.
    Generala zasada - jak nie wiesz to nie pisz. Bo napisałes bzdury.

  • 12. Data: 2009-01-24 22:28:10
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    > Czemu wyciąłeś resztę? Nie potrafisz nic poza bluzganiem?

    Tu nic nie wycinam poza bluzganiem:
    18mm

    http://img172.imageshack.us/my.php?image=dsc8295nza9
    .jpg

    i 200 mm
    http://img177.imageshack.us/my.php?image=dsc8422njk6
    .jpg

    miłego dnia.
    I pisz o obiektywach które znasz.

  • 13. Data: 2009-01-24 22:39:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gil pisze:
    > Wyciąłem resztę, żeby ludzie nie czytali bzdur.

    Pasuje więc powycinać Twoje brednie jakie to cudowności z tego
    obiektywu, gdy jest on po prostu mizerny. Jak komuś odpowiada
    uniwersalność to niech kupuje, ale ostrości to to nie wyczaruje nagle
    jakkolwiek byś w to wierzył.

    > Nie masz tego obiektywu.

    Nie mam i nigdy miał nie będę. Miałem dłużej do czynienia z dwoma
    konstrukcjami tego typu i wiem, że są mizerne, a dokładnie ten nikkor
    nie jest tu jakimkolwiek wyjątkiem.

    > Wiesz co daje RAW z np. 170 mm po wywołanu z Nikon
    > Capture 1.2? Wiesz jake są różnice dystorsji miedzy tym obiektywem a np.
    > Nikorem 12-24 przy przesłonie 18.

    Jak dla Ciebie przysłony tego rzędu są ok to ich używaj i bądź
    szczęśliwy. Na f/18 przy dzisiejszym upakowaniu nawet najdroższe szkła
    mydlą niemiłosiernie z powodu dyfrakcji.

    > Wiesz jak szybki jest autofokus przy 200 mm na tym szkle. Wiesz jak można
    > wywołać RAW w Nicon Capture? Tak aby rezultat był wspaniały.

    Z tego co piszesz to zadowolisz się byle mydłem. Dziwne tylko że tak
    uparcie swoje wciskasz innym.

    > Jak nie wiesz to się po prostu zamknij i nie udawaj znawcy.

    Och tak, bo tylko Ty wiesz najlepiej, a inni którzy nie mają tego szkła
    to się nie znają. Powiem Ci że nie mam jeszcze masę innych, a mimo tego
    wiem jak mydlą i jak są beznadziejne. I co? nie wolno mi?

    > Byle jaki
    > fachowiec od DSLR wie jakie cuda można zdziłać w postprocesie.

    Po co Ci szkło w takim razie? Będziesz sobie działał cuda. Po co Ci w
    ogóle aparat? przecież zdjęcie to w ogóle sobie namalujesz.
    ...a Ci wszyscy głupcy kupują drogie body i szkła. Kretyni no...

    > Tym bardziej
    > jak fotka docelowa jest niezła.

    Nie gadamy o treści zdjęcia, ale o technicznych środkach do ich
    osiągnięcia.

    > A z Nikora 18-200 niewiele trzeba poprawiać.

    Szczególnie na f/18.

    > Generala zasada - jak nie wiesz to nie pisz. Bo napisałes bzdury.

    To Ty wypisujesz bzdury. To szkło jest mizerne, do jakiegośtam użytku w
    niewielkim zakresie ogniskowych. Płaci się za uniwersalność i jak komuś
    to odpowiada to niech bierze. Cudów nie ma co oczekiwać.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 14. Data: 2009-01-24 22:49:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gil pisze:
    > Tu nic nie wycinam poza bluzganiem:
> [...]

    No ślicznie pokazałeś zdjęcia, które są tam gdzie dużo światła, tam
    gdzie kontrastowe rzeczy i nie pod światło, mimo tego wyszły Ci flary, a
    Twój posprocessing dorobił artefaktów aż miło. Z tyłu żyrafy widać bokeh
    CA. Jak byś zrobił inne zdjęcia i dał je w lepszej rozdzielczości szybko
    by wyszło jeszcze jak jest nieostro w pewnym zakresie, jak wychodzą
    zniekształcenia geometryczne i nieostrości w rogach.
    Ale Ty masz jedno zdjęcie i wolisz święcie wierzyć, że jest najlepiej na
    świecie.

    > miłego dnia.
    > I pisz o obiektywach które znasz.

    Bo?
    Nie mam jeszcze wielu innych, też nie bez powodu.
    Uniwersalne zoomy przerabiałem, szkoda czas IMHO. Jak Tobie pasuje, to
    bądź szczęśliwy, ale nie ośmieszaj się, jak to najlepsze są na świecie i
    jak to głupi są ludzie kupując szkła po kilka tysięcy.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 15. Data: 2009-01-24 23:13:46
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    > No ślicznie pokazałeś zdjęcia, które są tam gdzie dużo światła, tam
    > gdzie kontrastowe rzeczy i nie pod światło, mimo tego wyszły Ci flary, a
    > Twój posprocessing dorobił artefaktów aż miło. Z

    Wszystko co napisałeś to prawda. Zgadzam się. Teraz napisz ile musiałbym
    zapłacic aby tych drobnych wad dla amatora nie było.
    Nikor 12-24 tj jakies 3 tys.
    Nikor 70-200 jakieś 5 tys.
    Czyli 4 razy więcej niz Nikorem 18-200.
    Powiem ci, że jak mało światła to też jakoś daję radę bo to VR. I ISO.
    Ja jako użytkownik tego szkła mogę doradzić to amatorom. Są braki. Oczywiście.
    Ale co ty im możesz doradzić. Szkła za 8 tys zł jak w tym przykładzie?
    I jeszcze jedno. Pochodz sobie po arabskim suku z tym szkłem 18-200. Zobaczysz
    jeszcze dodatkowe zalety.
    Co do bokehu Zyrafy - nie jest żle. Bywa gorszy bokeh!
    To juz czepianie się.

