eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,9 dCi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2012-09-16 22:58:57
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-09-16 14:45, Maciek pisze:
    > Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):
    >
    >> A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę?
    >
    > W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :)
    >
    > Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. O
    > ile sie nie myle - pneumatyczny...
    >
    Mylisz się - elektryczny. Działa to bardzo fajnie i w zasadzie bez
    problemów (w mojej Lagunie po siedmiu latach zatarły się linki i trzeba
    było je wymienić - zdolny mechanik poradzi sobie z tym przy odrobinie
    staranności i wiedzy jak to działa, a linki można dorobić za
    kilkadziesiąt złotych, ewentualnie pozostaje rynek części używanych) Ale
    jak boisz się, że się zepsuje to... pozostaje Ci chyba rower i to bez
    przerzutek, bo w zasadzie każdy w miarę współczesny samochód obfituje w
    taką ilość różnych skomplikowanych i mogących się zepsuć układów, że... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __


  • 12. Data: 2012-09-16 23:27:22
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-09-16 14:45, Maciek pisze:
    > Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):
    >
    >> A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę?
    >
    > W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :)
    >
    > Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. O
    > ile sie nie myle - pneumatyczny...
    >
    silnik elektryczny zwijający linki. Przynajmniej w SCII


  • 13. Data: 2012-09-16 23:53:16
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
    >
    > Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
    > zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.
    >
    > Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
    > starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
    > renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
    >
    > Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
    >
    > Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
    > a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
    > pojsc siedziec :>
    >
    Pisałem o hamulcu, to teraz o silniku ;)
    A! jeszcze weź doceń, ile to ma zajebistych schowków, póleczek i
    uchwytów! (nieważne, że nie są z materiałow jak w Audi)

    MaUżonka ma w GrandSceniku 120KM silnik - i bardzo go lubię. Najbardziej
    "benzynowy" dizel, jakim jeździłem. Turbo na tyle małe i lekkie, że
    turbodziury _prawie_ nie ma, a wystarczająco duże, żeby dmuchać do dość
    wysokich obrótów.
    Cięższe niż 1.6 HDI z Ford/PSA (który jedzie od samego dołu), więc ciut
    tej dziury jest, za to wyżej ciągnie niż wspomniane 1.6, więc jest bez
    porównania mocniejszy i szybszy. Są silniki z tego samego okresu
    znacznie mocniejsze (np. 2.0 170KM VAG), ale nie tak kulturalne. Golfy i
    Audi "klapią" aż wrony z drzew uciekają.

    Do tego 1,9 dCi to "najmiękciej" pracujący turbodizel jakim jeździłem -
    a porównanie mam z PSA 1.6, Fordem 1.8 i 2.0, TDI VAG (1.9, 2.0) i
    koreańsko/japońsko/jeepowe CRDI.

    Pamiętaj tylko, że 1.9 dCi były obarczone wadą konstrukcyjną, często
    skutkującą "wystukaniem" panewek. Do tego przyzwoite "zbieranie" od
    niskich obrotów zachęca użytkownika do jeżdżenia "z dołu" -
    nieszczęście gotowe. W żony Grandzie wymieniałem silnik - "dół" dostał z
    nowszego, 2.0dCi, któren ponoć ma poprawione panewki i korbę.

    Dynamiczniej niż dCi potrafię poruszać się tucsonem CRDI (140kM, po
    czipku ~185), ale wymaga to przyzwyczajenia do "życia z turbodziurą" -
    tz. świadomych zmian biegów tam, gdzie po zmianie trafisz w obroty po
    turbodziurze, a jeszcze lepiej tam, gdzie turbo zdążyło już zmienić
    geometrię na "duże dmuchanie".

    Generalnie: współczesne dizle nie_są_aż_takie_złe: jako wyznawca i
    orędownik benzynowych v-ek przekonałem siebie do używania na codzień
    turbodizla. Nie mówię, że to lepsze jest, ale da się scierpieć, a do
    tego zwraca się mocno w paliwie :)

    A jeszcze fajniejsze w eksploatacji są te całkiem-współczesne (no, moje
    są 5-letnie), gdzie masz biturbo albo dobrze dobraną turbninkę VTG (np.
    saab na bloku jtd fiatowsko oplowskim) - tyciutka suszareczka działająca
    od samego dołu, potem całkiem spora, ale o zmiennej geometrii: "maluch"
    1000-2000 obrotów, koło 1900 już kręci się duża na krótkich
    skrzydełkach, a koło 2900 obr. zmienia się geometria, i dmucha aż do
    5500 obr. W efekcie - z 1.9 masz 17x-20x koni bez kombinacji i momentu
    wuchtę taką, że kontrola trakcji gra ci aż do trzeciego biegu. Jeśli
    jesteś w stanie zdzierżyć wibracje i klekot - nie potrzebujesz benzynowców.


