  • 41. Data: 2014-01-31 15:41:49
    Temat: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Od: Wilk <h...@1...pl>

> [...]
    > u mnie wykorzystywana codziennie.
    >
    > Sytuacja jest podobna jak w przypadku np. serwerów Della i napędów
    > optycznych. Pewnie mało kto zwrócił uwagę że siedzi tam napęd DV albo
    > tylko CD. Nie ma nagrywarki - a przecież to też różnica tylko paru
    > dolarów. Czemu nie ma w domyślnej konfiguracji? Ano z tego samego
    > powodu czemu w laptopach nie ma często kart 1Gbps - prawdopodobieństwo
    > potrzeby użycia nagrywarki przez przeciętnego użytkownika jest tak
    > niskie że nie opłaca się montować bardziej rozbudowanego napędu.
    > Ta nieduża część która takiego napędu będzie potrzebować wybierze go

    To już jest inna bajka, bo przy poważnych zastosowaniach nikt do backupu
    danych nie wykorzystuje DVD-RW czy tam CD-RW tylko używa do tego serwery
    backupowe/SAN/NAS itd., a jeśli musi coś koniecznie nagrać to może to z
    serwera ściągnąć i nagrać na innym komputerzez. Wiele serwerów z resztą
    teraz ma opcje boot z USB przecież, ale są i takie gdzie instalacja
    systemu przebiega z płytki (więc zwykły napęd DVD/CD wystarcza, ale to
    też jest rzadkość w przypadku serwerów i napęd zostanie użyty może w
    całym życiu serwera parę góra kilka razy). Linuxa spokojnie z USB można
    postawić. W laptopach teraz też mało kto używa napędy optyczne. Czasem
    może ktoś nagra płytkę czy coś, ale tak to ilu użytkowników użyło napędu
    więcej niż jeden czy dwa razy w swoim laptopie (poza instalacją systemu
    z płyty)? Teraz nawet ludzie w komputerach stacjonarnych nie zawsze chcą
    napęd DVD, bo po co im. System z USB, dane na pamięciach flash
    przenoszą, a gry? Użytkownicy Steam, Desura, Origin nie muszą wiedzieć
    nawet co to jest płyta DVD. Pozostaje tylko kwestia oglądania np.
    Blue-ray/filmów DVD, ale to jest margines, bo to robią np. odtwarzacze
    stacjonarne w kinie domowym i jak ktoś nie ma komputera jako
    media-center to tego nie używa.

    mwwilk

  • 42. Data: 2014-01-31 17:22:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 11:26:16 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > programistami przewalającymi codziennie setki GB wirtualnych maszyn czy
    > serwisantami codziennie żonglującymi obrazami całych twardzieli I to

    Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby to
    samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w sumie - choć
    jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to mobilne).

> [...]
    > handlowcy czy domownicy. Piszą maila, jakiś tekst, liczą w arkuszu,
    > oglądają internet. I jeśli mają wiFi całkiem możliwe że nigdy nie

    I jak korzystają z niego w domu, to tu jakiś film zaciągną, albo sezon
    serialu od znajomego przyniosą... Komputerów coraz częściej w domu jest sztuk
    więcej niż jeden. NASy też się coraz popularniejsze stają. I naprawdę nie
    trzeba być fotografem, żeby z jednego wyjazdu natłuc parę GB zdjęć. Ba - nie
    zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że RAWy fotografa łącznie ważą mniej (bo
    jest ich spoooro mniej), niż JPEGów po jednym wyjeździe przeciętnego
    osobnika za aparatem. :D

> [...]
    > niskie że nie opłaca się montować bardziej rozbudowanego napędu.
    > Ta nieduża część która takiego napędu będzie potrzebować wybierze go

    Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił uwagę.
    Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) mają 100 Mbit karty, a
    słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]

  • 43. Data: 2014-01-31 23:00:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-01-31 11:40, Wilk pisze:

    > Eeee chyba właśnie nie jest, bo to jest 12-13 MegaBajtów, a nie MegaBitów.
    > 21991 kbps to jest 21,4755859375 Mbit, a to jest 2,6844482421875 MB/s.
    > 11117 kbps to jest 10,8564453125 Mbit, a to jest 1,3570556640625 MB/s.

    Dzięki, bo ja się na tym nie znam.
    Czyli płacę za oszukane łącze.

    --
    animka

  • 44. Data: 2014-01-31 23:26:11
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Użytkownik Wilk napisał:
> [...]

    Jeszcze dodam to za co ja płacę, a jednak tego nie mam:
    80Mb/s w sieci ELARTNET 2013-11-25 14:30
    Uprzejmie informujemy o podniesieniu maksymalnej prędkości
    pobierania/wysyłania danych w poszczególnych pakietach internetowych:
    e-dom L - Download-80Mb/s, Upload-20Mb/s

    --
    animka

  • 45. Data: 2014-02-01 00:54:37
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozglądam się ostatnio za nowym laptopem dla kobiety i wszystko jest
    > pięknie - procesory wypasy, Win 8. Natomiast co tylko jakiś laptop
    > bardziej mnie zainteresuje, zaczynam się wczytywać w specyfikację i co
    > widzę: karta sieciowa LAN 100 Mbit.
    >
    > Czy to są pomyłki w opisach? Może w formularzu do wpisywania danych ktoś
    > zapomniał dodać kategorię 1 Gbit, czy też to jest jakaś nowa moda, żeby w
    > ładować przedpotopowe karty LAN do laptopów po 3 tys. zł?