  • 16. Data: 2009-01-24 23:31:15
    Od: " gil" <g...@g...pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    > No ślicznie pokazałeś zdjęcia, które są tam gdzie dużo światła, tam
    > gdzie kontrastowe rzeczy i nie pod światło, mimo tego wyszły Ci flary,

    Pewnie na nikonie 12-24 też by tu jakieś flary wyszły.
    Nie napiszesz zdjęcie jest swietnie i ostre dla takiego badziewnwgo obiektywu.
    A zdjecie jest super. Wodą jest ostra aż do do dołu. Ptaszki też.

  • 17. Data: 2009-01-24 23:53:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gil pisze:
    > Pewnie na nikonie 12-24 też by tu jakieś flary wyszły.

    Póki nie zapniesz i nie wytestujesz, nie wiesz tego.

    > Nie napiszesz zdjęcie jest swietnie i ostre dla takiego badziewnwgo obiektywu.
    > A zdjecie jest super. Wodą jest ostra aż do do dołu. Ptaszki też.

    W piękny dzień, w pełnym słonku to Ty możesz domknąć to nawet do f/10 i
    pewnie będzie całkiem przyzwoicie.
    Sęk w tym, że poza mocnym słonkiem ciężko o takie przysłony, a na tych
    niższych jest porażka. Poza tym na niskich ogniskowych nie jest źle i
    tak. Tyle że to nic szczególnie nobilitującego naprzeciw innych szkieł w
    tym zakresie

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 18. Data: 2009-01-25 00:11:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze g...@o...eu:

    > Po pierwsze czy masz ten obiektyw? Czy go użytkujesz i gdzie go kupiłeś za ile?
    > To pierwsze pytanie? Z jaka puszką użytkujesz ten obiektyw, że masz takie
    > kategoryczne odpowiedzi. iIe oczekujemy przepisania odpowiedzi "z internetu:
    > tylko w/lasnych doświadczeń.
    >
    > ... tu bedzie odpowiedź.
    >
    > Dalsze pytanie będą w zależności od w/w.
    > A może i nie będą jak się ML skompromituje pisząc, że nie ma tego obiektywu,
    > tylko "pożyczał"

    Nie, nie mam tego obiektywu. Czytałem wiele testów 18-200 i w każdym wypada
    on tak samo. Właśnie *dlatego go nie kupiłem*. Czy muszę kupować każdy
    kiepski obiektyw żeby móc się naocznie przekonać o jego kiepskości?

  • 19. Data: 2009-01-25 02:10:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gil pisze:
    > Wszystko co napisałeś to prawda. Zgadzam się. Teraz napisz ile musiałbym
    > zapłacic aby tych drobnych wad dla amatora nie było.
> [...]

    Tyle, że szkła które wymieniłeś ani nie pokrywają zakresu ogniskowych,
    ani przysłon tego nikkora. Dają o wiele więcej możliwości, są też
    znacznie większe i cięższe. Po prostu inne zastosowanie, cena i jakość.
    Natomiast zamiast tego nikkora spokojnie i znacznie rozsądniej poszukać
    jest jakiegoś zestawu złożonego z dwóch szkieł - standardowego i z tele.
    Ten zakres w dwóch kawałkach będzie pewnie jaśniejszy i lepszy
    optycznie. Kwestia tylko taka, że w nikkorze dwa razy za stabilizację
    musisz płacić wtedy.

    > Powiem ci, że jak mało światła to też jakoś daję radę bo to VR. I ISO.

    W dzień, jak jest dużo światła i można naprawdę przymknąć. Spróbuj
    porobić zdjęcia na maksymalnie otwartej przysłonie i maksymalnej
    ogniskowej to się szybko przekonasz że jest nie do użytku. Jak ktoś
    potrzebuje tylko na wycieczki w góry w samo południe to pewnie nigdy
    problemu nie dostrzeże, co nie znaczy, że go nie ma.

    > Ja jako użytkownik tego szkła mogę doradzić to amatorom. Są braki. Oczywiście.
    > Ale co ty im możesz doradzić. Szkła za 8 tys zł jak w tym przykładzie?

    To Ty doradzałeś te za osiem tysięcy.
    Na cenach konkretnych szkieł w nikonie się nie znam i szperać po testach
    i po recenzjach mi się nie chce. W tej cenie jednak z pewnością można
    kupić coś co jest porządne w standardowym zakresie i jakieś tele,
    chociażby stałkę. Uniwersalniej nie będzie, ale jakościowo pewnie lepiej
    i to o wiele.

    > I jeszcze jedno. Pochodz sobie po arabskim suku z tym szkłem 18-200. Zobaczysz
    > jeszcze dodatkowe zalety.
    > Co do bokehu Zyrafy - nie jest żle. Bywa gorszy bokeh!
    > To juz czepianie się.

    To nie jest czepianie się, tylko po prostu widoczne wady. Tu nie gryzie
    tak, ale czasem wyjdzie i popsuje całe zdjęcie.
    Po dwóch zdjęciach w 6Mpix ciężko ocenić, ale widać pewne wady. Szkoda,
    że nie masz nic lepszego bo by dopiero Cię denerwowało.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 20. Data: 2009-01-25 02:11:27