  • 14. Data: 2012-09-17 08:29:18
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    >> Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
    >
    > Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo go
    > dochipować dla +1/4 mocy więcej (a co wiele ważniejsze - do wiele lepszej
    > charakterystyki). Nie jest też najnowszy, następcą jego jest 2.0dci i ten

    Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 więcej mocy, ciekawe co na to powie
    sprzęgło. Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przykład w
    Lagunach II, rzadko kiedy trzymają serię. Osobiście znam Lagunę II która
    na hamowni wypluła 105 KM, tuner powiedział że to normalne w tych
    silnikach. Po małym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie
    120) jedzie dobrze, kopci akceptowalnie - ale sprzęgło po 160 kkm mówi
    że już ma dosyć. Jakakolwiek próba powyżej 130 KM i 300 Nm kończyła się
    dymieniem jak stary parowóz i uślizgiem sprzęgła od 4 biegu w górę.

    1.9 dCi to jest kupa i tyle.
    2.0 ponoć jest dużo lepszy.

    Odpowiadając na pytanie autora, przejedź się Passatem albo Golfem 1.9
    TDI 130 KM, nawet nie podkręconym - to dopiero zobaczysz.



  • 15. Data: 2012-09-17 10:14:58
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 16-09-2012 o 14:45:57 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):
    >
    >> A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę?
    >
    > W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :)
    >
    > Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc.
    > O
    > ile sie nie myle - pneumatyczny...

    Elektryczny - u mnie na liczniku 300kkm i hamulec nadal działa bez
    zaglądania.


    TG


  • 16. Data: 2012-09-17 10:20:29
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:
    >>> Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
    >>
    >> Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo go
    >> dochipować dla +1/4 mocy więcej (a co wiele ważniejsze - do wiele lepszej
    >> charakterystyki). Nie jest też najnowszy, następcą jego jest 2.0dci i ten
    >
    > Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 więcej mocy, ciekawe co na to powie
    > sprzęgło. Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przykład w
    > Lagunach II, rzadko kiedy trzymają serię. Osobiście znam Lagunę II która
    > na hamowni wypluła 105 KM, tuner powiedział że to normalne w tych
    > silnikach. Po małym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie
    > 120) jedzie dobrze, kopci akceptowalnie - ale sprzęgło po 160 kkm mówi
    > że już ma dosyć. Jakakolwiek próba powyżej 130 KM i 300 Nm kończyła się
    > dymieniem jak stary parowóz i uślizgiem sprzęgła od 4 biegu w górę.

    A ja się spotkałem z przypadkiem, kiedy gość wiele oczekiwał (okolice
    150KM) po tuningu. Jednak jak się okazało, jego sprowadzona zza Odry
    Laguna, nie miała silnika 120KM, lecz jego 100-konną wersję.
    Rejestrowana w Polsce była przez handlarza i w DR i KP widniał wpis... 88kW.
    Wyglądało to tak, jakby paniusia w WK "się pomyliła" na życzenie
    znajomego handlarza.

    > Odpowiadając na pytanie autora, przejedź się Passatem albo Golfem 1.9
    > TDI 130 KM, nawet nie podkręconym - to dopiero zobaczysz.
    >

    Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usłyszy - niesamowicie
    hałaśliwy klekot.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 17. Data: 2012-09-17 10:43:14
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-17 10:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:
    (...)
    >> Odpowiadając na pytanie autora, przejedź się Passatem albo Golfem 1.9
    >> TDI 130 KM, nawet nie podkręconym - to dopiero zobaczysz.
    >
    > Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usłyszy - niesamowicie
    > hałaśliwy klekot.

    No wiesz, ale to będzie niemiecki klekot - zawsze można jeździć
    w nausznikach ;)







  • 18. Data: 2012-09-17 11:04:46
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: PJ <p...@g...com>

    //A ja się spotkałem z przypadkiem, kiedy gość wiele oczekiwał
    (okolice 150KM) po tuningu. Jednak jak się okazało, jego sprowadzona
    zza Odry Laguna, nie miała silnika 120KM, lecz jego 100-konną wersję.
    Rejestrowana w Polsce była przez handlarza i w DR i KP widniał wpis...
    88kW. Wyglądało to tak, jakby paniusia w WK "się pomyliła" na życzenie
    znajomego handlarza.

    ciekawa teoria ...a moze po prostu handlarz sciagnal jakiegos
    sztrucla, "znajomy" diagnosta przyklepuje kwity, te ida do WK tam
    sprawdza sie je z Briefem, tez wszystko gra a pozniej najtanszy
    "zamiennik" z aukcji i juz czekamy na "swiadomego" klienta ?

    P.


  • 19. Data: 2012-09-17 12:50:14
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: tÎż

    Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

    > Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usłyszy - niesamowicie
    > hałaśliwy klekot.

    Chyba nigdy Passatem nie jechałeś.

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 20. Data: 2012-09-17 16:58:22
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
    >
    > Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
    > zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.
    >
    > Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
    > starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
    > renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
    >
    > Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?
    >
    > Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
    > a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
    > pojsc siedziec :>
    >

    Ktoś już wspomniał o fiatowskim 1.9JTD - to jest bardzo fajny silnik ;)
    Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących
    benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to
    benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: