    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Date: Wed, 5 Feb 2014 13:49:39 +0100
    <20140131112616.6393637a@babcia-workstation>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>

    Dnia 2014-01-31, o godz. 17:22:03
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby
    > to samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w
    > sumie - choć jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to
    > mobilne).

    Modne - i tyle. ;-)

    > I jak korzystają z niego w domu, to tu jakiś film zaciągną, albo sezon
    > serialu od znajomego przyniosą... Komputerów coraz częściej w domu jest
    > sztuk więcej niż jeden. NASy też się coraz popularniejsze stają. I
    > naprawdę nie trzeba być fotografem, żeby z jednego wyjazdu natłuc
    > parę GB zdjęć. Ba - nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że RAWy
    > fotografa łącznie ważą mniej (bo jest ich spoooro mniej), niż JPEGów
    > po jednym wyjeździe przeciętnego osobnika za aparatem. :D

    Zwykły użytkownik komputera i aparatu/kamery używa aparat/kamerę do
    czasu zapchania karty a potem dopiero zrzuca na komputer. Mnie też
    kiedyś wydawało się że komputerów ludzie używają tak jak ja. Po czym
    dziwiłem się że zwykle poza systemem i Office-m na dysku nie mam nic
    więcej. Ciągłe kopiowanie dużej ilości danych z/na komputer to nadal
    margines - jeśli sami robicie to nie oczekujcie że robią to wszyscy. A
    przy sporadycznym kopiowaniu - nawet raz na 2-3 miesiące to nadal
    sporadycznie - zawartości karty aparatu nie zwróci uwagi na prędkośc bo
    nikt mu nie uświadomi że może być szybciej. NAS wbrew pozorom też nei
    stoi w każdym domu - choć powoli staje się modny jak laptopy. ;-)
    Rozejrzyj się po rodzinie - ale nie tych mocno "skomputeryzowanych" ale
    po tych gdzie laptop to pierwszy/drugi komputer - ilu z nich ma NAS-y.
    Śmiem twierdzić ze jak przejdę się po klatce schodowej (~12 mieszkań)
    to znajdę laptopa prawie w każdym mieszkaniu. A NAS-a raczej tylko w
    moim. A mieszkam w budynku gdzie średnia wieku jest między 30 a 40
    rokiem i ludzie raczej zasobni.

    > Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił
    > uwagę. Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) mają 100 Mbit
    > karty, a słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

    Jak napisałem: do firmowych kilkudziesięciu plików Excella nie trzeba
    więcej. Jak potrzeba to konfiguracja raczej świadomie wybierana. Poza
    tym w firmach często user ma tylko dostęp do profilu usera i zakaz
    trzymania prywatnych rzeczy na kompie.

    Zdrówko