    1. Kto koniecznie chce mieć lapa z 1 Gbit to takiego znajdzie bez problemów.
    2. 100 Mbit starcza większości użytkowników lapów.
    3. Biorąc pod uwagę że w lapach powszechnie używa się wifi to nie tylko lapy
    bez 1 Gbit mają sens, ale nawet takie wogóle bez sieciówki przewodowej (w
    razie musu można wstawić tymczasowo taką na USB lub użyć pendrive'a).
    4. Różnica w cenie między mobilną sieciówką 100 Mbit a 1 Gbit nie jest
    błaha. Nawet porównując najtańsze karty dla desktopów to będzie conajmniej
    15 zł, a elektronika do lapów jest zdecydowanie droższa.
    5. Paradoksalnie 100 Mbit ma pewną przewagę nad 1 Gbit. Użytkownicy lapów to
    nieraz lamerzy. Często wystarcza im nawet 100 Mbit, ale sieć defaultowo
    próbuje się zestawić w najszybszym trybie czyli 1 Gbit. A połączenie 1 GBit
    nie zawsze da się prawidłowo zlinkować (bo m.in. ma zdecydowanie wyższe
    wymagania odnośnie kabla niż 100 Mbit) i może wtedy chodzić "dziwnie" (albo
    i nawet poszłaby normalnie, ale na krótszym kablu). A tak dostaną
    małoproblematyczny 100 Mbit i nawet na słabym i długim kablu link 100 Mbit
    się zestawi (oczywiście i na sieciówce 1 Gbit można wymusić wolniejszy tryb,
    ale lamerzy o tym nie wiedzą).

  • 46. Data: 2014-02-01 01:07:57
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik maX napisał:

> [...]
    > długim kablu link 100 Mbit się zestawi (oczywiście i na sieciówce 1 Gbit
    > można wymusić wolniejszy tryb, ale lamerzy o tym nie wiedzą).

    sadzac po tym co piszesz, to moznaby sie cofnac nawet do dziesiec mbitow

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 47. Data: 2014-02-01 03:31:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" lcbab6$3s7$...@n...news.atman.pl

    > widzę: karta sieciowa LAN 100 Mbit.

    W połowie sierpnia AD 2008 (ponad 5 lat i 5 miesięcy
    temu) kupiłem za niespełna 2 kpln notebook -- ma
    i modem telefoniczny (ciekawe, czy jeszcze gdzieś są
    zwyczajne sieci telefoniczne) i kartę ethernetową 1 Gb/s...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2014-02-01 10:03:28
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 23:00:17 +0100, animka napisał(a):

    > Dzięki, bo ja się na tym nie znam.
    > Czyli płacę za oszukane łącze.

    A nie masz w umowie że płacisz za megabity?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 49. Data: 2014-02-01 15:05:44
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-01 10:03, MadMan pisze:

    > A nie masz w umowie że płacisz za megabity?

    Nie mam. To fakt.

    --
    animka

  • 50. Data: 2014-02-05 13:49:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-31, o godz. 17:22:03
> [...]

    > to samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w
    > sumie - choć jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to

    Modne - i tyle. ;-)

> [...]
    > fotografa łącznie ważą mniej (bo jest ich spoooro mniej), niż JPEGów
    > po jednym wyjeździe przeciętnego osobnika za aparatem. :D

    Zwykły użytkownik komputera i aparatu/kamery używa aparat/kamerę do
    czasu zapchania karty a potem dopiero zrzuca na komputer. Mnie też
    kiedyś wydawało się że komputerów ludzie używają tak jak ja. Po czym
    dziwiłem się że zwykle poza systemem i Office-m na dysku nie mam nic
    więcej. Ciągłe kopiowanie dużej ilości danych z/na komputer to nadal
    margines - jeśli sami robicie to nie oczekujcie że robią to wszyscy. A
    przy sporadycznym kopiowaniu - nawet raz na 2-3 miesiące to nadal
    sporadycznie - zawartości karty aparatu nie zwróci uwagi na prędkośc bo
    nikt mu nie uświadomi że może być szybciej. NAS wbrew pozorom też nei
    stoi w każdym domu - choć powoli staje się modny jak laptopy. ;-)
    Rozejrzyj się po rodzinie - ale nie tych mocno "skomputeryzowanych" ale
    po tych gdzie laptop to pierwszy/drugi komputer - ilu z nich ma NAS-y.
    Śmiem twierdzić ze jak przejdę się po klatce schodowej (~12 mieszkań)
    to znajdę laptopa prawie w każdym mieszkaniu. A NAS-a raczej tylko w
    moim. A mieszkam w budynku gdzie średnia wieku jest między 30 a 40
    rokiem i ludzie raczej zasobni.

    > Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił
    > uwagę. Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) mają 100 Mbit
    > karty, a słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

    Jak napisałem: do firmowych kilkudziesięciu plików Excella nie trzeba
    więcej. Jak potrzeba to konfiguracja raczej świadomie wybierana. Poza
    tym w firmach często user ma tylko dostęp do profilu usera i zakaz
    trzymania prywatnych rzeczy na kompie.

    Zdrówko