    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
    Date: Fri, 31 Jan 2014 17:22:03 +0100
    Sender: p...@g...com
    <20140131112616.6393637a@babcia-workstation>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 11:26:16 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Nie muzę pytać. Zastanawiam się tylko jak to nagle wszyscy użytkownicy
    > laptopów stali się grafikami, operatorami kamer jeżdżącymi co chwila do
    > Chorwacji, miłośnikami kina codziennie ściągającymi dziesiątki płyt BR,
    > programistami przewalającymi codziennie setki GB wirtualnych maszyn czy
    > serwisantami codziennie żonglującymi obrazami całych twardzieli I to
    > wszystko na laptopie. ;-)

    Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby to
    samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w sumie - choć
    jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to mobilne).

    > Tyle że tacy użytkownicy to margines - rozejrzyjcie się co robią
    > handlowcy czy domownicy. Piszą maila, jakiś tekst, liczą w arkuszu,
    > oglądają internet. I jeśli mają wiFi całkiem możliwe że nigdy nie
    > skorzystają z sieci przewodowej.

    I jak korzystają z niego w domu, to tu jakiś film zaciągną, albo sezon
    serialu od znajomego przyniosą... Komputerów coraz częściej w domu jest sztuk
    więcej niż jeden. NASy też się coraz popularniejsze stają. I naprawdę nie
    trzeba być fotografem, żeby z jednego wyjazdu natłuc parę GB zdjęć. Ba - nie
    zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że RAWy fotografa łącznie ważą mniej (bo
    jest ich spoooro mniej), niż JPEGów po jednym wyjeździe przeciętnego
    osobnika za aparatem. :D

> [...]
    > u mnie wykorzystywana codziennie.
    >
    > Sytuacja jest podobna jak w przypadku np. serwerów Della i napędów
    > optycznych. Pewnie mało kto zwrócił uwagę że siedzi tam napęd DV albo
    > tylko CD. Nie ma nagrywarki - a przecież to też różnica tylko paru
    > dolarów. Czemu nie ma w domyślnej konfiguracji? Ano z tego samego
    > powodu czemu w laptopach nie ma często kart 1Gbps - prawdopodobieństwo
    > potrzeby użycia nagrywarki przez przeciętnego użytkownika jest tak
    > niskie że nie opłaca się montować bardziej rozbudowanego napędu.
    > Ta nieduża część która takiego napędu będzie potrzebować wybierze go

    Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił uwagę.
    Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) mają 100 Mbit karty, a
    słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]